בעיות גב ועמוד שדרה

הדרך המסייעת לבעיות גב ועמוד השדרה (דיקור סיני, מגע, ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן חיוניות, שמנים, תנועה, יציבה ועוד) אנו משלבים את כל השבילים הללו בדרך הטבעית.

מבנה עמוד השדרה מופלא וייחודי. תבניתו האנטומית מבקשת להגן על חוט השדרה אך לאפשר לו גם תנועתיות במישורי תנועה רבים. חוט השדרה הממוקם לאורכו הפנימי של עמוד השדרה מהווה את הקשר וההמשך האנטומי של המוח. תבנית זו של מוח ועמוד שדרה הינה תבנית רבת חשיבות ומהווה עמוד תווך לקיומנו.

כל ההיבט הפונקציונאלי של גופנו מקורו במוח ובעמוד השדרה. לציין שהמוח שוכן בתוך גולגולת ולפיכך מוגן היטב. אין כל אפשרות להגן על עמוד השדרה בכיסוי קשיח שהרי מידת הגמישות הנוצרת במעברי התנועה תעלם. מעבר לכך, עמוד השדרה, דרך הנקבים הבין חולייתיים שולח את שליחיו העצביים לכל איברי הגוף וזאת כדי ליצור קומוניקציה נכונה בין המוח והגוף השלם.

עמוד השדרה – מבנה אנטומי

תחילתו של עמוד השדרה בבסיס הגולגולת האחורי וסופו באזור עצמות הזנב (קוקסיקס). הוא מורכב מ33 חוליות ויש בו שלושה אזורים המכונים שלוש הקשתות. אין ספק שאחד מפלאי הגוף הינו עמוד השדרה אשר מגלה גמישות רבה ובמקביל שומר גם על חוט השדרה.

מבנה שלוש הקשתות חשוב ותחילתו בקשת המקוערת באזור הצוואר והמשכו בקשת החזה הקמורה וסופו בקשת הקעורה שבאזור המותן. מבנה אנטומי מדהים זה נועד ליצור את העוצמה הדרושה והתמיכה החזקה של עמוד השדרה על הגוף ולהעניק עוצמה חשובה ליציבה הכללית, לגמישות ויכולתו הנכונה של הגוף לנוע במישורי התנועה השונים.

זכרו: פגיעות שונות, טראומטיות או מצטברות פוגעות בעמוד השדרה וגורמות לבעיות קשות.

חוליות עמוד השדרה

עמוד השדרה הינו מבנה חולייתי ומורכב מחוליות עמוד השדרה. הצוואר מורכב מ7 חוליות, (Cervical) עמוד השדרה החזי המורכב מ12 חוליות (Thoracic) ועמוד השדרה המותני המורכב מ5 חוליות (Lumbar) היושבות על עצם העצה המורכב מ5 חוליות המחזיקות את עצם הזנב (קוקסיס) המורכב מ4 חוליות.

תעלת השדרה – ההיבט העצבי

חוט השדרה הינו יחידת השידור של המוח המרכזי אל אברי הגוף השונים. שידור זה נעשה דרך עצבי חוט השדרה אשר תפקידם העברת מידע אל איברי הגוף השונים לשם יצירת תפקוד נכון.

בעמוד השדרה קיימים נקבים קטנים בין שתי חוליות דרכם יוצאים זוג שורשי עצבים לשני צדי הגוף אל אברי הגוף השונים. שורשי העצבים חשובים ומטרתם ליצור העברת שדרים מהמוח אך גם אל המוח. מבנה טבעי ותקין אשר בו החוליות נמצאות במקומן ומגלות גמישות טבעית הינו מצב בו מעברי העצבים דרך הנקבים יהיו פנויים מלחץ. רק אז תתאפשר העברה נכונה של אותות אל המוח וממנו אל יתר חלקי הגוף.

הדיסק הבין חולייתי – אנטומיה

הדיסק הבין חולייתי מורכב משני חוליות חשובות:

  1. טבעת סיבית המקיפה את הדיסק (HNNULAR FIBNOSUS)
  2. הדיסק בעל ליבה ג’לנטינית הנמצאת בין החוליות (NUCLLEUS PULPOSUS)

כאמור בין שתי חוליות קיים דיסק שהינו רקמה סחוסית חזקה מאוד המכילה כמות רבה של נוזל ובכך הופך הדיסק כבולם טבעי של זעזועים ומאפשר את הגמישות הדרושה לתנועה.

בעיות בדיסק הבין חולייתי

חשוב לציין שהדיסק הינו רקמה ולכן קיים פוטנציאל רב לבעיות שונות. תגובתו של הדיסק לעומסים והלחצים המופעלים עליו מוגבלת ולכן חשוף הוא לפגיעה. פגיעה בדיסק נגרמת מנזק מצטבר הדרגתי אך גם ממצב של טראומה חריפה. בעת פגיעה עלול להיווצר לחץ על חוט השדרה ובכך נגרם לחץ של שורשי העצבים האמורים ליצור קורלציה בין המוח המרכזי, דרך תעלת השדרה ולכל הגוף. הרקמה העצבית מגלה רגישות רבה מאוד לכל לחץ ולכן נגרם כאב חזק מאוד ומקרין.

אנו מסייעים לכאבי גב עליון, אמצעי וכאבי גב תחתון, כאבי גב ללא הבחנה ספציפית וכאבי גב הנובעים מנזק דיסקאלי.

כאבי גב הנובעים מנזק לרקמות הרכות בדומה לשריריו, כאבי גב הנובעים אורתאוארטריטיס (שחיקת סחוסים), כאבים הנובעים מדלקות שונות, מתח, בעיות אגן ועוד.

תחתית הטופס

הדרךהדהדהדרך הטבעית בקליניקה מעניקה הטבה דרמטית, הקלה על הכאבים וטיפול משלים בתנועה מתקנת.

 

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית?
לשיחת ייעוץ טלפוני - השאירו פרטים, וניצור עמכם קשר מיידי!

לייעוץ טלפוני חינם עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן