תסמונת האגן הכואב אצל נשים

C.P.P.C – CHRONIC PELVIC PAIN SYNDROME

CPPS הינה אי נוחות אורולוגית קשה הגורמת לכאב ואי נוחות באזורי האגן ובכך גם בפרינאום ובאזור הווגינאלי כמצב כרוני אך גם מצבים של כיווץ והתכווצות שרירי האגן או רצפת האגן באזור הפרינאום. לציין שגם הלחץ הנפשי מעצים מאוד את הבעיה. יש פעמים שכאשר מטילים שתן וצואה, ברגעים האלו, קיימת הרפיה של רצפת האגן והכאב ואי הנוחות פוחתים.

CPPS הינה תסמונת היוצרת כאבים קשים וגרד גם בפי הטבעת בגלל כיווץ רצפת האגן. ספר שפורסם על ידי ד”ר רוזני אנדרסון בנושא של כאבים בפרנאום, אי נוחות אורולוגית וכן כאבי אגן ואי נוחות אזורית קובע חד משמעית שעווית רצפת האגן אחראית לתסמונת של CPPS הווה אומר כאבים ואי נוחות באזורים הללו.

אין ספק שבכל הקשור לספזאם (SPASM) שהינו עווית, מצב זה הינו סוג של התכווצות אזורית באגן בכלל או בפרינאום בפרט ובעלת אופי לא רצוני. כוונתי, בין היתר לטונוס שרירי מוגבר וירידה ביכולת של השריר להרפות. מצב נגרם, בין היתר מהעדר איזון במסלולים המוטוריים (תנועתיים) הקשורים למערכת העצבים המרכזית המעבירה מידע מהמוח באופן ישיר אל השרירים השולטים על התנועה ועל הטונוס השרירי. לציין שהרפואה הטבעית מהווה את כלי הטיפול היחיד המעניק חזון לריפוי מלא. בכל הקשור לרצפת האגן, יש לציין שהיא מהווה בסיס למספר פתחים בגוף בדומה לצינור השתן ופי הטבעת והאזור בין שניהם. כאשר רצפת האגן מכווצת מידי או חלשה או מגלה כיווץ הפוגע בזרימה הדמית וכן במעבר הדם והחמצן וכדומה היא אכן נפגעת בתפקודה וגורמת לכאבים ואי נוחות.

רצפת האגן מורכבת מרקמות, עצבים, כלי דם ושרירים היוצרים סוג של בסיס לאברי האגן. לציין שכאב אגני כרוני אכן מהווה בסיס לכאבים ובכך ניתן להסביר זאת ללא ספק דרך CPPS CHRONIC PELVIC PAIN SYNDROME)) וזאת ברמה של CPPS ללא ממצא מעבדתי של זיהום או דלקת.

אני מודע לקשיים ולאי הנוחות הקשה של התסמונת הזו, אך גם אין בי ספק שמתוך בסיס זה של הסבר ניתן ליצור תהליך טיפול טבעי רב היקף וסינרגי למיגור הבעיה.

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית?
לשיחת ייעוץ טלפוני - השאירו פרטים, וניצור עמכם קשר מיידי!

הכאבים הנוירולוגים ב-CPPC

מערכת זו מורכבת מרשת ומארג ענף של רקמת תאי עצב הקיימים ומתפרשים לכל הגוף. תפקידם הינו העברת מסרים ממערכת העצבים המרכזית שהנו המוח ומוח השדרה אל הגוף אך גם מהגוף אל המערכת הזו.

קיימים שלשה סוגים של תאי עצב במערכת העצבים ההיקפית

  1. עצבים תנועתיים או מוטוריים – עיצבוב של שרירי התנועה.
  2. עצבים סנסוריים – מעבירים תחושות של חום, קור, כאב גירוי, בערה, נימול, עקצוצים ועוד.
  3. עצבים בעלי אופי אוטונומי – פעילות הלא רצונית כמו הלב, עיכול ועוד.

כאשר קיימת פגיעה כלשהיא במערכת העצבים ההיקפית נגרם ליקוי וכשל בכל הקשור להעברת המסר העיצבי. זו למעשה תחילתם של מחלות נוירופתיות שונות שהינם פוגעות בעצבים התחושתיים והמשכה אל המוטוריים והאוטונומיים.

תסמינים של נוירופתיה

  • עצב תחושתי – נימולים, זרמים, עקצוצים, תחושת הירדמות, כאבים, צריבה, בערה , חום, קור.
  • עצב תנועתי – חולשה, קשיים בעבודת ידיים ורגליים.
  • עצב אוטונומי – קושי בשליטה על סוגרים עיכול פגוע, דופק לא סדיר ועוד.
  •  

C.P.P.S – גורמים (אטיולוגיה)

  • לחצים נפשיים
  • אי איזון הורמונלי
  • חוסר ויטמינים ומינרלים
  • חסרים תזונתיים
  • תזונה לא נכונה
  • חוסר אימון גופני, או אימון לא נכון
  • עיכול לא תקין
  • דלקות שתן
  • אוטואימונית
  • פיברומיאלגיה
  • ניתוחים הורמונאליים שימוש בתרופות
  • מצבי דכאון ועקה
  • גיל המעבר
  • מצבים פוסט טראומטיים

תסמונת הקשורה לכאב האגן אצל נשים יכולה וזאת לעיתים קרובות להיות משנית לדלקת בשלפוחית השתן. כאשר אני מציין משנית, כוונתי ש CPPS הינה השלכה של דלקת בדרכי השתן. לעיתים הבעיה הינה ראשונית אך מבקשת טריגר שניוני. לדעתי ניתן להגדיר זאת כבעיה הנובעת הן מהדלקת והן כטריגר מהדלקת בדרכי השתן. כל הקשור לכאבים, צריבה ואי נוחות באזור רצפת האגן מקורו ב”כאב נוירופתי” שהינו כאב שמקורו עצבי והוא מתלקח בעת שסיבי עצב המכונים פירפריים נפגעים ובכך גורמים להעברת מסרים לקויים או שגויים של הכאב. הפגיעה הנוירופתית מאופיינת במצב בו מערכת העצבים המרכזית (מוח) מקבלת מידע של כאב אף כי לא נגרם נזק רקמתי. המיחושים העצביים הללו מורגשים בכל הקשור לרצפת האגן, הפרינאום, פי הטבעת, הנרתיק ועוד ובאות לידי ביטוי בצריבה, בערה, גרד, כאב, אי נוחות קשה וכרונית. לציין שמחלה דלקתית בדרכי השתן מאופיינת בהשלכותיה גם לכאבים וצריבה ברצפת האגן. הניסיון לטפל באמצעות ליריקה ואלטרולט או כל מיני משכי כאבים, אינו נכון ובעצם, לחלוטין לא נוגע במקור נביעת הבעיה כי אם מטשטש כאב וגורם להשרשה קשה וכרונית של התסמונת.

התרופות בעלות תופעות לוואי קשות בדומה לבעיות עיכול, בלבול, ירידה בלבידו, הפרעה בריכוז, שיווי משקל, סרבול, כאבים שונים, השמנה, עליה במשקל וראיה מטושטשת. הטיפול הטבעי מהווה את כלי הטיפול החשוב ביותר תוך הבנה קלינית שחשובה סינרגיה טיפולית הוליסטית ולא רק דרך טיפול רדוקציוניסטית. כוונתי לשילוב נכון של צמחי מרפא, תוספי תזונה, תוך הסבר על מארג הטיפול אך גם הנחיות נכונות לתרגולים שאני מנחה דרך הטיפול, תזונה ממוקדת, סדרה של כ-13 תרגילים המהווים כלי טיפול חשוב להגברת זרימת דם, חמצון, הרפיית שריר ועוד וזאת בכל הקשור לקרקעית האגן. לציין שבכל הקשור לרפואת צמחי המרפא לציין שאנו חברה יצרנית אשר מפתחת, מייצרת ומשווקת רק למטופלים ומטפלים ולא דרך חנויות למיניהן. הטיפול בצמחי מרפא חייב להיות הן פנימי והן מערכתי תוך מתן פרוטוקול לפי הפירוט הבא.

  • צמחי מרפא למערכת העצבים
  • צמחי מרפא לשיקום מערכת העצבים
  • צמחי מרפא מגבירי זרימת דם
  • צמחי מרפא אנטי ספזמוטי
  • צמחי מרפא אדפטוגניים
  • צמחי מרפא משככי כאבים
  • צמחי מרפא נוגדי חמצון
  • צמחי מרפא למערכת הנשית

הטיפול ילווה בקשר יומי, הנחיות בקליניקה או און ליין, טיפול חיצוני בתרכובות של שמנים בדומה לשמן היפרקום ושמנים אתריים. הנחיות לתנועה, הנחיות לתזונה ועוד. אין בי ספק בהצלחת הטיפול ואני מציין זאת הן מניסיוני אך גם מהמודעות הקיומית הכללית של המטופלים אצלי.

חשוב ליצור אסטרטגיה טיפולית המעניקה מענה גם לקשר בין מצבי לחץ להגברת התסמינים השונים. רק שילוב אינטגרטיבי רב מערכתי מהווה כלי טיפול למיגור המצב שכיום הוא בכל היבטים כרוניים.

לייעוץ טלפוני חינם עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן