כאבי ראש, כאבי גב עליון וצוואר נובעים לרוב מרוח, מהקור. בתקופת החורף אנו יוצאים אל הקור, והרוחות המערביות נושפות בעורפנו כמו סכין. אם גופך חלש, הרוח תחדור לך מתחת לעור תשתקע בתוך השרירים, השרירים יתכווצו כדי לעצור חדירת הקור לעומק  הגוף, ולאחר התכווצות, השרירים ימשכו את החוליות, ילחצו על עמוד השדרה, ילחצו על העצבים ו”יעניקו” לך כאבי צוואר.

עם כאב צוואר שכזה, הסיכוי הגבוה ביותר לחוות כאבי ראש גם כן. אם כאב הראש נגרם על ידי רוח זה בדרך כלל מרגיש כמו מהדק או מגבת רטובה שנכרכת היטב סביב הראש. תרגיש סחרחורת, טשטוש, עפעפיים כבדים כאילו אתה זקוק לשינה. סביר להניח שיש לך נזלת ומתח בחלק האחורי של הראש, ממש מתחת לגולגולת, אזור זה נקרא שער הרוח מכיוון שזה המקום בו הרוח נכנסת.

אגב, אם זה היה כאב ראש הקשור למתח, גם העיניים שלך יכולות להיות כואבות וכאב הראש היה חד במקום משעמם, וסביר להניח שאתה גם הייתה רגזני ועצבני .

ע”פ הרפואה הסינית, כל זה קורה מכיוון שה “wei Qi” שלך נפגע על ידי משבי הרוח של העונה. הוא עובד ממש כמו שכבת האוזון היא המגנה עלינו מפני פתוגנים חיצוניים אך כאשר ה- Wei Qi שלכם חלש, מערכות ההגנה של השכבה החיצונית בגוף (נקבוביות) עובדת בצורה איטית וחסרת יעילות. ובמקום שעור הגוף יבודד מפני הקור, הוא “מכניס” את הקור פנימה, וזה ישר מביא לכל הסימפטומים שציינו למעלה.

אז איך נמנעים מרוח החורף להשפיע עלינו?

קודם כל, אם ידוע לך שאתה סובל מ”קור” תתלבש חם-חם, תמיד! גם מתחת לשמיכה, גם במעבר מחדר לחדר, גם ביציאה מהמקלחת החמה – תמיד להצטייד בגרביים, צעיף, גם כפפות אם צריך! גם במדינות בהן אין טמפרטורה מתחת ל-0, הקור יכול לחדור עמוק ובמהירות.

הקפידו לשבת רחוק מחלונות ודלתות, ואל תשבו או תישנו במיטה, עם הגב לחלון זכוכית – הם מוליכים קור וחודרים לגוף גם שאנחנו ישנים מתחת לשמיכה.

גם בזמן פעילות ספורטיבית, או אחריה, הקפידו להיות לבושים מכף רגל עד ראש, שחום הגוף הזמני לא יתעתע – טמפרטורת הגוף יורדת במהירות רבה אחרי אימון היות והעור חם, והנקבוביות פתוחות כדי “לנשום” ולהדיף זיעה – לרוח, זו הזדמנות מושלמת לחדור לגוף – המנעו גם ממזגן בזמן פעילות!

מה כדאי לעשות כדי לחזק את ה’צי?

לאכול היטב – הקפידו על תזונה עשירה בירקות שורש, עם תיבול מחמם, כמו: כורכום, כמון, קינמון.

הרבו בשינה – הגוף זקוק לאנרגיות, אם אתם עייפים לכו לנוח, “מלאו את הבטריה” של הגוף, זה יעזור לגוף להתחזק.

פעילות ספורטיבית – הניעו את מערכות הגוף כדי ליצור זרימת דם טובה לשרירים, זה יכול להיות גם פעילות רגועה כמו יוגה או טאי צ’י.

טפלו בעצמכם בעזרת דיקור וצמחי מרפא – הטיפול בדיקור סיני נועד לחזק לך את הצ’י ויעזור לך להתאושש ממחלה, ולמנוע חולי בהמשך.

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
לייעוץ טלפוני חינם ומידע נוסף על אבחון וטיפול טבעי
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן