על פי הערכות קרוב לארבע אחוז מהאוכלוסייה מתמודדים עם רמות שונות של פיברומיאלגיה, מחלה אשר מוכרת גם בשם דאבת שרירים. מדובר במחלה אשר נובעת מהפרעות בסינגלים אשר מועברים ממערכת העצבים אל המוח, מה שמוביל לכדי מצב של כאבים בשרירים שונים בגוף, רגישות במגע, הפרעות בשינה, עייפות ועוד. כל אלה יכולים גם להוביל גם לכדי מצב של שינוי מסיבי במצב הרוח, תחושת דיכאון, חוסר יכולת לקום בבוקר מהמיטה בצורה שלווה, הפרעות בקשב ועוד.

פיברומיאלגיה – דרכי הטיפול והתמודדות עם סימפטומים

על פי הנתונים של ארגון הבריאות העולמי, המחלה שכיחה יותר אצל נשים מאשר גברים, ההנחה היא שהסיבה לכך היא הורמונים נשיים אשר מובילים להחרפה של המצב. כמו כן, הנתונים מלמדים שאם יש בן משפחה שמתמודד עם המחלה, הרי שזה מגדיל את הסיכוי שגם שאר בני המשפחה יתמודדו איתה. זה נכון גם אם בני המשפחה מתמודדים עם מחלות ראומטיות שונות, אזי גדל הסיכוי לחלות בפיברומיאלגיה. על פי מה שאנחנו יודעים היום, קשה מאוד להתמודד עם המחלה וההשפעות הפיזיות והנפשיות של פיברומיאלגיה, ולכן מרבית המאמצים היא להפחית כמה שניתן את התסמינים שלה ולאפשר לאנשים להתמודד ולהתמיד עם התסמינים השונים שלה. בין היתר מדובר על התמודדות עם תחושת הכאב וכן עם השינויים במצב הנפשי. אנחנו יכולים לראות חלוקה בין שני סוגים של טיפול בכאבי פיברומיאלגיה. סוג אחד הוא טיפול רגיל, טיפול אשר מקובל במשך שנים רבות על ידי הממסד הרפואי ובאופן טבעי גם היום נחשב למקובל. סוג אחר של טיפול הוא קונבנציונאלי, טיפול משלים או כפי שנהוג לראות בפיברומיאלגיה טיפול טבעי.

מה כולל טיפול קונבנציונאלי בפיברומיאלגיה

מן הסתם, טיפול בכאבי פיברומיאלגיה באופן רגיל כולל שימוש בתרופות שונות עם חומרים כימיים, אלה אמורים להקל על תחושות השונות שחשים המטופלים. הבעיה היא, שהרבה פעמים מדובר על תרופות עם תופעות לוואי רבות והשימוש בהן איננו מומלץ לטווח הארוך. צריך לומר עוד, שכל טיפול תרופתי חייב להתבצע אך ורק אחרי אבחון של רופא, ובהתאם לתוצאות הבדיקות השונות שהוא מבצע בשביל לבחון מה מצבו של המטופל.

מהו טיפול טבעי בפיברומיאלגיה

טיפולים טבעיים בתסמונת יכולים לכלול מגוון רחב של רבדים, החל מטבילות בים המלח ובמרחצאות שונות על מנת להקל על התחושה של השרירים, טיפול בתאי לחץ במסגרת טיפולים חדשניים שפותחו בנושא, כמו כן, אנחנו יכולים לראות שימוש ניכר בתרופות טבעיות, צמחי מרפא, תוספי מזון וכן קאנביס רפואי להרגעת תחושת הכאב כחלק מאסטרטגיה טיפול טבעי בפיברומיאלגיה – לקריאה מורחבת, לחץ כאן. גם במקרה של טיפול רגיל וגם במקרה של טיפול טבעי, לא מספיק רק לעבור טיפול אקטיבי באמצעות חומרים מסוימים אלא יש גם לשנות את הרגלי החיים, בין אם מדובר בהרגלי התזונה או בפעילות גופנית מסוגים שונים ועוד. כל זה נועד גם בשביל להקל על הגוף ועל התחושה של השרירים וגם על מנת לשפר את מצב הרוח שנוצר כתוצאה מהמחלה.    

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית?
לשיחת ייעוץ טלפוני - השאירו פרטים, וניצור עמכם קשר מיידי!

לייעוץ טלפוני חינם עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן