כאבי ראש, כאבי גב עליון וצוואר – הסיוע בעונת החורף

כאבי ראש, כאבי גב עליון וצוואר נובעים לרוב מרוח ומהקור. בתקופת החורף אנו יוצאים אל הקור, והרוחות המערביות נושפות בעורפנו כמו סכין. אם הגוף חלש, הרוח תחדור מתחת לעור תשתקע בתוך השרירים, השרירים יתכווצו כדי לעצור חדירת הקור לעומק  הגוף ולאחר התכווצות, השרירים ימשכו את החוליות, ילחצו על עמוד השדרה, ילחצו על העצבים ו”יעניקו” כאבי צוואר.

עם כאב צוואר שכזה קיים סיכוי גבוה לחוות גם כן כאבי ראש. אם כאב הראש נגרם על ידי רוח זה בדרך כלל מרגיש כמו מהדק או מגבת רטובה שנכרכת היטב סביב הראש. תתכן הרגשת סחרחורת, טשטוש, עפעפיים כבדים והרגשה של הזדקקות לשינה. סביר להניח שיש נזלת ומתח בחלק האחורי של הראש, ממש מתחת לגולגולת, אזור זה נקרא שער הרוח מכיוון שזה המקום בו הרוח נכנסת.

ע”פ הרפואה הסינית, כל זה קורה מכיוון שה “wei Qi” שלך נפגע על ידי משבי הרוח של העונה. הוא עובד ממש כמו שכבת האוזון היא המגנה עלינו מפני פתוגניים חיצוניים אך כאשר ה- Wei Qi שלכם חלש, מערכות ההגנה של השכבה החיצונית בגוף (נקבוביות) עובדת בצורה איטית וחסרת יעילות. ובמקום שעור הגוף יבודד מפני הקור, הוא “מכניס” את הקור פנימה, וזה ישר מביא לכל הסימפטומים שציינו למעלה.

אז איך נמנעים מרוח החורף להשפיע עלינו?

השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!

קודם כל, אם ידוע לכם שאתם סובלים מ”קור” תתלבשו חם, תמיד! גם מתחת לשמיכה, גם במעבר מחדר לחדר, גם ביציאה מהמקלחת החמה – תמיד יש להצטייד בגרביים, צעיף, גם כפפות אם צריך! גם במדינות בהן אין טמפרטורה מתחת ל-0, הקור יכול לחדור עמוק ובמהירות.

הקפידו לשבת רחוק מחלונות ודלתות, ואל תשבו או תישנו במיטה, עם הגב לחלון זכוכית – הם מוליכים קור וחודרים לגוף גם שאנחנו ישנים מתחת לשמיכה.

גם בזמן פעילות ספורטיבית, או אחריה, הקפידו להיות לבושים מכף רגל עד ראש, שחום הגוף הזמני לא יתעתע – טמפרטורת הגוף יורדת במהירות רבה אחרי אימון היות והעור חם, והנקבוביות פתוחות כדי “לנשום” ולהדיף זיעה – לרוח, זו הזדמנות מושלמת לחדור לגוף – הימנעו גם ממזגן בזמן פעילות!

מה כדאי לעשות כדי לחזק את ה’צי?

לאכול היטב – הקפידו על תזונה עשירה בירקות שורש, עם תיבול מחמם, כמו: כורכום, כמון, קינמון.

הרבו בשינה – הגוף זקוק לאנרגיות, אם אתם עייפים לכו לנוח, “מלאו את הבטרייה” של הגוף, זה יעזור לגוף להתחזק.

פעילות ספורטיבית – הניעו את מערכות הגוף כדי ליצור זרימת דם טובה לשרירים, זה יכול להיות גם פעילות רגועה כמו יוגה או טאי צ’י.

סייעו לעצמכם בעזרת דיקור ומיצוי צמחים טבעיים – הדיקור סיני נועד לחזק את הצ’י, לסייע להתאוששות ממחלה ולסייע במניעת חולי בהמשך.

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן