ליחה (מערכת הנשימה התחתונה)

דרך טבעית ומסייעת בליחה ובמערכת הנשימה התחתונה

מערכת הנשימה מורכבת ממערכת עליונה (האף והסינוסים) והתחתונה (ריאות).

במערכת הנשימה קיימים מעברים המכונים סמפונות, דרכם מתועל האוויר אל הריאות ודרכם יוצא האוויר מהריאות. הסמפונות מצופות ברקמה רירית המורכבת מתאים יוצרי רירית המופרשת דרך קבע. הרירית המופרשת מגבירה את פעילותה בעת דלקת וזאת כתוצאה מגורמים מזהמים, מצבי אלרגיה, מצבים ויראליים ומחלות נוספות. הליחה הינה סוג של רוק בשילוב ריר הנובע מדרכי הנשימה. הליחה מגיעה אל אזור הגרון והפה דרך שיעול וזאת כדי להוציאה (לכייח) אותה אל מחוץ לריאות. השיעול המכייח מכונה שיעול לח (שיעול בעל אופי פרודוקטיבי) ומלווה מחלות שונות של דרכי הנשימה.

אופייה של הליחה, במצב נורמאלי הינו במרקם לבן ובעל שקיפות ובדרך כלל נספגת בגוף. במצבי חולי הופכת הליחה לבעלת אופי צמיגי וצבעה הופך לצהבהב ירוק ואף לעיתים בעל גוון חום. מצבים אלו יזוהו עם התהליך הדלקתי הנובע מהיבט חיידקי, ויראלי, אלרגי או אחר במהלך השיעול דוחפות שערות קטנות וזעירות הנמצאות לאורך דרכי הנשימה את הליחה אל מחוץ לריאות ולגוף והן מכונות “סיליה”.

את חומרת השיעול ניתן למדוד על פי פליטת הליחה והאפיון הצמיגי. השיעול יכול להיות גם “יבש” ובכך מאופיין כשיעול הנובע מגירוי בדרכי הנשימה ומקושר, בדרך כלל, לסוגים של דלקת וזיהומים ארעיים של דרכי הנשימה וכן סוגים של אלרגיה. לציין שגם מצבי מתח ושינויי מזג אויר מהווים יסוד לשיעול היבש. לעיתים נוצר שיעול הדומה לנביחת כלב ומכונה סטרידו. הקול הנבחני נשמע בעיקר בזמן השאיפה ויסודו בחסימה מסוימת של אזור הגרון או תיבת הקול בקנה הנשימה מתוך יסוד מזהם או סוג של גודש ליחתי ובכך נגרמת היצרות של נתיבי האוויר המלווה בקושי נשימתי.

הדרך הטבעית בצוף צמחים מעניקה את הנתיב לטיפול עמוק במצבים אלו וללא תופעות לוואי ומעצימה את התהליך בתכשירים טבעיים המחזקים ומזינים את מערכת הנשימה, הריאה והחיסון. הליחה הינה סימפטום אשר פוגע קשות בקיום היומי. הליחה יכולה להוות תהליך מטריד מאוד המבקש מהאדם מאמצי סילוק אין סופיים של הנגע הליחתי. המאמץ הבלתי פוסק לסלק את הליחה יוצר שפע של תופעות לוואי בדומה לצרידות, כאבי גרון, גירוי בלתי פוסק, חולשה, סחרחורות ועוד. הליחה הינה בעיה שכיחה מאוד הפוגעת קשה באיכות החיים.

ליחה הינה סוג של הפרשה או רצון להפרשה ממערכת הנשימה העליונה, צוואר לוע, גרון ומערכת האף והסינוסים.

מקרות הליחה בריריות הלוע והגרון ובכך נוצרת הפרשה מנוזל המגיע מהוושט. מקור נוסף יכול להיות מהריאות וזאת בשל סיבות שונות בדומה לחיידקים אלרגיות ועוד. לציין שהליחה נוצרת מהפרשות של תאי האפיתל.

האפיתל הינה רקמת ציפוי המרפדת מקומות חלולים.

תפקידיה שונים ובין היתר היא מגנה מפני חדירה של גורמים העלולים לפגוע אך גם מהווה אמצעי חישה, סופגת חומרים ומפרישה.

ליחה – תיאור

נהוג להבדיל בין שני סוגים – ליחה צהבהבה ירקרקה ואף חומה הנובעת מבעיה חיידקית וזיהומית, וליחה שקופה שהינה ליחה הנוצרת מתגובה אלרגית. לעיתים קרובות קיימים בכפיפה אחת שני הסוגים.

לציין שהליחה השקופה, הלבנה או המימית אינה שוללת נוכחות של נגיפים שונים. חשוב לדעת שהאלרגיה או הגירוי ממקורות שונים מהווה סיבה מוצקה למצבי ליחה רבים. גם מצבי לחץ מהווים יסוד סינרגי להיווצרותה.

ליחה – גורמים

  1. זיהומי חיידקים
  2. זיהומי נגיפים
  3. גירויי חיצוני
  4. מאמצים גופניים לא מאוזנים
  5. תפקוד לקוי של מערכת העיכול (צרבות)
  6. מתח נפשי
  7. אלרגיות לגורמים חיצוניים ולמוצרי מזון
  8. הצטברות של רעלים
  9. חוסר איזון הורמונאלי
  10. בעיית ניקוז בריאות
  11. בעיות בסינוסים
  12. חולשה חיסונית
  13. תקיעות כבדית
  14. חולשה של הריאות והטחול

הדרך הטבעית המסייעת

הדרך הטבעית רואה בשלם את יעדי הסיוע. מגוון הגורמים לליחה בדומה לאלרגיות ממזון. אי סבילות למזון, הצטברות רעלים, חולשה חיסונית. מצבים חיידקים וויראליים מצבי לחץ, העדר איזון עיכולי וכדומה מחייבים מארג טיפול הוליסטי יסודי.

הדרך הטבעית דרך נתיבים שונים רבי עוצמה המהווים סיוע לבעיות ליחה ברמות שונות. לציין שהסיוע הטבעי רב תועלתי, ישפר את חדוות הקיום ובעיות נוספות אשר קיימות.

חשוב לציין שבגיל המבוגר קיים היבט חיסוני חלש ובכך תהליך ההחלמה קשה יותר. ואף מהווה בסיס למצב כרוני. חשוב לטפל בבעיות במערכת הנשימה שכן מצבים של שיעול, קשיי נשימה, ליחה, מעמיסים על הלב והמערכת הקרדיווסקולארית ובכך עלולים להיווצר נזקים מצטברים. הליחה והבעיה בנשימה מהווה גם גורם מגביל לפעילות גופנית ובהעדרה נוצר בסיס לבעיות.

הדרך הטבעית המסייעת

תחתית הטופס

הדרך הטבעית בבעיה תתמקד  בסיוע והקלה על התסמינים. מיצוי צמחים טבעיים יעניקו שיפור אדיר לבעיה וזאת דרך הצמחים הבאים:

צמחים אדפטוגניים משקמי ומחזקי חיסון

בדומה לאסטרגלוס, גליצרייזה, קווצונופס, אטרקטילודיס גנודרמה, גינגינס

מיצוי צמחים טבעיים נוגדי עווית ומרחיבי סמפונות

דרוזרה, ויבורנום, לובליה

צמחים מרככים, מלחלחים ומכייחים

אלטהה, פלנטגו, ורבסקום, שוש קרח, הידרסטיטיס

צמחים משקמי ריריות

צמחים מייבשי ליחה – אלטהה, סיטרוס, טימוס

צמחים – נוגדי שיעול

צמחים מכייחים ארומטיים – אנג’ליקה, פימפינלה, טיימוס, מרוביום, וינולה

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית?
לשיחת ייעוץ טלפוני - השאירו פרטים, וניצור עמכם קשר מיידי!

לייעוץ טלפוני חינם עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן