קרטוקונוס  KERATOCONUS –

חשוב לי לציין תחילה שדרך טבעית נכונה, מושכלת ומותאמת, מעניקה מענה חשוב מאוד ומסייע.
אני מבקש להבהיר שקיים קשר מובהק בין קרטוקונוס אל מול מערכות גוף רב מערכתיות בגוף לבין בעיות שונות, בדומה למצבים של דלקות בגוף, המוגלובין נמוך, ויטמין D נמוך, מצבי אנמיה, העדר פעילות, תזונה לא מיטבית, מצבי לחץ, דום נשימה בשינה, רפיון בעפעפיים. כמו כן, ידוע שקרטוקונוס קשור למערכת החיסון וכוונתי להיחלשותה או לתוקפנותה.

יש קשר בין קרטוקונוס לבעיית החיסון, למצבי אלרגיה ולבעיות נשימה – חד משמעית!!! 

וודאי שכאשר נאזן את מערכת החיסון, נחזק אותה ונזין אותה היא תהווה כלי סיוע אדיר ממדים לגוף בכלל ולעין בפרט. הדרך הטבעית בצוף צמחים מבקשת להבין את כל הנושאים הללו ולכן אנו מצליחים בעבודתנו.

כל בעיה בכלל, ובעין בפרט, מקורה בהתהוות התלויה בגורמים סיבות ותנאים. מתוך כך חשובה הבנת הדרכים הנכונות על מנת להעניק לעין ולקרנית וכן לתאי האפיטל של הקרנית והאנדותל זרימת דם, חמצן, אנטיאוקסידנטים, רכיבי יסוד נכונים וטבעיים, הן הממוקדים בעין עצמה והן בסביבתה, הווה אומר, אזור הפנים אך כמובן גם התייחסות לגוף השלם. כמו כן, הטיפול בבית דרך קומפרסים תוספים, מיצוי צמחים טבעיים ייחודיים, מדבקות דיקור דרך הנחיה והנחיות לסביבת העין ועיסוי תחת הדרכה, תנועה ותרגולי נשימה נכונים, חשובים ומועלים עד מאוד.

כמו כן, הדרך הטבעית מעניקה יותר שלווה, מפחיתה מצבי מתח, אי שקט, חרדה ועקה אשר בהיעדרם ובשילוב עם ההיבט הכרונולוגי, מהווים פגיעה קשה באיכות החיים אך גם לחלוטין לא מיטבית עם העיניים שכן לחץ בא לידי ביטוי בפנים, בזרימת הדם וביצירת רדיקלים חופשיים ועוד. הדרך הטבעית בעת שנעשה באופן מושכל ומותאם יכול להוריד בעשרות אחוזים את התקדמות המחלה.

תחתית הטופס

קרטוקונוס (קרנית חרוטה)

קרטוקונוס מוגדרת גם כמחלת עיניים ים תיכונית. המחלה פוגעת ברקמת קרנית העין ובכך גורמת להתמרה שלילית, הווה אומר, שינויים ניווניים והדרגתיים במבנה הקרנית, תהליך הפגיעה מאופיין בהיחלשות הקרנית והפיכתה לדקה, בעיקר במרכז הקרנית ובחלקה התחתון. מתוך כך התהליך הופך את הקרנית לחלשה והפיכתה למבנה רקמתי מעוות המכונה קונוס. העיוות אשר נוצר גורם לבעיות ראייה קשות בדומה לקוצר ראיה ולאסטיגמציה שהינה צילינדר ברמה גבוהה. העיוות גורם לתמונה הנראית נטולת אחידות אשר אינה יכולה להתאזן גם עם משקפיים. בבדיקות מבקשים לאבחן דרך מיפוי רקמת הקרנית וזאת בעזרת מכשירים מתקדמים המכונים בין היתר אורבסקו ואייסיס. בבדיקה יוצרים מיפוי של הקרנית וזאת תוך הבנת עובייה.

קרנית (CORNEA)

הקרנית הינה החלק הקדמי של העין. הקרנית מכסה את הקשתית שהינה רקמה המקיפה את האישון אשר משנה את גודלה בהתאם להתרחבות וכיווץ של הקשתית.

הקרנית גם מכסה את האישון ואזור המכונה “משיכה קדמית”. ניתן לציין שהקרנית מהווה מקור הספק של הכוח האופטי של העין וזאת בשילוב עם העדשה שהינה חלק הממוקם מאחורי הקשתית ובנויה משכבות רבות וזאת מתוך תפקודה לשבור את האור ובכך, אם הקרנית, לרכז אותן על הרשתית. מתוך כך לקרנית יש תפקיד לשבירת האור לשם מיקוד תמונות. הקרנית חייבת שקיפות.

הקרנית ניזונה על ידי פיזור הדמעות וניזונה מחומרים המגיעים אליה דרך קצות העצב. לציין שחייבת להיות הספקת דם, חמצן וגורמי הזנה לתאי אפיטל של הקרנית שכן אין לקרנית כלי דם אשר יכולים להביא לה חמצן ולסלק פסולת ולכן הדרך הטבעית מבקשת לשמור על הזנה של הגורמים האפשריים. לקרנית הזנה דרך תאי האפיטל שלה בדומה לGFL  המגן על רקמות ריריות.

קרטוקונוס – הטיפול ברפואה הרגילה

במקרים רבים וזאת לאחר כישלון עדשות המגע קיים טיפול המכונה קרוס לינקינג (CROSS LINKING) אשר בו מוסרת שכבת תאי האפיטל ובכך מטפטפים ישירות ויטמין 2B  על הקרנית בשילוב קרניים UVA.

תפקוד תאי האפיתל של הקרנית הינו:

  1. ספיגה של חומרים כדומה למלחים, מים, חומצות אמינו, שומנים, סוכרים אנטי אוקסידנטים, ויטמינים, מינרלים, חמצן והזנה, שבהיעדרותם עלולה להתקיים פגיעה קשה ולכן אנו, בדרך טבעית מזינים את הקרנית ממערכות הגוף, דרך מערכת העיכול שחייבת להיות תקינה וכן דרך ספיגת החמצן, והמזון בדרכם אל העין והזנת הקרנית.
  2. הפרשה של חומרים מבלוטת הגוף.
  • תאי האפיטל מגנים על הקרנית.
  • תאי האפיטל, וזה חשוב מאוד, מתחלפים בכל פעם ומפנים מקום לחדשים ולכן דרך נכונה וטבעית מאפשרת חידוש איכותי יותר ובריא יותר.

הדרך הטבעית מבקשת ליצור הזנה של תאי האפיטל וחומרי בסיס להיווצרותם והמרת הקרנית.

תאי אנדותל בקרנית

תאי האנדותל ממוקמים בחלק הפנימי של הקרנית ושואבים מים מהקרנית אל פנים העין. ירידה בתאי האנדותל גורמת לבעיות בקרנית.

מצבי דלקת ומדדי דלקת גורמים לנזק בתאי האנדותל והאפיטל ובכך גם נזק בקרנית. לכן חשוב לטפל בכל מדד דלקתי.

שוב!!! הדרך הטבעית מבינה שהעין בכלל והקרנית בפרט אינם ישות עצמאית וכאשר ניצור תהליך טבעי אשר יזין את תאי האפיטל והאנדותל ניצור שינוי דרמטי המסייעת לעין.

מעצם הפגיעה בעת דלקת אנו מבינים את חשיבות איזון מערכת החיסון לעין.

קרטוקונוס – גורמי סיכון

הבנת גורמי הסיכון תסייע לנו לתהליך הטבעי הנכון,

  • גיל זקנה
  • תורשה
  • חוסר קולגן
  • עקה חמצונית ברקמות השונות
  • עליה בערכי דם לא מיטביים
  • עליה בפיברינוגן
  • מחלות אוטואימוניות
  • ירידה ברמות נוגדי חמצון בדם
  • ירידה ברמות נוגדי חמצון בעין
  • זרימה דמית לקויה
  • ויטמין D נמוך
  • ירידה ברמת אומגה 3
  • מצבי מתח, חרדה ולחץ
  • תוקפנות חיסונית (אוטואימונית)
  • תזונה לא מיטבית
  • לחץ דם
  • מערכת העיכול
  • סוכר
  • המוגלובין נמוך
  • יובש בעיניים
  • חוסר פעילות
  • היבטים הורמונליים
  • דו נשימה בשינה
  • דלקת CRP
  • דלקת ESR
  • בלוטת התריס
  • חוסר ויטמין D
  • רפיון בעפעפיים
  • העדר פעילות
  • חוסר הזנה לעין
  • הזנה לא מספקת של תאי אפיטל
  • אנדותל לא תקין
  • תזונה לא מיטבית

לסיכום

קרטוקונוס הינה מחלת עיניים הגורמת לפגיעה בקרנית וזאת לאחר תהליך של ניוון ואף מוות של רקמה תאית הממוקמת בסביבה שהינו שטח רקמות זעיר בעין אך בעל תפקיד חשוב מאוד. פגיעה באזור עלולה ליצור מגבלה קשה בראייה, בזיהוי ובנהיגה. ללא חמצן נוצר תהליך ניווני. בנוסף קיימת פגיעה מההיבט הכרונולוגי הגורם לפגיעה בלניקוז פסולת מרקמות בעין.

הדרך הטבעית בצוף צמחים

הזנת העין דרך מיצוי צמחים טבעיים ואנטי אוקסידנטים וזאת בשילוב של מגע, דיקור סיני, הזרמת חמצן, לחלוטין עשוי ליצור שינויים דרמטיים במהלך המחלה והשלכותיה. קיימת חשיבות לזרימת חמצן ודם אל הקרנית. האמצעים שעומדים לרשותנו בצוף צמחים מהווים כלי חשוב לסיוע בקרטוקונוס.

חשוב לא לראות רק בדיקור סיני אמצעי ואני אכן משתמש גם בדיקור סיני אך בשילוב תכנית מקיפה, מגע, אדים, התייחסות פנימית ועוד. הדיקור בלבד אינו מספיק.

בצוף צמחים קיימים שילובים שונים של מיצויים המסייעים לבריאות העיניים בשם: אופטי צוף פורטה, אופטי צוף קומפלקס וכן קומפלקס אטד פראי כמו כן, קיימים קומפרסים טבעיים וייחודיים אשר לא משווקים בחנויות ובפארמים.

הדרך הטבעית מהווה את הסיוע המשלים והאלטרנטיבי בבעיות עיניים.

בכל הקשור לבעיות עיניים, קצב ההידרדרות וחומרת הקליניקה שונה מחולה לחולה. הדרך הטבעית מהווה בסיס להבנה דרמטית של ההבדלים והסיבות לבעיות ואפיוניהן. קיימים גורמים תנאים וסיבות רבים לכל התהוות ובוודאי גם למחלות עיניים תורשתיות. נתונים בדומה לכמות נוגדני החמצון בגוף, מצבי מתח, חסרים, ספיגה לקויה של ויטמין ,A מערכת חיסון חלשה, יכולת הומואוסטזית חלשה, העדר זרימה דמית, מתח, תזונה, העדר פעילות גופנית מושכלת להזנה וסירקולציה דמית, רמות קורטיזול גבוהות, ערכים שונים לא מאוזנים בבדיקות מעבדה ועוד מהווים בסיס חשוב להבנת תהליך הסיוע. מתוך כך, אכן קיימת גישה טבעית, דרמטית והכרחית נוספת לגישה הקלינית הרדוקציוניסטית הרואה בבעיית עין בעיה שיש לה אדם ולא אדם שיש לו בעיה. מהלך מחלת עין לחלוטין מושפעת מאורח חיים, סביבה ביולוגית, פיזיולוגית, מנטאלית, רגשית, ביוכימית וכדומה.

על העין מוטלת משימה קשה ועבודה בעלת היקפיים רבים. העין חייבת הזנה נכונה וזאת כחלק מהיכולת התפקודית שלה. חייבת להיות מודעות רבה לעין אך כחלק מהגוף השלם. מתוך כך אנו חייבים למלא את הצרכים של הגוף כולו. לציין שקיים ריכוז רב של קרוטונואידים ברשתית ובעדשה, וכן לוטאין ZCAXANTIN ועוד, חומרים אלו מהווים אמצעי חשוב לסינון גלי אור בעלי אופי קצר המזיקים לעין וגם מעכבים תהליכי ריפוי. תפקידם גם להוות כוח לוחם, אנטי אוקסידנט המגן על התהליך החמצוני. ריכוז גדול של קרוטוני אידים ממוקם ב”מקולה” שהינו הכתם הצהוב והוא קשור לצלילות של העדשה וליכולת להביט בבהירות ראיה. לציין, וזה חשוב, שגוף האדם לא מייצר לוטאין ולכן חייב לקבל רכיב חשוב זה מהתזונה. מתוך כך חשוב לצרוך את המזונות הבאים.

האנתוציאנידינים

מצויים בפירות ובפרחים ומהווים את הבסיס לצבע האדום, סגול, כחול, שחור. חומרים אלו נוגדי חמצון, אנטי דלקתי ומגנים על העין.

בדומה לאוכמניות, סמבוק, פטל שחור, שכיזנדרה.

נקודה חשובה

הרשתית חייבת לקבל סירקולציה דמית רבה ואכן היא רקמה המקבלת את הספקת הדם רבה, רוויה והעשירה מכל רקמות הגוף. הדם מגיע אל הרשתית דרך עורק המכונה עורק הרשתית המרכזי. הספקה של דם רווי בחמצן וחומרים מזינים מגיעה לאפיטל של רקמת הרשתית ובכן מתקיימת הזנה של הרשתית.

הסבר

האור חודר אל העין דרך הקרנית ותפקידה למתן אותו דרך נוזלי העדשה. מתוך כך הנוזל של העדשה סופג פגיעות רבות מנזקים חמצוניים הטמונים באור אך גם מכך שאין סירקולציה דמית לעין והזנה נכונה. החמצון (רדיקל חופשי) גורם להתייבשות נוזל העדשה וליובש. מתוך כך, ובאופן מצטבר, הנוזל מאבד מלחותו ומתייבש, הופך לדביק, מצטמק וגורם לבעיות בדומה לקרע ברשתית. המצב גורם לצריבה, אודם ורגישות למצבי אור. חשוב לשמור על לחות העין דרך תזונה, מיצוי צמחים טבעיים, הזנת דם ועוד. הנוזל המימי של העדשה מורכב מחומצות שומן חיוניות המופרשות מבלוטות הממוקמות בעפעפיים. סוג של נוזל רירי מופרש מהעפעף. לצורך לחות של העין חייבים סוגי חלבונים טובים וחומצות שומן חיוניות.

ליקוי ראייה ובעיות הינם תסמינים בדומה לכל בעיה המתעוררת בגוף. מערכת העצבים המרשתת את העיניים הינה חלק ממארג מערכת העצבים של הגוף כולו. מחזור הדם בעיניים הדרוש להזנתה הינו חלק בלתי נפרד ממחזור הדם של הגוף השלם. המטבוליזם הדרוש לעיניים הינו חל, מחילוף החומרים של הגוף ואכן גם קשור למערכת העיכול ואיזונה. קיימת בגוף חייבת להיות הרמוניה המהווה את הקשר בין ההיבט הפיזיולוגי – ביוכימי – עצבי ובכך כל איבר בגוף ובוודאי איבר כל כך רגיש כמו העין מושפע מאי איזון במערכות הללו.

חשוב לעיין בהסבר הבא

בגוף חייב להיות משטח של חיידקים טובים המגיעים למעיים רק דרך ירקות, פירות, קטניות ודגנים. משטח זה של חיידקים חיוביים חשוב למלחמה הבלתי פוסקת במזהמים שונים ובעיות כלל מערכתיות. אוכלי הבשר למיניהם בדומה לשניצלים, עופות, בקר, ביצים, גבינות לא מקבלים את מה שמכונה “מיקרופלורה” ובכך צוברים בגופם רעלים רבים, תוספות של כימיקלים, חומרים מרעלים מסוכנים הקיימים בבשר ובכך חודרים רעלניים אלו אל מחזור הדם ומגיעים דרך הדם אל הרקמות העדינות שבעין ויוצרות שם חמצון ורעילות. חוסר רכיבי מזון ותזונה לקויה וכן פעילות לא נכונה ולחץ והצטברות רעלים במעיים פוגעים קשות במערכות העין וכן בעיות בכבד ובכליות שהינו מהווה בסיס של בעיות עיניים.

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית?
לשיחת ייעוץ טלפוני - השאירו פרטים, וניצור עמכם קשר מיידי!

לייעוץ טלפוני חינם עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן