מיקס קונקטיב – מחלה אוטואימונית

M.C.T.D – MIXED CONNECTIVE TISSUE DISEASE

מחלת רקמת החיבור המעורבת” מהווה פתולוגיה משולבת של מספר מחלות הפוגעת ברקמת החיבור בדומה ללופוס שהינה זאבת אדמנתית מערכתית (CSYSTEMIC LUPUS ERYT) טרשת מערכתית (SYSTEMIC SCLEROSIS) פולימוקסיטוס (POLYMYOSITIS) דרמטומיוסיטיס (DERMATOMYOSITIS).

מתוך ההסבר הנ”ל אנו מבינים שקיים תהליך אבחון, תחילה לא ברור ובהמשך מאובחנת פתולוגיה אשר לעיתים, גם כאשר קיימת הבחנה פתולוגית של אחת מהמחלות שציינתי, עדיין לא קיימת הגדרה ברורה של מחלת חיבור. במהלך הזמן וכן בתהליך הידרדרות קשה יוצרת המחלה תמונה קלינית, לעיתים חופפת של מספר מחלות הנובעות מ M.C.T.D וזאת בתמונת אבחון משותפת של נוכחות נוגדן לאנטיגן RNP-U1 בכייל גבוה. לציין שתסמונת ריינו (RAYNAUD) שכיחה אצל החולים ב M.C.T.D וזאת מעצם זרימת הדם הלקויה. בתסמונת זו, מבחינים החולים ב M.C.T.D בהחוורת האצבעות, בהכחלתן ובאדמומיותיהן וזאת בעת קור אך גם במצבי לחץ. קיימת גם תופעה כוללת של כאבי מפרקים קשים, כאבי שרירים, נפיחות באצבעות, חום, עייפות ועוד רבים. 

M.C.T.D – MIXED CONNECTIVE

מעורבות המחלה במערכות גוף

  • דלקת מפרקים 65%
  • בעיות עור  תפרחות פרפר בפנים, פריחות נוספות, כיבים בפה.
  • סקלודרמה – עור מעובה, קשה, מתוח של הזרועות והאצבעות.
  • בעיות שרירים כאבי שרירים, חולשת שרירים דלקתיים.
  • תחושת חולי – תחושת שפעת.
  • ריאות – מערכת שכיחה של הריאות, קוצר נשימה, כאב בחזה.
  • שיעול – בעיות נשימה.
  • לחץ דם ריאתי – הדרדרות מסוכנת.
  • לב – חשש לדלקת מערכת הלב, לפחות כ 17%-15% מהחולים חווים חולשה וקוצר נשימה.
  • כליות – כ 60%-30% חווים דלקת כליות, הפרשת חלבון בשתן, נפרוטית, בצקת ברגליים ואי ספיקת כליות.
  • עיכול – 90%-70% הפרעות עיכול, צרבת, הפרעת עיכול, כאב.
  • מערכת העצבים – פגיעה עצבית בדומה לטריגמינל נוירולוגי.
  • תסמונת סיוגרון יובש בפה ובעיניים, דלקת בבלוטת הרוק.

מחלה אוטואימונית בעלת היבטים תורשתיים זיהומיים נגיפיים ובכך קיים גירוי קשה של מערכת החיסון ההופכת לתוקפנית על מערכות הגוף.

הדרך הטבעית הינה כלי משלים ומסייע וכוונתי לתזונה נכונה, יציבה נכונה, פעילות נכונה מיצוי צמחים טבעים ותוספים כחלק מהטיפול הקונבנציונלי.

בכל הקשור לרקמת החיבור לציין שרקמה זו מסייעת לרקמות ואיברים בגוף וכן ליציבות הביו מכנית והתמיכה וכן שמירה על הקונפיגורציה של המערכות השונות והאיברים. בנוסף, רקמת החיבור יוצרת סינרגיה וקשר ובכך חיבור בין איברים שונים. במחלה זו קיימת תקיפה על רקמת החיבור וכוונתי שמערכת החיסון מייצרת נוגדים כנגד רקמת החיבור.

M.C.T.D הינה מחלה אוטואימונית

המחלה האוטואימונית הינה מחלת העולם המערבי ונובעת מגורמים ותנאים, סביבתיים וחיצוניים המהווים יסוד להתפרצותה אך גם, שימו לב, לדרך התמודדות וסיוע.

הגורמים למחלת מיקס קונקטיב –  M.C.T.D

הגורמים שאפרט הינם גורמים המהווים מכלול סינרגי שהינו סיכום של גורמים ותנאים רבים להיווצרותה או האצת הטרשת הנפוצה.

להלן מספר גורמים אשר הן הרפואה הקונבנציונאלית והן הדרך הטבעית רואים בהם יסוד להיווצרות המחלה, להישנותה ולהתפרצותה.

דרך טבעית נכונה ואימוץ גישה קיומית מיטבית וטבעית יאפשרו הפוגות רבות, ארוכות ואפילו ארוכות שנים. וזאת בעזרת הדרך הטבעית בצוף צמחים.

  • אי איזון הורמונאלי – אין ספק שהמחלה שכיחה גם אצל נשים וזאת בגלל ההיבט ההורמונאלי. ברוב רובם של המקרים מתגלה בעיה הורמונאלית נשית.
  • מחלה נגיפית – אין ספק שנגיפים מהווים יסוד להתלקחות.
  • מתחים נפשיים, מתחי קיום והעדר איזון פנימי – הלחץ הנפשי פוגע במערכת החיסון. אירועי לחץ קשורים לסיכון רב בכל הקשור להתלקחויות של הטרשת הנפוצה. תקופה של לחץ מוגבר מסייעת להתפרצות והחמרה של המחלה. הלחץ יוצר תגובת שרשרת בתאים השונים, דבר הפוגע במערכת החיסון. בשעת לחץ מייצרת בלוטת יותרת הכליה הורמונים בדומה לאדרנלין וקורטיזול דרך ההיפותלמוס שהינו חלק במוח המווסת את חום הגוף, הנשימה, הרעב ועוד. מערכת זו משמשת כמוקד אזהרה וכאשר התהליכים גם מואצים ולא פרופורציונאליים, נוצרת פגיעה חיסונית. התגובה החיסונית מעודף קורטיזול (הורמון לחץ) הופכת לחזקה מאוד וגורמת לפעילות יתר. הקורטיזול יוצר הנעה של תאי החיסון ומעורר אותם לתקיפה. בעת לחץ כרוני גדל מספרם של תאי החיסון, דבר הגורם לשחיקה מוגברת. התשת תאי החיסון כתוצאה מעודף קורטיזול, הורמונים נוספים וכימיקלים משבשים את התגובה החיסונית ומעוררים תקיפה פנימית לא מבוקרת. באנשים החווים לחץ נפשי רב התגלו רמות גבוהות של דלקתיות רבה בגוף.
    לסיכום – הלחץ גורם להתגברות של הפעילות הדלקתית המובילה להתלקחות של ההיבט האוטואימוני.
  • תזונה לקויה ולא מיטבית – אין ספק שתזונה לא נכונה מהווה יסוד להחרפה והתלקחות המחלה. מתברר ששכיחות המחלה נמוכה באזורים הצורכים מזון מסוים אל מול אזורים בהם צריכת המזון בכל הקשור למוצרים מן החי, מזונות מעובדים, ג’אנק פוד וכדומה אשר בהם השכיחות גדולה. לציין שמחסור ברכיבי מזון מסוימים גורם לבעיה. תזונה נכונה הינה חלק אינטגראלי וחשוב משלל הגורמים למחלה וכמובן למניעה.
  • הצטברות רעלים – הצטברות רעלים מהווה יסוד להתגלותה של הבעיה. ההיבט האוטואימוני נוצר כתוצאה מחשיפה מוגברת של רעלים סביבתיים רבים. הצטברות רעלים משבשת את ההתקשרות של מערכת החיסון עם שאר אברי הגוף ובכך נגרם שיבוש היכולת החיסונית להבדיל בין תאי הגוף לבין תאים זרים ולפיכך תוקפת את מעטפת המיאלין. אין ספק ביחס לאמת של גורם זה. אנו מכניסים לגופנו אוטוגניים היוצרים יסוד להתפרצות המחלה.
  • אלרגיות למזון – אלרגיה למזון מבטאת עצמה כאשר מערכת החיסון מגלה יחס עוין אל המזון אשר צרכנו. מצב זה נובע מהתנגדות אלרגית של הגוף או מאי סבילות למזון הנצרך. מצב זה מתפתח, בין היתר, כאשר ציפוי מערכת העיכול הופך לדליף וזאת בגלל גורמים שונים בדומה לשימוש מופרז בתרופות, לחץ ועוד. דבר המאפשר לחומרים שונים לחדור לזרם הדם ולגרום להתנגדות הגוף. תהליך זה יוצר עוררות של מערכת החיסון דרך כמה חזיתות בדומה להתקפה בעזרת תאי תקיפה ושחרור חומרים ביוכימיים שונים. ההיבט האלרגני מהווה עוד גורם המסייע להתפרצות והאצת המחלה.
  • נזקי חמצון (רדיקלים חופשיים) ומיעוט רכיבים אנטי אוקסידנטים וחסרים של רכיבים תזונתיים  ויטמינים בדומה להעדר וויטמין D והעדר אנטי אוקסידנטים מהווים יסוד להתפתחות המחלה. אין ספק שנוגדי חמצון בדומה לוויטמין E , סלניום, ויטמין C ועוד מהווים יסוד להפחתה ניכרת של התופעה. קיימת קורלציה, וזאת דרך מחקרים מדעיים בין סלניום שהינו נוגד חמצון חזק לבין מחלה אוטואימונית. הסלניום מהווה רכיב סינרגטי מעצם היותו אנטי אוקסידנט (נוגד חמצון) בלחימה ב-M.C.T.D..

הסיוע בדרך הטבעית המשלימה M.C.T.D

הדרך הטבעית מהווה מענה משלים חשוב למצבים הכרוניים של המחלה האוטואימונית. הדרך הטבעית מביטה בשלם תוך גישה תבונית לגורמים והתנאים אשר יצרו את הבעיה האוטואימונית בכלל ו M.C.T.D –בפרט.

צוף צמחים מהווה עבור החולים במחלות אלו נתיב לסיוע הוליסטי רב מערכתי תוך הקפדה של דרך מושכלת ונתיבי גישה איכותיים בדומה למיצוי צמחים טבעים המדהימים בהשפעתם על כל מערכות הגוף, דרך מגע ודיקור סיני להקלה, תוספי תזונה, הנחיה לתזונה ספציפית ולא מייסרת, שיטות הרפיה איזון פנימי ועוד

לסיכום

הגשתי סקירה קצרה של מהות המחלה האוטואימונית ומחלת M.C.T.D תוך דוגמאות מעטות מתוך רבות לסיבות ולדרך הטבעית.

נתיבי הדרך הטבעית בצוף צמחים עושה שימוש סינרגי ומושכל הכולל תזונה ייחודית ולא מייסרת מיצוי צמחים טבעים בעלי השפעה דרמטית, תוספי תזונה, שיטת הרפיה, דיקור סיני, מגע ועוד.

הדרך הטבעית שיהוו חלק מהסינרגיה המסייעת

  1. צמחים טבעים בצורה של מיצוי, כמוסות וחליטות, צמחים טבעים נחקרו דרך מחקרים מקצועיים ומדעיים במהלך השנים ונמצאו בעלי יעילות רבת עוצמה בסיוע בבעיות שונות בגוף. התוויות רבות וקשות מטופלות דרך צמחים טבעים באופן עמוק ונטול תופעות לוואי. הסיוע בצמחים טבעים אלו יעילים מאוד. הסיוע בטוח ונוגע במגוון בעיות. יינתנו מיצויים, כמוסות וחליטות. לציין שכל התכשירים כשרים ובהשגחת בד”צ ואישור משרד הבריאות.
  2. נתיב התזונה בו תינתן הנחיה רב שלבית הכוללת פגישות, תפריטים ומתכונים המתחלקת לשלושה חלקים – חלק א’ תזונה לאיזון וניקוי רעלים. חלק ב’ תזונה להמשך איזון וחלק ג’ תזונה קבועה לכל החיים. תזונה ידידותית המהווה בדרך הצגתה מודל תזונה רב משמעותי ולחלוטין לא רגיל.

תזונה לחוסר איזון למערכת העצבים וכתמיכה חשובה במוח האדם

המוח הינו אזור חשוב המהווה את מוקד פעולתה של מערכת העצבים. המוח על כל חלקיו מהווה יחידת פיקוח בכל הקשור ליחסי הגומלין שלנו אל מול עולם התופעות. המוח אחראי גם על ההיבטים האמוציונאליים והמנטאליים המאפיינים את חיינו.

את המוח עוטף קרום המהווה את מחיצת הדם – מוח שהינו שער החדיר במידה סלקטיבית ומפקח על החומרים אשר עוברים מהדם אל מערכת העצבים המרכזית. כיום מתברר שרכיבים תזונתיים בדומה לוויטמינים B,C  ברזל סלניום ואחרים חודרים דרך השער ולפיכך משפיעים על תפקוד המוח.

מתוך כך מתברר שמחסור בוויטמינים ומינראליים מהווה גורם המשפיע על פעולת מערכת העצבים. השפעות אלו מבטאות את עצמן בכל הקשור להתנהגותנו והמבנה האמוציונאלי שלנו. אין ספק שתזונה לקויה ומחסור ברכיבים חיוניים פוגמת במצב רוחנו.

הנוירון שהינו תא עצב משמש מוליך עצבי המכונה נוירוטרנסמיטר ובכך המעביר אותות מתא עצב אחד אל השני או לאיבר והורמונים.

הנוירוטרנסמיטרים משמשים כווסתים למגוון פונקציות התנהגותיות, פיזיולוגיות ואמוציונאליות בגוף. תקינות פעילותם מחייבת הזנה מיטבית בדומה לחלבונים, אבץ ויטמינים, חומצת שומן חיונית ועוד. העדר תזונה מיטבית תשפיע ללא ספק על דרך הרגשותינו. המעבירים העצביים חייבים חומצות אמינות לבנייתם ומחסור מהווה גורם מעכב בכמות ואיכותם.

התזונה הלא נכונה פוגעת גם באופן אחסונם של הנוירוטונסמיטרים. פעילותם של המעבירים העצביים חייבת רכיבי תזונה ומושפעת מצריכת יתר של “ג’אנק” אשר מכיל רכיבים לא חיוניים בדומה לצבעי מאכל, מונוסודיום גלוטומאט, חומרי שימור ושאר רכיבים לא טבעיים ומזיקים אשר משפיעים על המוח ואף יוצרים סטגנציה בכל הקשור לקליטת הגירויים והעברתם מנוירון לנוירון.

צריכה נכונה של רכיבים תזונתיים בריאים תשפיע על מערכת העצבים שלנו בדומה לתפריט דל שומן, רווי ירקות ופירות תוך השמטת רכיבים מזיקים.

אנו ננחה לתזונה מיטבית, בריאה ומאוזנת אשר תספק את ההנחיה לנתיבי הסיוע בתזונה ואת הרכיבים הנכונים.

  1. נתיב סיוע במגע ובדיקור סיני הסיוע בדיקור ובמגע חשוב וסנרגי. מערכות הגוף השונות עוברות תהליך של ניקוי, המרצה, רגיעה ואיזון רב מערכתי. אין ספק בדבר ההשפעה המאזנת, המרגיעה והתרפויטית של הסיוע במגע והדיקור הסיני והיותם חלק אינטגראלי וחשוב מהסיוע ההוליסטי. הדרך הטבעית מסורתית ומגוונת וכולל דיקור סיני רב מערכתי, איורוודה, סיוע מסורתי בדומה למוקסה, חימום וכד’. הסיוע גם יוצר הטבה והעלמות של תסמינים שונים.
  1. נתיב תוספי התזונה חומצות שומן חיוניות מסוגים שונים, ויטמינים, מינראליים וכד’ מהווים גם הם רכיבים לסינרגיה בדרך הטבעית והמשלימה. המזון והתזונה הנבונה מעניקים יסוד ליצור להורדת ערכים משמעותית, איזון והזנה.
  1. נתיבי הפעילות הגופנית – תינתן הנחיה מקצועית לפעילות גופנית המהווה תפקיד חשוב בכל הקשור לסינרגית הסיוע הטבעית. הפעילות הגופנית יעילה מאוד.
  1. נתיב שיטות ההרפיה – תינתן הנחיה למדיטציה תוך נתינת מערכי תרגול, קריאת טקסטים וכדומה כחלק מהסיוע ההוליסטי הטבעי.

 

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וטיפול טבעי?
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!

לפגישת אבחון וייעוץ עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן