אמנוריאה – אל ווסת  AMENORRHEA

אמנוריאה הינו מצב של העדר מחזור חודשי. מחזור חודשי הינו תהליך של מספר התמרות פיזיולוגיות וזאת דרך שלבים שונים המתרחשים בגוף האישה בזמן הפריון. לציין שהווסת הינה רק חלק או שלב במחזור החודשי. בכל הקשור לווסת הראשונה, רובן של הנערות מקבלות את הווסת בין הגילאים 11 ל-15 לעיתים הווסת הראשונה אינה מאוזנת ובכך נוצר חוסר איזון הורמונאלי וכוונתי לאי סדירות, אל ווסת ועוד. בדרך כלל ניתן לציין שבעת שהווסת מפסיקה או אינה מופיעה במהלך כ-2-6 מחזורים, ניתן לכנות זאת אמנוריאה. כאמור, אל ווסת מכונה גם חידלון ווסת. מצב בו מתרחשת היעדרות אך גם הפסקה של המחזור החודשי. וודאי שהעדר מחזור הינו מצב נורמאלי וזאת לפני תהליך הבגרות המינית אך גם במהלך הריון, הנקה ותום תקופת הפריון הווה אומר, גיל המעבר.

אמנוריאה מתחלקת לשני סוגים:
אמנוריאה ראשונית ואמנוריאה משנית.

באמנוריאה ראשונית קיים העדר ווסת וזאת ממקור של חוסר איזון הורמונאלי הגורם לשיבושים הורמונאליים אך גם במצבים פתולוגיים קשים יותר וזאת בעת פגיעה ברחם או בשחלות.

אמנוריאה משנית נגרמת בגלל סיבות וגורמים מגוונים בדומה להפרעה בהיפותלמוס, בלוטת יותרת המוח, התירואיד אך גם במצבים של מתח, דיכאון, סטרס, תזונה לקויה, חוסרים, חוסר פעילות גופנית, הצטברות רעלים, הפרעות נפשיות, חבלות, זיהומים עודף קורטיזול, אנמיה, תרופות ועוד. לעיתים קיימים גורמים לאמנוריאה ראשונית בדומה לליקויים מבניים וכן מצב תורשתי ועוד. לזכור שקיימים כמה איברי גוף אשר אחראים על הופעת הווסת. התהליך מתחיל בהיפותלמוס שהינו אזור במוח המפריש גונדוטרופינים ומכונים LH ו – FSH בהמשך ההורמון המכונה FSH שמקורו בללוטת יותרת המוח יוצר גירוי ביו כימי לשחלה וזאת לתהליך התפתחות ביצית. ה-LH ממונה על הבשלת הביצית וכן לשלב בו חורגת הביצית מהשחלה ומוכנה להפריה. הביוץ. בהמשך, השחלה מפרישה אסטרוגן ולאחר הביוץ היא מפרישה פרוגסטרון. השלב האחרון בתהליך המורכב הזה מתרחש בעת שברחם נוצרת תגובה להורמוני השחלה. בתהליך התעבות הרירית המצפים את רקמת הרחם מבפנים וכן בעת שאין הפריה והריון, נושרת הרירית דרך צוואר הרחם. מתוך כך רק את התהליך האחרון נכנה בשם ווסת.

הדרך הטבעית מהווה כלי חשוב ביותר שכן התהליך מבקש שלבים רבים והתייחסות רב מערכתית וזאת החל מהתפקוד של ההיפותלמוס אך גם רגש, לחץ, אי איזון הורמונאלי, איכויות של תפקוד הזרימה ועוד.

הדרך הטבעית בצוף צמחים באמנוריאה 

הופעה של הווסת תלויה בכשירות המערכת ההורמונאלית ובכך טיפול במערכת זו יסייע לתהליך הריפוי אך גם לאיזון כללי.

מיצוי צמחים טבעיים באמנוריאה

הדרך הטבעית בצוף צמחים תעניק טיפול טבעי ובכך מענה לשורשה של הבעיה – היעילות של מיצוי הצמחים הטבעיים ידועה מזה אלפי שנים. כבר בעת הקדומה נעשה שימוש במגוון צמחי מרפא לכל בעיה גניקולוגית. אנו ניצור דרך מיצוי צמחים טבעיים השפעה קלינית אשר תסייע למערכת ההורמונאלית. ניצור מארג מותאם בהיבט אינדיבידואלי ובעזרת תזונה ממוקדת, תוספי תזונה וכדומה.

הטיפול ההורמונאלי מכונה HRT שהינו HORMON REPLACEMENT THERAPY והינו מהווה את פרוטוקול הטיפול לנשים במצבי מנופאוזה (תסמונת גיל המעבר) או במצבי פרי מנופאוזה שהינו תהליך המתחיל עוד לפני המנופאוזה. הטיפול בהורמונים אלו מבקש למנוע תסמינים קשים. חשוב לציין שהטיפול ההורמונאלי החליפי (HRT) הינו מלאכותי.

לפגישת אבחון וייעוץ עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן