נדודי שינה – אינסומניה

נדודי שינה (אינסומניה) הינם תחושות של קשיי הירדמות, שינה לא מספקת, יקיצות תכופות ויקיצה כפויה בשעות  מוקדמות.

E.D.S הינה תחושה של עייפות והירדמות בעת שעות העירות במהלך היום (סוג של כבדות בעפעפיים ורצון לישון).

תופעות אלו הינן סוג של תסמינים המהווים מארג של הפרעות בכל הקשור לתהליך השינה.

מצבי שינה

שני מצבי שינה המאופיינים בתהליכים פיזיולוגים תואמים.

שינה מסוג N.R.E.M – שינה זו מהווה כ- 65-85% מאפיוני זמן השינה אצל בוגרים ומבוגרים. תהליך זה מורכב ממספר שלבים בדומה לשלב בו תנועת העיניים איטית והערנות הינה מתונה בליווי פעילות שרירית נמוכה וכן שינה עמוקה בעלת סף עוררות גבוה.

שינה REM – שינה בעלת תנועת עיניים מהירה ומאופיינת כשלב מחזורי לאחר שנת NREM. שלב זה מאופיין במצבי מתח מתונים ובקצב נשימה משתנה. לציין שבשלב NREM האדם חווה את חלומותיו.

נדודי שינה כרוניים

אין ספק שקיים בסיס חשוב ומומלץ לשעות שינה נכונות אם כי מצב זה, לעיתים, בעל אפיונים אינדיבידואליים וסביבתיים.

ניתן לציין ששעות השינה האופייניות אך גם המומלצות נעות בין 6-11 שעות ביום תוך הכללת מגזר התינוקות בתהליך זה.

הגורמים לבעיות שינה

לעיתים קרובות הגורמים הינם משותפים לשני סוגי הפרעות שינה – אינסומניה E.D.S.

מספר הגורמים רב ומגוון וידיעתם חשובה לשם הבנת הבעיה ואת דרך פתרונה:

ליקויים בהיגיינת השינה – היסוד לשינה היינו הפעולות אשר אנו מבצעים כהכנה לקראת השינה. ליקויים רבים מתגלים דרך התנהגויות שאינן הולמות תהליך טרום שינה בדומה להתנהגויות מעוררות, שתיית קפאין, נטילת תרופות בעלות אפקט מעורר, פעילות גופנית לא נכונה, צפייה בטלוויזיה בתכניות המעוררות את התגובה הסימפתית ( חירום) של מערכת העצבים, שינה מנומנמת במהלך היום או שנת צהריים מרובת שעות.

מצבי עקה – מצבי לחץ, דחק ואי שקט פנימי מהווים יסוד חשוב להבנת ליקויי השינה. גם מצבים נפשיים ברמה אקוטית בדומה לחווית אובדן, קריסה כלכלית, קשיי זוגיות או הורות וכדומה מהווים גורם רב משמעות לאינסומניה או עייפות במהלך היום. גם בשעה שהחיים אינם מספקים תוך תחושת ריקנות או העדר משמעת נגרמת הפרעה גם ביכולת לישון ( אכן כן, אורח חיים נטול משמעות עלול לגרום לאינסומניה).

נדודי שינה כרוניים, הגורם הכרוני – מצב בו נגרמות הפרעות שינה גם לאחר שהגורמים האובייקטים אשר גרמו לה מלכתחילה אינם קיימים. סוג של הפרעות שינה ללא גורמים מוגדרים. ניתן גם לסווג זאת למצבים פוסט טראומטיים.

הגורם האורגני – כאבים, אי נוחות, דלקת מפרקים, סרטן, כאבי גב, כאב גוף, עוויתות לילה וכל סוגי אי נוחות גופנית ( קצר הדף מלציין את הגורמים כולם).

מצבי דיכאון – אין ספק שבעיות נפשיות מהוות את אחד הגורמים המשמעותיים לבעיות שינה והרדמות יומית. אחוז ניכר מהסובלים ממצבי דיכאון וחרדה מדווחים על בעיות שינה כרוניות וקשות.

גורמים סוציאליים ותעסוקתיים – מצבי לחץ חברתיים, זוגיים ותעסוקתיים מהווים גורם לאינסומניה ו E.D.S. לחצים בין חברים ולחצים הנובעים מההיררכיה במקום העבודה.

אינסומניה מסמים וסיגריות –  עישון תכוף או התעסקות בסמים מהווים סיבה לאינסומניה.

אינסומניה הנובעת מחוסר מתאם בין המחזורים REM N.R.E.M –  מצבים של שינה מאוחרת, עבודה במשמרות, צפייה בטלוויזיה וישיבה מול המחשב גורמים לבעיות שינה שכן מתקיימת פגיעה במחזורי השינה אשר הוסברו בתחילת המאמר.

גורם נשימתי – מצבים חוזרים של היפסקות נשימה או מצבים  של  נשימה לא מלאה במהלך 6-12 שעות שינה. מצב זה מאופיין כמאמץ לא לנשום. בנוסף קיימת אפיזודה של אטימה חלקית של דרכי הנשימה העליונות, דבר הגורם לעצירת נשימה למספר שניות.

תנועת גפיים תחתונות – סוגים של עוויתות רגליים וכן תנועות אגרסיביות במהלך כמה  עשרות שניות. סוג של דחפים לא נשלטים לתנועת הגפיים התחתונות אך גם העליונות. תחושה של  נימול, עקצוץ, הרדמות וכדומה.  דבר כזה גורם לניסיוניות מודעים ולא מודעים להזיז את הגפיים תוך מטרה ליצור זרימה דמית ומתיחה.

תזונה לא נכונה – אכילת אוכל לא מיטיב, מעורר, עתיר פחמימות וסוכרים, ” ג’אניקים”  וכדומה.

בעיות עיכוליות (דיספפסיה) – מצבי עצירות, גזים, כאבי צרבת בטן וכדומה.

בעיות בשלפוחית השתן – תכיפות מתן שתן, חוסר התרוקנות ועוד.

הצטברות רעלים – אין ספק שהצטברות של רעלים מעיקה על כל מערכות הגוף וכן על שינה.

חוסרים תזונתיים – בדומה לויטמנים, מינרלים, חומצות שומן חיוניות ואנטי אוכסידנטים.

לסיכום – איטיולוגיה ( סיבות)

רבות הסיבות וכן הגורמי והתנאים ומהווים קטגוריה אחת המבקשת להעיד על חוסר איזון כללי. הרפואה הטבעית במרפאתנו מהווה את הבסיס החשוב מכל לטיפול.

הסברים חשובים בדבר חקירת בעיות השינה

חשוב להכיר היטב וזאת תוך תשאול נבון ברפואה הטבעית את ההיבטים ההיסטוריים של בעיות השינה. יש לדעת היטב את התסמינים השונים ואפיונים של אפיזודות קיום שונות בדומה לטראומה, מצבי תעסוקה, נטילת תרופות, מצבי עקה, תזונה לא נכונה, חוסרים תזונתיים וכדומה.

טיפול טבעי בנדודי שינה כרוניים – רפואה טבעית צוף צמחים

ב” צוף צמחים” לרפואה טבעית וצמחי מרפא מקפידים ליצור בירור נכון של הגורמים והתנאים כתנאי מקדים לטיפול טבעי בנדודי ובעיות שינה. אנו יוצרים הערכה נכונה של איכות השינה תוך בירור מעמיק בכל הקשור לשעות השינה, משך השינה, מספר היקיצות, הזמנים בהם מתרחשת היקיצות, זמן הקימות בניהן, מצב הערנות במהלך היום.

אנו מבקשים ליצור תשאול עמוק ומקיף בכל הקשור לחייו של המטופל שכן רק כך ניתן ליצור אלטרנטיבה נכונה לטיפול. אנו יוצרים הערכה נכונה של הבעיה וזאת ביחס לאופן בו מתקיימת השינה תוך הבנת התסמינים השונים בדומה להפרעות נשימה, נחירות, מצבים נפשיים של דיכאון וחרדה, פוביה, מאניה, חוסר שקט, דחף לא נשלט לתנועה, מצבי עוויתות, מצבי דום נשימה, בעיות פיזיות וכו’.

חשוב לנו ב” צוף צמחים” לרפואה טבעית וצמחי מרפא לדעת את עברו של המטופל בכל הקשור לבעיות קודמות בדומה לבעיות נשימתיות, חוסר איזון הורמונלי, מצבי עיכול קשים, בעיות עצביות, מחלות תנועה, כאבי גוף, דלקות מפרקים, עודף משקל, מחלות לב, יתר לחץ דם, עישון, ליקויים בסינוסים, נטילת תרופות ועוד.

לזכור!!!

הטיפול הקונבנציונלי עתיר תופעות הלוואי

אין ספק שכניסה אל עולם התרופות הכימיקליות מהווה איזור שהיכלת לצאת ממסגרתו בלתי אפשרית וללא מענה נכון לבעיה. מתן תרופות לשינה גורמת לתלות חמורה, חרדות, רעד, פרכוסים. הרפואה מבקשת למזער את הנזקים דרך הגבלה ושימוש במינונים שונים ולתקופות קצובות אך בדרך כלל אין הרופא שם את דעתו לכך וגורם לנזק בלתי הפיך. ניתנות גם תרופות נוגדות דיכאון באופן לא אחראי לטיפול בשינה כמו קלונקס, ואבן, ציפרלקס ועוד.

הרפואה הטבעית ב”צוף צמחים” לנדודי שינה ובעיות הירדמות

ניתן, חשוב, הכרחי וקיומי לטפל בבעיות שינה והרדמות יומית דרך הרפואה הטבעית. הכלים העומדים לראשותנו מהווים אמצעי דרמטי למיגור הבעיה ולהוספה של חדוות קיום. אנו מטפלים בגורמים ובתנאים אך גם בתסמינים השונים. בראשותנו אמצעים בדומה למעבדה לצמחי מרפא, הנחיות מימוש להיגיינת שינה, דרך היבטים אישיים בלבד, טיפול בדיקור סיני ומגע ככלי אדיר לבעיה, הנחיה לתוספי מזון וניתוח מעמיק של הבעיה ופתרונה.

מעבר לכלים האדירים העומדים לראשותנו דרך פורמולות במיצוי, כמוסות וחליטות אנו ננחה דרך דפי הסבר ברורים וידידותיים לשינוי וגישה נכונה בכל הקשור לשינה ואיכותה, כיצד להימנע מעייפות קשה, כיצד ליצור שיגרת שינה נכונה ומתן קומפוזיציה נכונה, איזון פעילות גופנית ממושכת, כיצד להירגע וממה להימנע.

ניצור עבורכם את ההגדרה הנכונה של הסיבות לבעיה תוך התאמה אישית דרך תכשיר טבעי ומתן הבהרות לגבי יעדי הטיפול. נקפיד להתאים את התכשיר והמינון בהתאמה אישית וזאת תוך טיפול לטווח נכון ומושכל.

חשוב לפנות לצוף צמחים ולבקש פגישת אבחון וייעוץ המלווה בסבלנות רב עם טל איתן CL.H שהינו מבכירי המטפלים לרפואה טבעית בישראל.

בהצלחה!

לפגישת אבחון וייעוץ עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
  • 1000 מ"ג קולגן טהור וייחודי, בתוספת חומצה היאלורונית וויטמין C
  • היחיד המכיל קולגן הדרוליזיט וקולגן פפטיד בתכשיר אחד. 
לייעוץ טלפוני חינם ומידע נוסף על אבחון וטיפול טבעי
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן