O.C.D – הדרך הטבעית המסייעת 

מבוא – הדרך הטבעית השלמה

גם כאשר ההגדרה הרפואית הינה O.C.D עדיין אין אני רוצה להביט בקטגוריה הזו רק דרך הבנה אין סופית של מגוון פתולוגיות המייצגות הפרעות נפשיות. אני מתכוון לכך שבבסיס ההתנהגויות השונות והקשות, קיימות סיבות ותנאים להיווצרותה של הבעיה ובכך אנו חייבים בעת זו להעניק תשומת לב לפתרון ולא לבחוש בבעיות ובהיסטוריה המלווה אותן. מצבי OCD אינם קלים ופרוגרסיביים ובכך עלולים להוביל למקומות קשים יותר.

הדרך הטבעית בצוף צמחים מבקשת להביט באדם השלם ובכך ליצור סינרגיה רחבה, מושכלת ומותאמת. נעשה זאת דרך מיצוי צמחים טבעיים מותאמים וזאת דרך מספר מנגנונים. אין ספק שתסמינים רבים מעידים על הפרעת דחק, דיכאון ועקה, התקפי חרדה וכדומה כבסיס ל O.C.D. בעת O.C.D  נוצרות מחשבות טורדניות כפייתיות המובילות למצבים טקסיים בדומה לחזרה על תנועות וכדומה וזאת כדי ליצור הפניית התודעה המיוסרת מהמחשבות הקשות אל פעילות חזרתית ולא נשלטת. הסיוע התרופתי הינו בנוגדי דיכאון ואינו פותר את הקונפליקט הפנימי הקשה.

הדרך הטבעית המסייעת

מטרת הסיוע הינה ליצור התמרה במצבים הדיכאוניים והחרדתיים המהווים בסיס לO.C.D. נעשה זאת תוך סיוע בגורם לבעיה, אך גם הקניית כלים להתמודדות עם מצבים אלו. הדרך הטבעית תתמקד באיזון וחיזוק של מערכת העצבים וזאת גם לאפשר למטופל מהבחינה הנפשית והפיזית להתמודד בצורה מיטבית עם התקפי החרדה. חשוב ליצור את זיהוי הגורם לבעיה ולעקרו מהשורש. נעשה זאת באמצעות מיצוי צמחים טבעיים, תוספי תזונה, טכניקות שונות בדומה למגע, תרגול נשימות, יוגה, דיקור, תזונה, תנועה ועוד.

O.C.D הסבר

ההפרעה המכונה O.C.D שהינה הפרעה טורדנית כפייתית הינה מצב שכיח ובדרגות חומרה משתנות. הבעיה מהווה בסיס לסבל קשה, טרדה יומית, תסכול ופגיעה במסלול חייו של האדם. אין ספק ש O.C.D  גורמת למצבים קשים ואף לנכות נפשית. בבסיס מסווגת הבעיה כהפרעת חרדה מאופיינת במחשבות לעיתים קשות תוך העדר יכולת של הלוקה בה על פי רצונו ובכך הופכות לפולשניות, טורדניות ומעיקות. במצב זה המחשבות הופכות “לתקועות” במוח של הנער ואל אף ניסיונותיו להרחיקן אין המאמצים מגלים פרי ואף קיימת העצמה של המחשבה הטורדנית. ניתן לדמות זאת כמו מפל ענק של מים או סופת שלגים שמציפים את מוחו של החולה תוך גילו תסמיני חרדה וברובן הינן סיטואציות שלא שזור בהן הגיון. מצד אחר המטופל מבין שהמחשבות, הטרדה, החרדה והפחד אינם מעוגנים בהגיון, אך מהצד השני הוא חש פחד קשה, מועצם, חרדתי ואינטנסיבי. חייבים להיות מספר תנאים ברורים לכך, האחת האם קיימות מחשבות ללא שליטה ומטרידות וכן כפייתיות לא נשלטת. בדומה למחשבות, דחפים שונים, תמונות, אי רציונל, מחשבה נטולת הגיון, אי נוחות, חרדה, תסכול, שיבוש חברתי, שיבוש בלימודים, דחייה עצמית ועוד. השנייה האם קיימת התנהגותית כפייתית ובלתי נשלטת במגוון הפעילות שהאדם מבצע וזאת כדי להסיט את מודעותו מהמחשבות הקשות ומתחושות החרדה הנלוות להן. הפעילות לעיתים חסרות הגיון וחוזרות על עצמן והופכות למפלט זמני ומאופיינות בחזרות של תנועות גוף, ידיים, רגלים, וכדומה.

הטיפול הרפואי הרגיל

הטיפול הרגיל הינו הטיפול התרופתי וההתנהגותי, הרכיב הפעיל העיקרי בתרופות הפסיכיאטריות הינו מעכבי סרוטונין או נוגדי דיכאון. כאמור, בעיות OCD, המלוות בדיכאון ודכדוך ואי איזון פנימי קשה מחייבות פתיחות והתבונות של המטפל. חייב להיות סיוע טבעי רב תחומי. הטיפול התרופתי הרגיל מוציא את ראש המתבגר מהמים העמוקים אך ספינת המפלט אל היבשה המיוחלת לא תופיע דרך הטיפול הרפואי הרגיל בלבד. הדרך הטבעית בצוף צמחים הינה דרך קיומית משולבת. השילוב מהווה יסוד לשינוי רב משמעות ואף להיפסקות התלות הפרוגרסיבית בטיפול הכימיקלי. טיפולי הדיקור הסיני והמגע המלווים במיצוי צמחים טבעיים, תזונה, תוספי תזונה והנחיות קיומיות המהווים גורם אינטגראלי בתהליך.

יסוד הבעיות

הגורמים והתנאים רבים בכל הקשור לתופעות של חרדה OCD, דיכאון, דכדוך אי שקט קשה ועוד. להלן פירוט חלקי של הגורמים והתנאים.

  • תקופות של מתח ולחץ נפשי
  • לחצים סביבתיים רבים
  • בעיות אמוציונאליות ממושכות ללא פתרון
  • קשיים
  • בעיות פיזיולוגיות
  • קשיים בהכלה של אי הצלחה, בקורות, כישלונות ועוד
  • כאבים כרוניים
  • בעיות איזון בנוירוטרנסמיטורים (סרוטונין, גאבא, דופאמין)
  • העדר איזון הורמונאלי
  • תסמונת ווסתית מעיקה
  • מחלות קודמות וחרדה אשר מתלווה לדיכאון
  • תת פעילות בלוטת התריס
  • תזונה לקויה
  • בעיות משקל חמורות
  • אלרגיות למזון / אי סבילות
  • רמות סוכר בדם
  • חסרים תזונתיים
  • תרופות להורדת לחץ דם, נוגדות דלקת, נרקוטיות ופסיכיאטריות
  • הצטברות רעלים בגוף
  • פטריית קנדידה
  • הפרעות שינה
  • זהות מינית לקויה
  • אנמיה
  • העדר איזון פנימי
  • דימוי עצמי נמוך – אני שמן, אני מכוער, אני לא מושך

הדרך הטבעית ב– o.c.d  באמצעות מיצוי צמחים טבעיים יכול לסייע רבות

אין בי ספק בהצלחת הסיוע ובאחריות הדדית. חשוב מאוד למנוע ויפה שעה אחת קודם את ההידרדרות למחוזות קשים יותר.

O.C.D אצל נערים ובוגרים 

גיל הבגרות מאופיין בשינויים מהירים וחדים. ההתמרה בחשיבה ובגוף נעשית בקצב מואץ ומודעות לזהות האישית ביחס לקיום החיצוני מהווה חלק חשוב בדפוסי המחשבה והקשיים הנובעים מכך בגיל זה. היותם עדיין מתבגרים ולא מבוגרים יוצר עימות פנימי הנובע מהרצון העז לעצמאות אל מול התלות הרבה בהורים ובתמיכתם הפיזית, הרגשית והרוחנית. הרצון לייחודיות מתעמת אם הרצון להיות ככל החברה ועל פי כל צו תרבותי ובכך התקשורת עם ההורים הופכת להיות לקויה ומהולה בחשש רב מאי שביעות רצון ההורים. המתבגרים מבקשים שליטה בחייהם ומסרבים לשתף את ההורים בבעיותיהם והחיים הופכים להיות חיים של מצבי רוח משתנים, הסתגרות בחדר, עימותים גם על דברים קטנים, הפגנת כעס, העדר נימוסים בסיסיים מגלים מצבי רוח רבים המהולים בעצב, דכדוך, אי שקט, פגיעות ובלבול הורמונאלי והתפתחותי, התפרצות זעם, התנהגות מורדת ועוד.

במהלך השנים עובר המטופל ברגע נתון ממצב אחד לשני במהירות רבה וזאת תוך תחושות אמוציונאליות עזות יותר מהמבוגר. ההתפתחות הופכת להיות רגישה מאוד ותלויה ביום נתון באין ספור של גורמים ותנאים המזמינים לו הכרח לתגובות, לעיתים לא מאוזנים ולא פרופורציונאליים. היציבות הפנימית אצל המתבגר מהווה גורם חשוב להתפתחות מיטבית בדומה ליכולת ליהנות מהחיים, להיות מאושרים, רגועים, אופטימיים ולהצליח להגיע להישגים רבים. ההתפתחות המיטבית גם מאפשרת ביטויים סוציאליים ותחושות של חום, אהבה וקשר עמוק אל המשפחה. גם גופו של המתגבר תוך התפתחות מיטבית אינו מזעזע אותו ויכול להכיל תסכולים רבים ואף מוכן ליצור השקעה רבה להגעה אל הישגים רבים. המצב המיטבי מאפשר למתבגר לא לתת למצבים רגשיים להכניע את רוחו ובכך ליהנות מפעילות אתגרית מגוונת.

ההיבטים הלא מיטביים בגיל הבגרות.

ודאי שההסבר הקודם מהווה יסוד לחזון אולטימטיבי אך לא מציאותי וזאת משום שהמתבגר חי בחברה לעיתים לא רגועה ומאוזנת המעניקה תמיכה, אהבה ואהדה אך רק באופן סלקטיבי. מתוך כך נוצרים מוטיבים של ערך עצמי ירוד דיבור מהוסס, שקט או בקולי קולות, הוא נפגע בקלות ולו רק ממילה, מבט או סתם שתיקה. המתבגר יכול לבכות מכל דבר ואף לצחוק צחוק תיאטרלי לא ברור. הוא חש תחושות של חרדות, דיכאון ואומללות כללית אך חש גם לעיתים קרובות את המוגבלות שבו. לעיתים קרובות והוא מרוכז בעצמו וחש צורך לגונן ללא הרף על “האני” שמיצגו. בהיבטים הסוציאליים קיימים לעיתים קרובות בדידות ואף סוג של ריחוק משפחתי

המלצה לאסטרטגיה טיפולית בדרך טבעית 

מצבי חרדה, ,OCD דכדוך ועצבות מהווים את יסוד הבעיה ומלווים ברצון עז לאיזון.

הסיוע הטבעי הינו הוליסטי ולפיכך יתמקד באיזון האמור להיות בין המערכת הפראסימפתטית לבין המערכת הסימפתטית המהוות את האיזון במערכת העצבים.

התהליך הטבעי בצוף צמחים רואה בחוק הקיום הטבעי את היסוד לסיוע. נקודת ההנחה אשר מהווה עבורנו חזון הינה:

“גופנו מבקש איזון וחותר באופן טבעי לבריאות והרמוניה בכל גיל ואף יש לו גם את הכלים לכך”

עובדה זו חשובה שהרי להיות בריא זה להיות מאוזן באופן בו המערכות השונות מתפקדות נכון ובהרמוניה. מתוך כך ברור שבכל עת שקיימת סטייה מהאיזון, מבקש גופנו לתקנה ולהחזיר את הגוף אל מצבו הקודם. לגוף יש כוח טבעי המסוגל לרפא, לתקן ולשפר. חשוב להבין זאת, שכן ברפואה הקונבנציונאלית, ההיבט החשוב הינו הטיפול החיצוני והתרופתי העתיר בתופעות לוואי ולחלוטין מהווה תהליך סימפטומטי בלבד ולא שורשי. הגוף חייב את הסביבה והתמיכה הנכונה וזאת מתוך כמיהה טבעית לאיזון ומניעה.

הגוף, כשלם, מהוה מארג סינרגי בסיוע חלקיו השונים ולפיכך ההתייחסות אל השלם במניעה הטבעית הינה הכרחית שכן אי איזון מהווה יסוד לתסמינים רבים הנובעות מגורמים ותנאים רבים במערכת ומלאה תופעות.

השלם, כמארג המייצג את המצב הגופני, כולל גם את תהליכי ההכרה והרגש. ולפיכך חייב הסיוע הטבעי התייחסות תראפויטית גם למערכת העצבים. לציין גם שתהליך המניעה חייב אמונה עמוקה בתהליך הטבעי, שהרי אמונה משמשת מאגר כוח אדיר לתהליך עמוק וממצה.

הדרך הטבעית מבקשת תמיכה חיצונית וזאת דרך האסטרטגיות השונות, אך עיקרו דרך היכולת הטבעית. רק הכוח הטבעי מהווה את עיקר התהליך וזאת דרך הסיוע הטוב ביותר לתמיכה ומימוש תהליכי הסיוע הטבעי.

הדרך הטבעית בבעיות חרדה

סיוע טבעי בחרדות הינו חשוב, שהרי תרופות נוגדות החרדה והדיכאון מהוות יסוד לתופעות לוואי ואינן מטפלות בבעיה אשר שימשה בסיס להתפתחות העדר האיזון. הגוף זקוק לסיוע טבעי ולא ממכר.

גם הדרך הטבעית פועל על אותם מסלולים ביוכימיים בגוף אך ללא תופעות לוואי.

הדרך הטבעית הינה מארג הרואה בתזונה, דיקור סיני וטיפולי מגע, תוספי תזונה ושינוי באורח החיים חלק אינטגראלי מדרך הסיוע, שהרי בנוסף לאיזון הפנימי, תזונה לא נכונה מעוררת מטבוליזם שלילי המאיץ את הופעת הסימפטומים.

אנו חייבים לספק את אבני הבניין המשמשות לייצור סרוטונין  המיוצרת מרכיבי תזונה בדומה לטופו, אגוזים, זרעים, חסה, שיבולת שועל ושאר המלצות התזונה אשר ניתנו.

אין ספק שמידות הלחץ והחרדה הינן מצבים פנימיים אשר משנים את עוצמתם ואת אופן התגובה שלנו. לעיתים יש בנו תחושה חזקה של עוצמה ועמידות אך לעיתים אנו חשים את עצמנו בדרך לשבר גדול.  התוכנית מבקשת לקחת אחריות קיומית ובכך ליצור קורלציה בין הקיום המהווה מקור ללחצים לבין היכולת  לשמור ולהגן על האמצעי לקיום שהינו הגוף וכל מערכותיו. במהלך הסיוע חשוב לשזור את הנתיבים השונים של הדרך הטבעית במהלך מטלות היום.

חובה לחוות שינה מספקת, תזונה מיטבית, פעילות גופנית, מדיטציה, תוספי תזונה וכמובן נטילת מיצוי צמחים טבעיים לטיפול הפנימי.

לסיכום

הסיוע מבקש להתמקד בהבנה מקיפה ביחס לכל אותם יסודות נסתרים וגלויים של הבעיה בדומה לרעלים, זיהומים, אלרגיות, לחץ נפשי, תזונה לקויה וכדומה וזאת דרך האבחון והתשאול, בדיקות רפואיות ועוד. יחד עם זאת נקפיד ליצור העצמה של מערכת המניעה הטבעית של הגוף תוך שינוי בתזונה, סיוע פנימי טבעי, טיפולי מגע דיקור ועוד.

לזכור שמערכת חיסונית תקינה, גוף חזק ומערכת עצבים מאוזנת משמשות חומת מגן מול תחלואים רבים, נפשיים ופיזיים.

ישנה דרך נוספת ל O.C.D –  הוא קיים בדרך הטבעית בצוף צמחים.

לפגישת אבחון וייעוץ עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן