מצבי לחץ מתח ודיכאון

מצבי מתח נפשי, לחץ(Stress)  ותסמיני דיכאון – הסבר התופעה

מצבים המאופיינים במתח ולחץ הפכו לצערנו לשגרת יום. אנו חווים מצבים של מתח פנימי הנובעים מנסיבות חיצוניות בדומה למצב כלכלי, בעיות במקום העבודה, משברים משפחתיים קשים וכן בעיות פנימיות הנובעות מרגשות מטרידים, מתסכולים רבים ומצבים פיזיולוגים בדומה למחלות המשמשים גם הם בסיס למתח רב. המתח הינו מושג נפוץ בחברה התרבותית המבקשת מאיתנו הליכה בקצב חיים מהיר וזאת תוך דרישות בלתי פוסקות ההופכות לתביעות קיומיות קשות מאוד.

הדרישות הנובעות מאורח חיינו הופכות להיות במהלך השנים כה כבדות וקשות עד כי אין הן מאפשרות לנו שלווה, מודעות וחופש רוחני ובכך אנו מגיעים למצבים שבהם ההתמודדות אל מול תביעות החיים הופכת לבלתי אפשרית. החיים מניבים בעבורנו שלוש מצוקות המשמשות מקור לכל מצבי הלחץ: לחצים ממקור חברתי ותרבותי, לחצים מגורמי טבע ולחצים הנובעים מגופנו והכרתנו.

ההתמודדות הקשה והיומיומית אל מול מקור הלחצים גורמת למתחים קשים, מחשבות מציקות ואובססיביות רגשית מטרידה, מצבים רעלניים בגוף, תגובות רגשיות חזקות, דיכאון, חרדות, איש שקט ועוד. ההיבט הפיזיולוגי של הלחץ.
חשוב לדעת את המבנה הפיזיולוגי המשמש יסוד לסוגים של לחץ.

המתח מעורר מספר שינויים ביוכימיים המבטאים את עצמם דרך ההסברים הבאים:

בלוטת יותרת הכליה

בלוטת יותרת הכליה ממונה בין יתר תפקידיה על איזון ההיבטים הפונקציונאליים של גופנו וזאת דרך הפרשה של הורמונים. כאשר תגובת הבלוטה לא תקינה, נוצרת הפרשה פחותה או רבה יותר הפוגעת באיזון הגוף. כאשר הפרשת הבלוטה קטנה וזאת בגלל דרישות קשות מדי המתישות אותה, יחוש האדם עייפות רבה, מתח רב, חוסן נמוך ואלרגיות. כאשר הפרשת הבלוטה רבה מדי יחוש האדם יתר לחץ דם ,חרדות ודיכאון, ערכי סוכר גבוהים ושומנים בדם וכן בעיות קשות של ריכוז, קשב וחשיבה.

מיקום הבלוטה

הבלוטה ממוקמת מעל לכליות ומורכבת משני חלקים נפרדים. האחד הינו “ליבת הבלוטה” והשני הינו “קליפת הבלוטה”.

ליבת הבלוטה – ממונה על תפקודי מערכת העצבים הסימפתטית והפרשת ההורמונים אדרנלין (אפינפרין) ונוראדרנלין (נוראפינפרין) אשר מעוררים תגובות גופניות רבות אותם נפרטם בהמשך וכן שומרת על ביקורת חשובה של קצב הלב, הנשימה, העיכול ועוד.

קליפת הבלוטה – מעוררת הפרשה של הורמונים המכונים קורטיקוסטרואידים והם: מינרלוקורטיקואידים, גלוקוקורטיקואידם וקטוסטרואידים שהינם הורמוני מין. לציין שהגלוקוקורטיקואידם המכילים את הקורטיזול. הקורטיקוסטרון והקורטיזון מהווים מוקד השפעה על חילוף החומרים של הגלוקוז. לפיכך, בפעילות יתר, יכולים הם ליצור חוסר איזון בסוכר בדם ומעבר לכך הם גם משפיעים על העור, השרירים והשומן.

הדרך הטבעית במתח נפשי STRESS

לנו יש חדשות טובות מהטבע. מיצויים מצמחים טבעיים מסייעים להפגת מתחים וזאת בליווי נתיבי טיפול נוספים. אנו מנחים ומטפלים במיצוי צמחים טבעיים ייחודיים, טיפולי דיקור, טיפולי מגע, הנחיות לתזונה נכונה, תרגולי הרפיה, מדיטציה, כושר גופני ועוד. אנו גם מנחים לתקופה בת שבועיים אשר מטרתה הינה ניקוי הרעלים אשר מצטברים בגוף וגורמים למתח הנפשי.

אנו מעניקים, מנחים ומטפלים בשיטות טבעיות לסיוע במתחים וכל זאת דרך מארג מגוון של נתיבים. 

אסור לאפשר למתח להוות חלק בלתי נפרד מחיינו, זה מסוכן. יש לסייע בכך – הדרך הטבעית בצוף צמחים נטולת תופעות לוואי.

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית?
לשיחת ייעוץ טלפוני - השאירו פרטים, וניצור עמכם קשר מיידי!

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית?
לשיחת ייעוץ טלפוני - השאירו פרטים, וניצור עמכם קשר מיידי!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן