רטיניטיס פיגמנטוזה

מהי רטיניטיס פיגמנטוזה?

רטניטיס פיגמנטוזה הינה מחלת עיניים דלקתית בעלת אופי ניווני הגורמת לפגיעה ניוונית ברשתית העיניים ובכך מהווה בסיס לעיוורון מתקדם ובדרגות חומרה שונות.

המחלה, וזאת לאחר מחקרים רבים, נגרמת ממוטציה גנטית ומתוך כך הרפואה הרגילה משקיעה שנים רבות בהבנת הגורמים התורשתיים הגורמים לרטניטיס פיגמנטוזה. מחקרים רבים מנסים לבודד את הגורם העיקרי לרטניטיס ובכך לגלות את הדרך לריפוי. המחלה פוגעת בכ 35 אנשים מתוך מאה אלף בלבד.

התסמינים של רטיניטיס פיגמנטוזה מאופיינים בתחילתם במוגבלות קשה והדרגתית של ראיית לילה. בהמשך נגרם צמצום של יכולת שדה הראיה בדומה לראיה דרך טבעת או צינור. בשלבי ההתקדמות, של המחלה עלולה להיגרם הידרדרות עד לאובדן הראיה.

הגישה ההוליסטית ברטיניטיס פיגמנטוזה

הדרך הטבעית המשלימה והאלטרנטיבית הינה יעילה וייחודית. הגישה ההוליסטית הינה גישה חשובה. העין אינה איבר בעל קיום עצמאי. היא אכן חלק מ”שלם”. העין לחלוטין תלויה בסביבתה הביולוגית, ביוכימית, פיזיולוגית וכדומה. הגוף כשלם הינו הרבה יותר מחלקיו. זרימת דם אל הרשתית חשובה להאטה, עצירה, שינוי ומניעה של הפרוגרסיה ברטינטיס פיגמנטוזה. זרימת הדם אל הרשתית אינה תהליך עצמאי בפנים הרשתית כי אם שואבת את כוחה, החל מכלי הדם, המערכת הקרדיווסקולרית, מצבים אנטי ספזמוטיים באזורי העין ובתוכה, חומרי הזנה הכרחיים, נוירוטרנסמיטרים מאוזנים ועוד.

חשוב גם לציין את חשיבות הדרך הטבעית למערכות גוף מאוזנות, לגוף רגוע, חזק, חסון, בעל מערכת חיסון יציבה ובריאה, רווי בנוגדי חמצון, בעל ספיגה וצריכה מיטבית של ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן חיוניות, אנטי אוקסידנטים, סיבים תזונתיים ועוד. גוף בעל מערכת עיכול תקינה, תנועה מיטבית, תזונה נכונה, גוף המונחה לתנועה ייעודית, דיקור סיני, מיצוי צמחים טבעיים ועוד מהווים בסיס חשוב ונכון, דרך התאמה אישית ומושכלת לצרכים הפרטניים.

חשוב לדעת  אסור לראות במחלה גזרת גורל.

אכן, מחלה זו הינה גנטית, ניוונית וחשוכת מרפא אך ללא כל ספק קיים חזון מעכב, משפר, מקל ועוד.

זה הרי מדהים, הרפואה הקונבנציונאלית עושה שימוש, נכון להיום, דרך שיטות המאפיינות גם את הדרך הטבעית וזאת דרך תוספי תזונה, תזונה נכונה וכדומה.

לדוגמא: סירקולציה דמית אל העיניים חשובה במידה נכונה כחלק מטיפול ברטיניטיס. בדרך הטבעית קיימים אמצעים מגוונים לשיפור זרימת הדם אל הרשתית אך חשוב מאוד להבין שגם איכויות הדם ורכיביו חשובות להזנה נכונה ולא זו בלבד, גם היבטים אנטי- אוקסידנטים חשובים. דוגמא זו מהווה נקודת מבט מערב רב של אמצעים חשובים ודרמטיים לטיפול.

רטיניטיס פיגמנטוזה  (RP) RETINITIS PIGMENTOSA

רטיניטיס פיגמנטוזה הינה מחלת עיניים המוגדרת כמחלה דלקתית וניוונית של הרשתית. הרשתית הינה רקמת תאים שכבתית הממוקמת מאחורי גלגל העין. הרשתית יוצרת התמרה של האור לביטויים עצביים. ביטוי עצבי הינו סוג של פוטנציאל פעולה פיזיולוגית וזאת דרך מתח חשמלי תוך יצירת תקשורת של מערכת העצבים לשם שליחת אותות. הרשתית מכילה תאים הקולטים אור שהינם קולטנים עצביים הרגישים לאור ומכונים אופסינים. האופסין הינו חלבון המשמש כקולטן עצבי הרגיש לאור. כל האופסינים מהווים רקמה המכילה רטינול שהינה נגזרת כימית של ויטמין A.

כאמור, הרשתית האנושית מורכבת מקולטני אור (פוטורצפטורים) רבים וצפופים המחולקים עלפי המבנה הרקמתי הבא.

  • קולטן רודופסין – מצוי בתאי ה” קנים” (RODS) המסייעים לראייה בעת שהתאורה הסביבתית מעומעמת או בעת חשיכה.
  • קולטן פוטופסין – מצוי בתאי “מדוכים” (CONES) המסייעים ליצירת סלקציות בין הצבעים השונים (מכילים ארבעה קולטנים).
  • קולטן מלאנופסין – מצוי בתאי גנגליון שהינם קולטי אור ברשתית ומסייעים להתאמת קוטר האישון.

הבנת המבנה תסייע בידנו להבנת R.P ואופן ההתמודדות בדרך הטבעית במחלה זו.

תאי קולטי אור – הסבר קצר

התאים קולטי האור ברשתית האנושית שונים מתאי עצב אחרים בגוף וזאת במתח החשמלי הקיים ונשמר על פני קרום התא. מתח המנוחה בתאים קולטני העור גבוה יותר משאר התאים שהרי מתח מנוחה הינו פוטנציאל המנוחה הקודם להתעוררות העצבית בין פנים התא לסביבתו החיצונית.

מתח המנוחה גבוה וזאת לשם מעקב ומתן פוטנציאל ראיה לכמות רבה ובלתי פוסקת של גירויים. כאמור, רטניטיס פיגמנטוזה (RP) גורמת לניוון תאי הקולטנים ברשתית. תאים אלו מהווים את בסיס הראיה. בעת ניוון הדרגתי של התאים הללו נוצרת אבולוציה של איבוד ראייה הדרגתי.

חשוב לציין שהראייה ביצור האנושי מתבססת אל שתי מערכות חשובות – מערכת ראיית יום ומערכת ראיית לילה מערכות אלו נשלטות על ידי שני קולטנים המרוכזים בעיקר ברשתית ההיקפית ובכך מהווים בסיס לראיה של דמויות שונות, מצבים וחפצים בהיקף ראיה נתון. תאים אלו אחראים על התמרה של אנרגיית האור לסוגים של אנרגיות חשמליות המועברות אל המוח לפירוש ומימוש פוטנציאל הראיה.

לרטיניטיס פיגמנטוזה קיימים מספר אפיונים:

  • רטיניטיס פיגמנטוזה פשוטה – מתמקדת בעיקר במערכת הראיה.
  • רטיניטיס פיגמנטוזה סינדרומטית – מהווה בסיס לבעיות נוספות בדומה לפגיעה בשמיעה.
  • רטיניטיס פיגמנטוזה סיסטמית – מהווה בסיס לפגיעה רב מערכתית.

חשוב להבין את הפוטנציאל הקיים בכל חולה להתפשטות סיסטמית רב מערכתית.

אבחון המחלה

האבחון נעשה בין היתר, ע”י קבלה של תמונת הרשתית תוך הבנה ובדיקה של רמות ההולכה החשמלית שברשתית. ניתן להבחין גם בהיצרות כלי הדם, אובדנם של תאי פיגמנטים משכבת תאי הפיגמנט של הרשתית וזאת תוך צביעת הרשתית ע”י אותו הפיגמנט שכמותו עולה בהדרגה.

 R.P קליניקה – תסמינים מאפיינים

הקליניקה (תסמינים) של רטיניטיס פיגמנטוזה הינה ניוון ואיבוד יכולת פונקציונאלית הדרגתית של התאים הקולטים (“קנים” ו”מדוכים”). בתהליך ההידרדרות הראשוני מתנוונים תאי הקנים המהווים בסיס לראיית לילה ובכך מתקיים תהליך של הידרדרות לעיוורון לילה. מצב זה יוצר העדר יכולת רגילה להסתגל לחשיכה או לאור מעומעם שהרי במצב הרגיל קיימת הסתגלות לחשיכה תוך הבחנה הדרגתית בחלל החשוך.

אצל החולים ברטיניטיס ההסתגלות לקויה ולכן מתקיים עיוורון לילה הנובע מאי היכולת של קולטני האור להסתגל לחשיכה. בהמשך הקליניקה מתנוונים תאים רבים יותר ובכך נפגעת גם הראיה ההיקפית. חולים רבים מדווחים על סוג של ראיה מצומצמת בדומה לראיה דרך צינור או טבעת תוך איבוד ראיה באזור ההיקפי וסוג של קטעי ראיה בלבד באזור ההיקפי הרחוק יותר. לעיתים קיימים דיווחים, כאמור, של ראיה דרך תעלה או צינור. בהמשכו של התהליך מתקיימת ירידה הדרגתית של כושר הראיה בכללותו עד לעיוורון.

הדרך הטבעית ברטיניטיס פיגמנטוזה

קיימים גורמים תנאים וסיבות רבים לכל התהוות ובוודאי גם למחלות ניווניות תורשתיות. נתונים בדומה לכמות נוגדני החמצון בגוף, מצבי מתח, חסרים, ספיגה לקויה של ויטמין,A  מערכת חיסון חלשה, יכולת הומואוסטזית חלשה, העדר זרימה דמית, מתח, תזונה, העדר פעילות גופנית מושכלת להזנה וסירקולציה דמית, רמות קורטיזול גבוהות, ערכים שונים לא מאוזנים בבדיקות מעבדה ועוד מהווים בסיס חשוב הן להבנת תהליך הידרדרות אך וודאי גם כבסיס לטיפול.

מתוך כך, אכן קיימת גישה דרמטית והכרחית נוספת לגישה הקלינית הרדוקציוניסטית הרואה ברטיניטיס פיגמנטוזה בעיה שיש לה אדם ולא אדם שיש לו בעיה. אכן ניתן ליצור שינוי בקצב ההידרדרות והאיכות הקיומית. מהלך המחלה לחלוטין מושפעת מאורח חיים. הסביבה הביולוגית, פיזיולוגית, מנטאלית, רגשית, ביוכימית וכדומה. מתוך כך קיים בסיס מושכל ומקצועי המהווה אמצעי לסיוע במחלה דרך נתיבים רבים שחלקם הינו דיקור סיני, מיצוי צמחים טבעיים מותאמים, תזונה, פעילות נכונה הזנה דמית לתאים ניווניים, הנחיה דרך היבטים אנטי ספזמוטים באזורי העיניים, ויטמינים לספיגה נכונה של ויטמין ,A אנטי אוקסידנטים ועוד.

הדרך הטבעית בצוף צמחים מסייעת בעזרת, הרפואה הסינית, מיצוי צמחים טבעיים ועוד וזאת ללא תופעות לוואי.

הדרך הטבעית בצוף צמחים

תחתית הטופס

פגישת אבחון פגישה הכוללת אבחון דרך השאלון ושיחה מעמיקה. אורכה כשעה עד שעה וחצי. הפגישה מלווה במתן מידע רב ובדיקות של הדיאגנוזות הרפואיות.

מטרת פגישת האבחון – מטרת הפגישה הינה בניית אסטרטגיה וחזון ריפוי, הקלה, ועצירה או עיכוב של הפרוגרסיה וזאת דרך תכנית אישית ותיק אישי ובו פירוט כל השלבים.

האסטרטגיות העומדות לראשותנו מגוונות ובעלות ניסיון רב. פגישת האבחון נועדה ליצור את הדרך הנכונה וזאת דרך התאמה אישית ומושכלת לבעיה הנתונה.

סיום פגישת האבחון – בסיום הפגישה יערך סיכום ויוצג הסבר מפורט בכל הקשור לדרך, להיקפה ולמשך הזמן הנדרש.

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית?
לשיחת ייעוץ טלפוני - השאירו פרטים, וניצור עמכם קשר מיידי!

לייעוץ טלפוני חינם עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן