הדרך הטבעית המסייעת לטיפול הקונבנציונלי – מיצוי צמחים טבעיים, תוספים, מגע, דיקור, יציבה, נשימה ותזונה

דלקת חוליות מקשחת Ankylosing spondylitis 

דלקת חוליות מקשחת, המוכרת גם בשם מחלת בכטרב או אנקילוזיס, הינה מחלה דלקתית ובכך אנו מבינים שנביעתה, בין היתר, מפעילות התקפית של מערכת החיסון. המחלה פוגעת בין היתר במפרקים והינה בעלת פרוגרסיה קשה ומסוכנת ובכך הרפואה הטבעית הינה כלי טיפול אדיר. עמוד שדרה הינו רקמה, בחלקה קשיחה המאפשרת יציבה לגוף והגנה על חוט השדרה. בדלקת מקשחת נוצר תהליך התגרמות של אזורים שאמורים להיות גמישים ופועלים. למחלה יש אפיונים רבים אך גם השלכות, לעיתים קשות וסיסטמיות. מתוך כך חשובה ההבנה הפרוגרסיבית של דלקת החוליות המקשחת ובכך שאינה ממוקדת רק בחוליות הגוף כי אם במערכות רבות אחרות בדומה לכלי דם, ריאות, אברי הראיה ואף מערכת העיכול. מחלה זו אכן שייכת לקטגוריה של מחלות חוליות עמוד השדרה.

אל אף אפיוניה הגנטיים, המחלה, בחלקה גם אוטואימונית ולעיתים זו סיבה חזקה מאוד ועיקרית שהרי קיימת כאן תקיפה חיסונית לא מבוקרת וזאת על פי מחקרים בינלאומיים. מתוך כך הדלקת אינה נובעת רק מהיבט גנטי כי גם מהיבט אוטואימוני וגורמים סביבתיים, חיצוניים ופנימיים רבים. ההיבט הגנטי חשוב אך מבקש טריגר להתלקחות.

הבנת הגורמים הרבים והאוטואימוניים של דלקת החוליות המקשחת מהווה את הבסיס לכך שרק הרפואה הטבעית תשמש את האמצעי היחיד לריפוי והפוגה. אין היום כל טיפול קונבנציונאלי לעצירת המחלה חד משמעית!!!

הדרך הטבעית דרך מיצוי צמחים טבעיים והנחיות קיומיות מושכלות ומותאמות ודרך תוכנית סינרגית. הדלקת מהווה סיבה לדלקת קשה וכאבים במפרקי הכסל ועמוד השדרה וגם כאשר קיימת נטייה להתלקחות והפוגה, תהליך המחלה בעל יכולת התלקחות והתפשטות למערכות גוף נוספות.

המושג Ankylosus, הינו המעורבת של חוליות עמוד השדרה, אך גם את הסקרואילאיטיס (מפרקי הכסל) ומכאן הכאבים גם באזורי האגן.

דלקת חוליות מקשחת, תסמינים:

התסמינים הינם כאבים כרוניים, קשים, מטיילים, כאבים באזור עכוז, האגן והגב התחתון, כאבים לעיתים קשים המעירים משינה, נוקשות בוקר ואחרת. כאבים המובילים מאמץ ומחמירים בנייחות, שינוי מבני של עמוד השדרה, בעמוד השדרה המותני והחזי. הגבלה בכיפוף, כאבים מפרקיים, היקפיים בדומה לכתפיים, מפרקי ירכיים, ברכיים, עורף, רגליים, עצמות הלסת, דלקת בגידים ואף באזורי הצלעות, גיד אכילס וכאבים בעקבים. וודאי שלעיתים חלק מהתסמינים אופייניים לאדם מסוים ולאחר לא, אך פוטנציאל ההתלקחות הינו וודאי. הרפואה הטבעית מעניקה הבנה של השלב ולא חלקים ממנו ומעניקה לגוף את האיזון הנכון הן החיסוני והן הרב מערכתי להיפטר מהמחלה.

בדלקת חוליות מקשחת מעורבות מערכות גוף רבות ובכן הופכת למחלה קשה, מסוכנת ועלולה לגרום גם לעיוורון.

מעורבות מערכתית

  • UVEITIS (דלקת עיניים – עקבית) כ 60% מהחולים יחלו בדלקת עיניים (אוביאטיס) כהתקפים וכאשר הם נמשכים לאורך זמן עלולים לגרום לנזק ועיוורון.
  • דלקות בקרום הלב
  • מחלת ריאה
  • מחלות נוירולוגיות
  • פסוריאזיס ומחלות עור
  • מחלת קרוהן, קוליטיס ומחלות עיכול
  • דלקת שתן
  • מחלת בירבר
  • דלקת בערמונית
  • עמילואידוזיס – אי ספיקת כליות

אבחנה

וודאי שההבחנה הינה תסמינים אופייניים או חלקם וזאת על בסיס התסמינים שמניתי. אך גם מדדי דלקת (ESR CRP) גן אופייני 27 H B.L.A

הטיפול הקונבנציונלי

הטיפול הקונבנציונאלי קשה, עתיר תופעות לוואי ויוצר תגובת שרשת בדומה ל”כדור שלג”. כוונתי הינה שנטילת תרופות בדומה לסלזופירין, מטוטרקסט וכן טיפולי עיניים בזריקות וסטרואיד, נוצרת מחלה נוספת המבקשת תרופה נוספת ובכך החולה חש הדרדרות אין סופית והפוגות שמקורן באשליה.

הגישה הטבעית רואה אדם שיש לו מחלה דלקתית ולא מחלה שיש לה אדם, “צוף צמחים” הינו המרכז הרפואי הטבעי היחיד בישראל המעניק דרך נוספת הן למחלה והן להשלכותיה ולאוביאטיס.

הגורמים (אטיולוגיה) לאנקילוזיס בפרט ולמחלה אוטואימונית בכלל

  • פגיעה חיידקית
  • זיהומים הנובעים מנגיפים
  • זיהומים הנובעים מפטריות
  • פגיעה של מערכת החיסון בכלי הדם בעת ניסיון למגר מצבים זיהומיים
  • מחלת חיסון עצמי (אוטואימונית) הגוף מפתח נוגדנים עצמיים כנגד כלי דם
  • תגובה למצבי דלקת בגוף
  • תרופות
  • היבטים דלקתיים וזיהומים הנובעים מחיידקים. מיקובקיריום שהינו חיידקי בעלי עמידות גבוהה ואלימים במיוחד.
  • מחלה בעלת אופי אימונולוגי (חיסוני) בכך שהאזור הנגוע בחלקי מערת העיכול מפריש אימונוגלובולינים לקויים וחסר חוסר IGE בתאים ובכך מאפשר חדירה של גורמים מזיקים לרירית הגורמים להתנגדות חיסונית אלימה. תהליך זה יקצר מצבים דלקתיים במעיים.
  • סיבה נגיפית – סוג של נגיפים הגורמים לגרנולומות
  • ספיגה של רעלים מהמזון
  • פגמים מטבולים
  • גורמים פסיכולוגים
  • יסוד גנטי
  • גורמים רעלניים וזיהומיים הגוף נחשף לרעלים רבים וזאת דרך מקור חיצוני ומטבוליזם פנימי לקוי. וכן סוגים שונים של מיקרואורגניזמים המהווים יסוד פוטנציאלי למחלה.
  • העדר עצימות חיסונית – מערכת החיסון, במצבה הטבעי, מהווה את חומת המגן להתפתחותן של בעיות בדומה לאנקילוזיס ספונדילוטיס. יש כיום הוכחות מדעיות ברורות על מערכת חיסון לקויה אצל הלוקים באנקילוזיס ספונדילוטיס
  • תזונה לקויה  מתוך סטטיסטיקה ומחקרים ברורים שהמחלה נדירה בתרבויות פרימיטיביות אשר תזונתן מתבססת על מזון מלא ולא מעובד לכן ניתן להבין את אחד היסודות החשובים לטיפול במחלה-תזונה. את מחלת האנקילוזיס ספונדילוטיס לא הכירו בארצות הברית עד לאמצע המאה ה-20 אך לאחר התפתחות צריכת המזון המעובד והלקוי הופיעה המחלה. אין ספק ששכיחות המחלה נוסקת בתרבויות מערביות, שהרי המזון מהווה יסוד עיקרי לסביבת המעיים. תזונה לא נכונה משמשת יסוד ודאי לאנקילוזיס ספונדילוטיס.
  • רדיקלים חופשיים – מסייעים להתפתחותן של מחלות רבות וכן גם לאנקילוזיס ספונדילוטיס. לפיכך העצמת הנוכחות של האנטיאוקסידנטים, כשלב בטיפול, חשוב וזאת דרך תוספים לתקופה קצרה.

הרפואה הרגילה בישראל אינה מבקשת תמיד לדעת על אורח חיים של החולה. הרופא אינו תמיד שותף אודות התזונה והמצבים הנפשיים וכן עברו של החולה. הרופא אינו תמיד יכול ליצור חשיבה החורגת מסל התרופות אשר הוא נותן. גם הרופא המומחה או הפרופסור אינו תמיד נוטה לראות את הגוף כמערכת שלמה המאופיינת בתלות פנימית והדדית, שכן העומס המוטל עליהם רב.

חשוב לציין שמסגרות רפואיות המובילות בעולם בדומה להווארד, דיוק, ייל וסטנפורד פתחו מרכזים לרפואה טבעית לטיפול בדלקת חוליות מקשחת דרך תזונה, מיצוי צמחים טבעיים, פעילות גופנית, תוספי תזונה, שיטות הרפיה, דיקור סיני ומגע.

גישתנו ההוליסטית לטיפול במחלה מהווה את הנתיב לריפוי, הקלה ומניעה.

זה חשוב! וזו הדרך היחידה להפוך את המחלה לפסגה אשר בה מתגלים החיים האוטנטיים והבריאים.

ארגון הבריאות העולמי קבע שהרפואה הטבעית מסייעת בריפוי, הקלה ומניעה של עשרות מחלות כרוניות ומחלות אוטואימוניות.

צוף צמחים מהווה עבור החולים במחלות אלו נתיב לטיפול הוליסטי משלים רב מערכתי תוך הקפדה של דרך מושכלת ונתיבי גישה איכותיים בדומה מיצוי צמחים טבעי המדהימים בהשפעתם על כל מערכות הגוף, טיפול מגע ודיקור סיני להקלה וריפוי, תוספי תזונה, הנחיה לתזונה ספציפית ולא מייסרת, שיטות הרפיה איזון פנימי ועוד. כל מיצויי הצמחים הטבעיים ותוספי התזונה מותאמים אישית לכל מטופל תוך הנחיה יומית וליווי רפואי טבעי.

האסטרטגיה הטיפולית בצוף צמחים

קיים קשר הדוק בין תזונה לקויה העשירה בשומנים רווים, מזונות מעובדים ורכיבים לא טבעיים לבין אנקיליזיס ספונדילוטיס.

כמו כן קיים קשר הדוק בין מצבים של אלרגיה למזון, מתח, רדיקלים חופשיים במזון, חסרים תזונתיים ואורח חיים לא בריא כמו עישון ואלכוהול לבין התפתחות המחלה.

בהיבטים המנטאליים אנו נתקלים בקשר ישיר הנובע מקורלציה בין מתח נפשי וחוסר שקט פנימי לבין התפתחות המחלה.

הדרך הטבעית ב”צוף צמחים” מנחה לשיפור משמעותי ולסיוע במחלה, טיפול תזונתי טיפולי מגע ודיקור ותוספי תזונה. הגישה ההוליסטית מהווה תמיכה סימפטומטית אך נוגעת גם ביסודות אשר גרמו להתפתחות המחלה. אין ספק שעמידה במטלות תגרום להפוגה, הקלה, שיקום ומתן יסוד חשוב למניעה של הדלקת המקשחת שהרי השלכותיה חמורות ולכן חשוב לטפל (הטיפול הטבעי נטול כל תופעות לוואי ומסייע לריפוי הוליסטי).

ב “צוף צמחים” מקפידים על מערך טיפול יסודי תוך מעקב, שינוי תזונתי, ייעוץ בלתי פוסק ופגישה שבועית עד להשגת היעדים.

חשוב להגיע לפגישת אבחון וייעוץ.

 

 

לפגישת אבחון וייעוץ עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן