ריפלוקס קיבה וושטי

ריפלוקס קיבה וושטי Gastroesophageal reflux disease

תופעת הריפלוקס הינה מצב אשר תכולת הקיבה לאחר אכילה, בין אם זה לאחר האוכל או זמן מסוים אחריו עולה אל הוושט. רפלוקס קיבתי וושטי הינה מחלה השייכת לקטגוריה של מחלות עיכול המכונות דיספפסיה פונקציונאלית. הריפלוקס מאופיין בליקוי של הסוגר הוושטי בחלקו התחתון. סוגר זה הינו שריר המחבר את הוושט אל הקיבה. הרכיבים העולים אל הוושט יכולים להיות מאופיינים גם בנוזלי חומצה תוך שהם עולים מהקיבה במעלה הוושט.

הוושט הינו רקמה צינורית שרירית, בעלת דפנות ריריות ומתחבר בחלקו התחתון של הגרון אל הקיבה. בעת לעיסת המזון בפה יורד המזון במורד הוושט. לוושט קיימות דפנות שריריות הדוחפות את המזון בתנועה המכונה פרסטליטקה עד לקיבה. לציין, וזה אכן חשוב מאוד, שהמושג סוגר אינו ברור כל כך שכן המזון עובר בוושט דרך פתח בסרעפת כאשר אין כל סוג ממשי של מבנה רקמתי כי אם טונוס גבוה של השריר הסערפתי. הרפלוקס עלול לגרום בעת היותו חומצי, אך גם כאשר התחושה החומצית לא מוחשית, לבעיות קשות בדומה לכיבים, מצבים סרטניים ועוד. כאשר הטונוס אינו תקין הוא מאפשר לתכולת הקיבה לעלות לכיוון הוושט.

נקודת הנחה חשובה מאוד!

גם כאשר הסוגר אינו תקין אין הוא אמור למנוע מהמזון לעלות שכן בעת שמערכת העיכול ברקמת הקיבה תקינה לא יהיה קיים כל תהליך בו המזון מנסה לעלות לכיוון מעלה ולכן, גם אם יש ליקוי בסוגר אין הוא מהווה בעיה כי אם אי איזון עיכולי. הבקע הסערפתי אכן מחליש את הסוגר הוושטי התחתון ובכך גורם להצטברות של חומצה ותכולת הקיבה בפתח שבסרעפת.

מתוך כך, נגרמת רגישות יתר ומצבים של הקאה, מאמץ בהרמה ופעילות גופנית. לציין שמאמץ פתאומי יוצר לחץ בחלל הבטן וגורם לבקע בסרעפת ולשריר הטבעתי להיחלש. בקע סרעפתי אופייני לכל הגילאים ברמה מסוימת החל מגיל 43.

גורמים אופייניים:

  • מזון חומצי (העדר צריכה של ירקות, פירות, קטניות ודגנים)
  • חלבונים רבים מהחי
  • שתית קפה מרובה
  • ארוחות עמוסות
  • פעילות גופנית לא נכונה
  • עישון

אין ספק שהריפלוקס נובע מגורמים וסיבות מרובות המתגלות בשאלון ובכך חייבת להיות התייחסות הוליסטית אל הגוף וזאת כדי ליצור התמרה רבת משמעות ודרמטית המהווה את תהליך המניעה. הדרך הטבעית בצוף צמחים מעניקה סיוע לתופעות הרפלקוס, הנפיחות והמיחושים העיכוליים אך גם מעניקה לגוף כוחות מחודשים, אנרגיה רבה, טיפול טבעי קוגניטיבי, מיצוי צמחים טבעיים, טיפול באיזון עיכולי, רוגע, שלווה, יציבות, עמידות וחזרה לחיים בריאים נטולי תופעות לוואי ואי הנוחות הקשה. נעשה זאת דרך מספר נתיבים חשובים הכוללים מיצוי צמחים טבעיים, תוספי תזונה חשובים, טיפולים בקליניקה, תזונה, אורח חיים בריא ופעילות גופנית.

חשוב גם להבין את המושג ריפלוקס שהינה בעיה הכוללת גם החזר וושטי אך גם מצבי עצירות, נפיחות, אי נוחות עיכולית, אי שקט ועוד.

חשוב לי להתמקד במספר מערכות עיקריות בדומה למערכת העיכול ומערכת העצבים. אין ספק שניתן להבחין באפיונים מתאימים דרך בעיה המכונה דספפסיה פונקציונאלית.

חשוב להבין כי המונח דיספפסיה תפקודית הינה, מקבץ תסמינים המופיעים במערכת העיכול בכלל ומערכת העיכול העליונה בפרט. תלונות אלו מתגלות גם ללא כל מחלה אורגנית, סיסטמית או מטבולית המהוות בדרך כלל בסיס לבעיות עיכוליות.

דיספפסיה תפקודית הינה סוג של הפרעה שכיחה במערכת העיכול. לציין שלפחות כ 30%-60% מהאוכלוסייה הבוגרת סובלים מתסמינים עיכוליים (דיספפטים) באופן קבוע. בדיספפסיה קיימת אי נוחות, לעיתים כרונית, במערכת העיכול המלווה בתחושה קשה. שלשול, תכיפות, יציאות, העדר התאפקות, כאבי בטן, אי שליטה, תחושת שובע מעיקה, מלאות גם לאחר ארוחה קלה מאוד, מצבי לחץ, חרדות, אי שקט, כאבים מפושטים באזורי הבטן, גיהוקים, גזים קשים, בחילות, הקאות, תחושות של “שריפה” בבטן, אי שקט, עצירות או לחלופין שלשול בחילות קשות ברום הבטן, צרבות. מצבים אלו עלולים להופיע במלוא עוצמתם אך גם בעוצמות נמוכות. ועלולות להיות מלוות גם באי שקט פנימי, מצבי חרדה, מצבי עקה, סחרחורות, חוסר יציבה, עייפות קשה ונדודי שינה.

הדרך הטבעית בצוף צמחים תעניק סיוע רב לבעיה בדרך מותאמת ומושכלת.

לפגישת אבחון וייעוץ עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן