תסמונת העצב המשולש  TRIGEMINAL NEURALGIA –

העצב המשולש או כפי שנהוג לכנותו העצב הטריגמינלי הינו עצב חשוב ומרכזי. כאשר אני מכנה חשוב, כוונתי להיותו אחראי על חלקי גוף רבים.

העצב שייך לעצבי הגולגולת או כפי שנהוג לכנותם עצבים קרניאליים (NERVI CRANIALES) קיימים כ-12 עצבים היוצאים באופן ישיר מהמוח וממוקמים במערכת העצבים ההיקפית שהינה חלק של מערכת העצבים הממוקמת מחוץ למערכת העצבים המרכזית ותפקידה ליצור מתאם וקשר עם אברי הגוף. עצבי הגולגולת מעבירים גירוי עצבי הקשור לתחושה ותנועה מאזור הראש והפנים עד לבטן. העצב המשולש אחראי על תחושה של הפנים וכן תנועה של שרירי הלעיסה והבליעה. העצב המשולש מתחלק לשלוש שלוחות ואלו הן:

  1. שלוחת העצם העייני
  2. שלוחת עצם הלסת העליונה
  3. שלוחת עצם הלסת התחתונה

לציין שקיימות מחלות עצב מגוונות השייכות לעצב המשולש.

הבעיה, בעיקרה הינה שיבוש בפעולות העצב הטריגמינלי והיבטים דלקתיים ומאופיין בכאבים קשים מאוד אשר מעבר להיותם גורם סבל, הם גם מגבילים את החולה בפעילות שגרה יומית. לציין שכל כאב שמקורו במערכת העצבים והשיבושים שהוא חווה מוגדר ככאב נוירולוגי. כל מצב של שיבוש ופגיעה פונקציונאלית ברקמה עצבית גורם לתחושה קשה, מגבלה ואף כאבים.

תסמינים

  • כאבי פנים קשים
  • כאבים בדרך כלל באזור פנים קבוע
  • כאב חזק וגלי
  • כאבים לאחר גירוי באזור
  • גל כאב במהלך מספר שניות
  • כאב בעל אופן עוויתי
  • כאב מקרין
  • נקודות טריגר מתעוררות כתגובה לבעיית המגע
  • קשיים בלעיסה
  • קשיים בדיבור
  • קשיי תפקוד קשים

כאמור, ההיבט הנוירולוגי בעצב המשולש נובע מהפרעה בתפקוד של עצב זה. לציין שהמושג משולש מתייחס להסבר הקודם שכן הוא מתפתל לשלושה סעיפים. ההתקף של הכאב בתסמונת העצב המשולש נובע ממצבים של דחפים עצביים לא תקינים באזור העצב כאשר בדרך כלל מעבירים מסרים עצביים של כאב. העצבים הללו מתפצלים וזאת ממוצא העצב בגזע המוח וזאת באזור המכונה “הגשר”. שלוחות העצב מצופות במיאלין ומוליכות תחושות שונות. כאשר המחלה מתלקחת, נוצר לחץ ומגע לא תקין של כלי דם המצויים בסמיכות לעצב המשולש. לציין שהמחלה תוקפת בעיקר גילאים מבוגרים שכן בגיל זה קיים תהליך של החלשות הרקמה המבודדת את העצב מכלי הדם. כאמור, מקור הכאב הינו לחץ ישיר בפעילות כלי הדם של העצב.

לציין את האפשרות של טעות אבחון וזאת בעת כאבי שיניים, סינוסים ועוד.

הטיפול הקונבנציונאלי

לטיפול הקונבנציונאלי כמה אפשרויות בדומה לטיפול תרופתי לאיזון הפעילות העצבית, טיפול דרך אולטרסאונד וגלי קול לתפקוד טוב יותר של העצב אך גם אפשרות טיפול כירורגי בדומה לפגיעה בעצב או ניתוח להורדת הלחץ מהעצב. לעיתים גם מזריקים לעצב חומרים לטיפול ממוקד. בניתוח נעשית גם הפרדה מכאנית בכך שמכניסים קיר זעיר המפריד בין העצב לכלי הדם.

קיימת גם אפשרות לריזוטומיה פריפרית שבמהלכה צורבים את העצב באזור מוצאו לעיתים נעזרים בקרינה סטריאוטקטית רדיוכירורגית אשר במהלכה מקרינים לעצב.

הדרך הטבעית המסייעת בעצב המשולש

הדרך הטבעית הינה שמרנית ובטוחה תוך רצון להביא את אזור הפנים והעצב המשולש למצב של איזון דרך דיקור סיני ודיקור קרקפת מערבי, מיצוי צמחים טבעיים ועוד וללא גישה פולשנית. רצוי לא ליצור חיפוש אחר אפיקים טבעיים יחידניים בדומה לדיקור או לחלופין עיסוי וכדומה בלבד. הסיוע לעצב המשולש חייב להיות רב מערכתי הנוגע בכל הגורמים והתנאים ובשיטות משלימות ומסורתיות.

הדרך הטבעית חייבת להכיל בין יעדיה גם איזון פנימי שהרי המתח הינו מרכיב חשוב. יש ליצור גירוי עמוק של אזורי הפנים הכולל גם את מסלול העצב שמקורו במוח.

המגע והדיקור חייב להיות מלווה בשמנים ייחודים בדומה להיפריקום אורגני ועוד, תוך הקפדה על פרוטוקול עמוק ומקיף לפנים בעיסוי רקמות עמוק, החדרת שמנים ייחודים, מזו-רולר, כוסות רוח לפנים, גואשה, בנקודות לחיצה, באקונפוסורה ועוד. לאחר תהליך מעמיק הן באזור הראש והן במסלול העצב המשולש, נתמקד בהחדרת מחטים בעלות ציפוי של סיליקון בלבד ומחטי זהב (כ90-120 מחטים).

במהלך השכיבה כאשר המחטים ממוקמים בפנים יש להישאר כ-30 דקות בליווי חימום מנורת מוקסה. כמו כן כדאי להשתמש בכל ערוצי האנרגיה בגוף וכן ברפלקסולוגיה.

 YNSA הדרך הנוספת המסייעת לעצב המשולש

שיטת דיקור ייחודית בדרך הטבעית וברפואה הסינית, המעניקה סיוע לבעיות אקוטיות וכרוניות תוך יעילות רבה. שיטת YNSA פותחה על ידי רופא יפני בשם ימאוטו, לפני כ 40 שנה, וביססה את עצמה ברפואה הטבעית החל משנת 1972. הרפואה היפנית בשיטת YNSA מהווה נתיב טיפול ייחודי להקלה על בעיות ותסמינים רבים.

YNSA לעצב המשולש

תחתית הטופס

שיטת YNSA נעשית דרך הבחנת צוואר ובטן ודיקור בנקודות ראש ואזורים נוספים. ההבחנה נעשית גם דרך פגישת אבחון מקיפה. אזורי האבחון מהווים ייצוג של אברי הפנים, אברי הגוף, המוח ומערכת העצבים. הדיקור נעשה באופן שיטתי, פשוט ובהתאם לבעיה ולאזור האבחון.

 YNSAהינה שיטה רבת עוצמה אשר הוכיחה את עצמה בבעיות אורתופדיות קשות וסוגים רבים של בעיות נוירולוגיות. התוצאה מייצגת שיטה חכמה הנמצאת בפיתוח מתמיד.

בצוף צמחים משלבים תזונה קלינית טבעית, מיצוי צמחים טבעיים, מגע, תוספי תזונה, הנחיות קיומיות, דיקור רב מערכתי ועוד. וזאת דרך דפי הסבר המותאמים לכל שלב ולכל בעיה וגיל.

בנוסף תינתן ערכה עצמית לבית עימה יש לעסות את הפנים בשמנים מיוחדים, פיזיותרפיה דרך הבעות פנים, מזו-רולר ועוד.

נתיבי הסיוע בתסמונת העצב המשולש (תיאור חלקי)

  • דיקור רב היקפי בפנים, במצח ובראש במסלול העצב הקרניאלי – הדיקור יהיה, הן סיני והן מערבי ויצור מארג לסיוע והולכה חשמלית עצבית ודם באזור הפנים אשר ילווה בשלבים הבאים:
    • עיסוי רקמות עמוק בשמנים ייחודים.
    • ב”גואשה”.
    • במזו-רולר.
    • כוסות רוח לאזור המצח והפנים (לזרימת דם רבה).
    • דיקור עמוק בכל אזור הפנים ומסלול העצב המשולש.
    • חימום אזור הפנים במנורת מוקסה.
  • דיקור YNSA ממוקד בעצב המשולש
  • דיקור רב מערכתי + מגע עמוק.
  • מתן תרגולי פנים מגוונים לבית (לפי שיטה מערביות, מסורתיות ומזרחיות).
  • מתן ערכת שמנים לבית.

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית?
לשיחת ייעוץ טלפוני - השאירו פרטים, וניצור עמכם קשר מיידי!

לייעוץ טלפוני חינם עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן