כאבי בטן כרוניים

כאב בטן הינה תופעה שכיחה המהווה לעיתים סיבה ללחץ אם כי רוב הסיבות אינן אמורות להיות מקור ללחץ. הסיבות לכאבי הבטן רבות והדרך הטבעית ערוכה להתמודדות נכונה בעת הופעת הכאבים. כאבי הבטן מחייבים גישה מושכלת שהרי מגוון הסיבות מבקשות הבחנה מדויקת, הסיבות, כאמור רבות ובין היתר כוללות מחלות ויראליות, מחלות חיידקיות, דלקת במערכת העיכול, מחלות ממאירות, מצבי לחץ, מעי רגיז. חשוב לעיין בדפים הבאים להבנה מעמיקה להבנת הסיבות לכאבי הבטן, כרונית אך אקוטיים.

כאבי בטן הינם שכיחים ולעיתים קרובות אין הם מהווים סיבה לדאגה קלינית. מעבר לכך, חשובה ההתייחסות העמוקה לכאבים אקוטיים אשר עלולים להיות סיבה לבעיות ומחלות תוך בטניות. לציין שכאב בטן מדווח על ידי המטופל תוך התייחסות אישית.

פתופיזיולוגיה (השתלשלות האירועים המהווים סיבה לבעיה)

כאבים ויסצרליים  כאב המגיע מאיברים פנימיים בחלל הבטן. כאבים אלו, מקורם בעצבים האוטונומיים. כאב זה הינו עמום, קהה וגורם לעיתים קרובות לבחילות והקאות. כאבים אלו נובעים מפעולות שריריות של התרחבות, מתוחה וכיווץ של שריר.

כאבים סומטיים  כאבים אלו מגיעים מהצפק אשר הינו הקרום המרפד את דפנות חלל הבטן ומגיב לבעיות דלקתיות, זיהומיות, כימיות וכל סוג של דלקת. כאב זה ממוקד היטב, חד וניתן לאתרו.

כאב מופנה  כאבים המורגשים כהקרנה של מקור הכאב העיקרי בדומה לכאבי שכמות וגב עליו כתוצאה של כאבים בכיס המרה.

פירטוניטוס דלקת של חלל הבטן בקרום הפנימי. כאב זה נובע מבעיה חמורה בדומה לפגיעה במעי הדק, העדר ספקת דם, מעבר נוזלים אל חלל הבטן – גורם במהירות לבעיות חמורות ואף למוות.

חשוב לדעת  יש לדעת את ההיסטוריה של הבעיה (אם קיימת) והערכה של הרפואה הקונבנציונלית. חשוב לשלול את הגורמים השונים ובעיקר גורמים מסכני חיים וגוף. חשוב לדעת את מיקום הכאב ומאפייניו והאם קיימים תסמינים היסטוריים דומים בדומה לרפלוקס, דיספפסיה, עצירות, צהבת ועוד.

לסיכום
חשוב להבין את החומרה ולטפל בהתאם תוך שילוב נכון והכוונה קונבנציונלית וסיוע בדרך הטבעית. חשוב וניתן להיעזר בדרך הטבעית דרך מספר נתיבים.

הדרך הטבעית לכאב בטן כרוני

בין אם הכאב נובע ממצב פיזיולוגי אך גם ממצב תפקודי, ניתן ליצור סיוע מוביל, חשוב ודרמטי בכל הקשור לבעיות של כאבים כרוניים או אקוטיים. שימוש נכון במיצוי צמחים טבעיים, תזונה נכונה, טיפולי מגע ודיקור, שיטות הרפיה, תרגילי נשימה, תוספי תזונה, טיפולים מסורתיים ועוד יהוו עמוד תווך נכון לסיוע.

כאב בטן כרוני (CHRONIC ABDOMINAL PAIN (C.A.P

כאב כרוני בבטן הינו כאב במהלך שלושה חודשים ברציפות או לסירוגין ויותר. חשוב לציין שכל המטופלים עם כאב כרוני עוברים הבחנה והערכה רפואית. חשוב גם להבין את תסמונת כאב הבטן הפונקציונלית המכונה FAPS שהינה ללא כל עדות פיזיולוגית או קשר להתרחשות פיזיולוגית. כאבים אלו אינם מובנים ומערבים כאבים משתנים. מקורם של כאבי FAPS מעורפל אך ניתן לציין שקצוות עצבים סנסוריים עלולים להשפיע בצירוף גורמים קוגנטיים, אמוציונליים, פסיכולוגיים בדומה למתח, דכאון, חרדות וכן תסמיני גיל המעבר.

לסיכום

קשה מאד לקבוע את סיבותיו של כאב כרוני בדומה לכאב פיזיולוגי או תפקודי. יש לזכור שפיזיולוגיה כסיבה אמורה לגרום לכאב ממוקד היטב. חשוב לציין שכאשר הכאב מעיר אותנו בלילה, בדרך כלל אינו כאב רגיל.

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית?
לשיחת ייעוץ טלפוני - השאירו פרטים, וניצור עמכם קשר מיידי!

לייעוץ טלפוני חינם עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן