חרדת נטישה ופרידה אצל ילדים – SEPARATION ANXIETY DISORDER

יציבה פנימית, חיזוק הגוף ועמידותו, ריכוז, שקט נפשי, איזון רב מערכתי, חיזוק והזנת מערכת העצבים

הדרך הטבעית אכן מהווה כלי חשוב ואדיר ממדים לסיוע בחרדת פרידה ונטישה. וודאי שמצב זה אצל ילדים הינו מצב הנובע מהיבטים פנימיים ובכך חשים הילדים אי שקט, חרדה ופחד הנובעים מסיטואציות נתונות אשר בהן נדרשת התנתקות מהאם שהינה מושא הכתובת הרגשית שלהם.

וודאי שחשוב, דרך הסיוע הטבעי, לממש את היעדים אשר יעניקו לילד את השקט הפנימי והביטחון וזאת דרך תהליך טבעי לאיזון, רוגע, שקט, חיזוק, עמידות הגוף ואיזון מערכת העצבים וכמובן קשב, ריכוז, חיזוק עצבי ועוד. כוונתי לתהליך טבעי לאיזון פנימי שאין בצדו תופעות לוואי ומהווה, וזאת מעבר לחיזוק ואיזונו גם אמצעי לבריאות רב מערכתית.

תהליך הסיוע הטבעי נדרש ובעל השפעה אדירה ובעלת גישות מערביות והתנהגותיות. חשוב להעניק סיוע שכן הילד חווה ובאופן מועצם מאוד חשש מפרידה קשה. זו תחושת חרדה מובהקת ואכן קיימים ילדים שעבורם, כל פרידה מההורים בכלל אך באופן שכיח מאמא בפרט הינו סוג של טוטליות. פחד מפרידה, תחושת אובדן וחרדת פרידה מאדם קרוב גורמת לילדים, תחושה של היצמדות, השקעת משאבים נפשיים רבים, דאגה, ניסיון בכל עת לאתר את הקרוב אליו, תחושה שההורה אמור להיות זמין בכל רגע ועוד.

חרדה קשה זו, מהפרידה מהאם יוצרת גם פחדים, תגובות של רצון לברוח, כאבי בטן, אי נוחות גופנית, בכי, לעיתים קשה וחוסר יכולת לשהות עם חברים, להיות בחוגים, להימנע מימי הולדת ועוד. חשוב להעניק את האיזון הפנימי, הנכון והאנטי חרדתי, שהרי כל המצב הזה הינו פרוגרסיבי שעלול גם למנוע מהיכולת שלו להישאר בבית הספר ובכך להסתגר בבית. חרדת פרידה או נטישה, מקורה בחרדה שההורה או האם לא תהיה, אולי אף לא תחזור, לא תהיה פנויה עבורו ואף חשש שאולי ההיפרדות ולו לזמן קצר תגרום לאם לא למלא אחר צרכיו של הילד. וודאי שקיימים פחדים טבעיים אך זו חרדה מוחשית, קשה, ממשית ובכך פוגעת בקיומו של הילד ואף של האוריינטציה שלו, מרחב חייו ובכך גורמת להתנהגות חרדתית שאינה תואמת את גילו. המצבים הללו גורמים למגוון בעיות ולהלן פירוט הבעיות וההשלכות של חרדת פרידה ונטישה.

וודאי שהטיפול בחרדת פרידה ונטישה והחיפוש אחר שיטות טיפול בחרדה אצל ילדים ומבוגרים חשובים, ולא רק בגלל אי הנוחות הבעייתית והמגבלה שכן חרדה זו עלולה להשתרש ובכך להפוך את הילד למבוגר בעל תכונות תלותיות, חרדה מקשרים וכניסה למצבי עצב, דכאון, חוסר קשב וריכוז, מגבלה ומצבי אי שקט וזעם.

האטיולוגיה לחרדות פרדה ונטישה מורכבת ממספר גורמים שהרי כל התהוות הינה התהוות תלויה בגורמים סיבות ותנאים, הווה אומר נטולת קיום עצמאי.

הסיוע במיצוי צמחים טבעיים יהיה על פי הצרכים הפרטניים של הילד. בנוסף יינתנו מספר תוספי תזונה, הנחיות תזונה, הנחיות לפעילות והנחיות להתנהגות של סביבתו.

רבות נכתב ונאמר על סוגים של הפרעות אצל ילדים. במהלך השנים גובשה עמדה אשר ביקשה להאיר את התופעה ולפזר את ערפילי האבחון. עמדה זו מבקשת להבהיר שסוגים של הפרעות חרדה, קשב וחרדת פרידה הינם, בבסיסם, סוג של הפרעה אורגאנית המבטאת את עצמה דרך מאיצים ביולוגים, תורשתיים, פסיכולוגים וסוציולוגים. 

אין ספק שניתן להסביר את הבעיה כמארג של גווני לחץ רב תוך תחושות בלתי פוסקות של מתחים המלווים את חיי הילדים. במדינה שבה אנו מגלים בכל יום סוגים של אלימות, הן מצד גילאי בית הספר והן מצד המדיה והסביבה, נוצר גם כן יסוד ברור לבעיה זו. 

ניתן לסייע לילדים בבעיות הללו. קיימים גורמים ותנאים רבים אשר ניתן ליצור בהם סיוע אפקטיבי וחשוב.

הדרך הטבעית מסייעת דרך מספר מיצויי צמחים טבעיים, חליטות ותוספי תזונה והנחיות תזונה ברורות, חשוב להבטיח שהמזון הנצרך חייב להיות נקי מתוספים מזיקים. ודאי שזה יצריך שינוי משמעותי בתזונה המשפחתית שהרי ההשראה שהילדים מביטים בה מהווה חלק מהשינוי התזונתי.

חשוב לצרוך אוכל רווי ברכיבים תזונתיים טובים בדומה לאוכל המכיל את קבוצת ויטמיני B החשובים למערכת העצבים וקיימים באורז חום, ירקות עליים ועוד או מזונות העשירים בוויטמין C המסייע לחוסנו של הגוף ולניקוי רעלים.

יש וגם חוסר בברזל מהווה יסוד לבעיית קשב וריכוז ולכן ניתן לתת מולסה אשר מכילה כמות נאותה של ברזל.

חשוב לשתות מים ולהקפיד על ערכי סוכר נכונים וזאת על ידי הימנעות מצריכה של סוכר לבן ופחמימות פשוטות ומעובדות.

תהליך ההנחיה לתזונה חייב להיות דרך הוראה להימנעות ממזונות אשר לא תורמים למוח, למערכת העצבים ולרקמות השונות. מתוך כך נבחר לתקופה מסוימת מזונות היפואלרגנים ונקפיד להימנע או להפחית במידה ניכרת מוצרים לא מיטביים.

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית?
לשיחת ייעוץ טלפוני - השאירו פרטים, וניצור עמכם קשר מיידי!

לפגישת אבחון וייעוץ עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן