ספחת – הסבר מזווית אחרת

פסוריאזיס הינה מחלת עור בעלת מאפיינים דלקתיים וכרוניים ומוגדרת כמחלה אדיופטית, כלומר, מחלה שאין גורם ישיר וברור להיווצרותה. לציין שהדרך הטבעית בעלת הבנה עמוקה לגורמים המהווים בסיס להתלקחותה ואכן קיים מענה רב משמעות ויעיל לסיוע, הפוגה ומניעה בדרך משולבת. העדר גורם מובהק ישיר מעיד על מספר רב של גורמים ותנאים ובכך הגישה הטיפולית חייבת להיות דרך אבחון מעמיק מותאם ומושכל.

פסוריאזיס – מחלת עור אוטואימונית

פסוריאזיס מוגדרת גם כמחלה אוטואימונית ואכן, אצל החולים בפסוריאזיס מתגלה מערכת חיסון לא מאוזנת היוצרת תגובה דלקתית לא מבוקרת אל רקמות העור (דרמיס) של הגוף ומתוך כך מפרישה חומרים המכונים ציטוקנים שהינם רכיבים ביוכימיים המופרשים מתאים מסוימים ונקשרים לקולטנים בעלי הגדרה ספציפית. הקולטנים ממוקמים בתאים בריאים ובכך הם מפעילים אותם או מעכבים אותם. הציטוקינים מופרשים מתאי דם לבנים שהינם תאים חיסוניים ואף יוצרים השפעה על ריבוי והתמיינות של תאים המכונים אינטרלוקינים. בפסוריאזיס הפרשת הציטוקינים הינה הרסנית על תאי העור בשכבת האפידרמיס שהרי בעת שקיים איזון ביו, כימי פיזיולוגי, תאי האפידרמיס ורקמות העור האחרות מאוזנות ובכך לא מופר האיזון במטבוליזם של תאי העור.

תאי האפידרמיס (EPIDERMIS) שהינם עילית העור, הווה אומר השכבה החיצונית ביותר של התאים משמשים כהגנה על האזורים הפנימיים. האפידרמיס מורכב משכבה רוויה וצפופה של תאי אפיטל שהינם רקמה המצפה משטח חיצוני של אברים. לזכור שתאי עור המתים, וזה אכן חשוב להבנת המחלה, מתחלפים ונושרים ובדרך כלל שייכים לאפידרמיס. כאמור לתאי האפידרמיס לוקח כחודש עד 45 יום להגיע אל שכבת העור העליונה ביותר ובכך לנשור בעת הגעתם. התאים הללו יוצרים גם תהליך של פירוק לשם ייצור חלבון המכונה קרטין המגן עליהם אל מול השמש ותנאי סביבה אשר שכבת העור העליונה חשופה אליה. בכך קיים מטבוליזם קבוע של נשירה יומית ומוות של תאים בקצב אחיד וקבוע.

התהליך הפסוריאטי

אצל חולי הפסוריאזיס, מערכת החיסון מפרישה בסופו של תהליך ציטוקינים וזאת באופן לא מבוקר ובכך גורמים לפגיעה בתהליך תאי האפידרמיס, מתוך כך מגיעים התאים לשכבת העור במהלך 3-6 ימים ולא במהלך 45 יום.

במצב זה תאי העור חיים, התאים רבים מאוד, לא מוגנים, לא מתים, ובכך הם גורמים לתגובה חיסונית שמשמעותה התרחבות כלי הדם ורצון להזנת התאים. התאים מתעבים וגורמים לשכבה יבשה, לעיתים קשקשת עבה תוך יצירת הנגעים המאופיינים למחלת הפסוריאזיס.

המחלה מאופיינת בדרך כלל בקשקשת בהירה המכסה שטחי עור רובדיים ודלקתיים.

תפוצה בישראל לפסוריאזיס

שכיחות המחלה היא בין 2%-6% אצל גברים ונשים. המחלה עלולה להופיע, להתלקח ולהתפרץ בכל גיל אך בעיקר בין גילאי 15-20 או 50-65. כרבע מהחולים סובלים מדרגת חומרה קשה ובנונית, וכל השאר מדרגה קלה אך הפוטנציאל להתלקחות לדרגה קשה קיים בכל עת וזאת ללא סיוע טבעי, מושכל ומותאם.

הגורמים והתנאים לפסוריאזיס (אטיולוגיה)

  1. תורשה – אכן מהווה גורם סיכון רב למחלת הפסוריאזיס, שכן קיימת השפעה גנטית גבוהה.
    חשוב להדגיש שגם תורשה מבקשת תנאים להתפרצותה ובכך אינה גזרת גורל ולכן ניתנת להפוגה וריפוי.
  2. מצבי טראומה לשכבת העור – כוויות, חתכים, צלקות, דלקות, קעקוע, זרם חשמלי, זיהומים, שריטות, שפשופים ועוד.
  3. תזונה לא נכונה.
  4. העדר פעילות גופנית.
  5. חוסר של ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן חיוניות, אנטיאוקסידנטים וסיבים תזונתיים .
  6. עיכול לא תקין.
  7. תרופות.
  8. מזהמים בדומה לחיידקים, וירוסים ועוד.
  9. עישון.
  10. סטרס, מתח, מועקה, דכדוך, חרדות וכדומה .
  11. שתיית אלכוהול.
  12. הצטברות רעלים.
  13. העדר חמצן מספיק לגוף (תהליך אירובי, סטרס, נשימות, סביבה, סיגריות).
  14. העדר תנועה בעור ושכבותיו.
  15. אכילת חלבונים מן החי.

אפיוני מחלת הפסוריאזיס

פסוריאזיס רובדי פוגע בכל הגוף, בקרקפת, בגב, במרפקים, בברכיים ועוד. הנגעים יכולים להיות זעירים כמטבע אך גם גדולים ורחבים. הנגעים יכולים להיות בעלי שכבה אדומה המצופה בקשקשת בהירה, הנושרת ופריכה ובעת קילוף נפצע העור, מזדהם ולעיתים המחלה מגרדת מאוד.

פסוריאזיס טיפתי

שכיח בילדות. שכיח כמחלה הנובעת מזיהום (דלקת ). נגעים קטנים בצורה של טיפות הממוקמים בעיקר על הגב, החזה, הבטן, והעפעפיים וכן על הקרקפת.

הנגעים בדרך כלל אינם מכוסים בקשקשים.

פסוריאזיס מוגלתי

מחלה קשה ונדירה בעלת שטחים נרחבים בעור תוך היווצרות נגעים מוגלתיים, כואבים, מגרדים, מפרישים בהתקף של ימים ושעות ולעיתים מלווים בחום, גרד קשה, פעימות לב מהירות, עייפות, חולשה קשה ועוד.

יש לציין שמצב חריג זה הינו פוטנציאל לכל חולי הפסוריאזיס, ולכן חשוב לסייע לפרוגרסיה על ידי דרך טבעית.

  • פסוריאזיס בכפות הידיים והרגליים.
  • פסוריאזיס בציפורניים פוגע בעור מעוות את הציפורן וגורם לנשירה .
  • פסוריאזיס בקפלי הגוף רובדים אדומים ללא קשקשת, בבית השחי, מפשעות, אברי המין ומתחת לשדיים.
  • הפסוריאזיס הקשה מכולם – פסוריאזיס אריתרודרמי

כל העור מעורב, כמו כוויה, גרד קשה, התפרצות פתאומית, כואב, מגרד, פוגע בוויסות החום בגוף, גורם לאיבוד נוזלים חושף את הגוף לזיהומים, מסוכן לעצמות. גם שלב זה הינו פוטנציאל לכל החולים במחלה, לכן חשוב לעצור את הפרוגרסיה!

פסוריאזיס אינה גזרת גורל – ניתן לסייע לפסוריאזיס על פי שיטת  P.H.T

מוזמנים לקרוא על הדרך הטבעית בפסוריאזיס P.N.T – שיטה ייחודית מבית ‘צוף צמחים

השלכות נוספות הנובעות ממחלת הפסוריאזיס

  • דלקת מפרקים פסוריאטית (Psoriatic Artritk) הגורמת לכאבים קשים במפרקים בברכיים, בקרסול, בגב תחתון ובמפרקים נוספים.
  • הפסוריאזיס בין גילאים 35-50 אלול לגרום לנכות ולנזק קשה במפרקים כתוצאה מהדלקת.
  • המחלה עלולה לגרום גם למצבי דיכאון, חרדה וכדומה.

בסיס למחלות כרוניות נוספות:

פסוריאזיס ודרגות חומרה – ודאי שבעת פגישת האבחון ניצור הבנה של חומרת המחלה לפי מופעיה בגוף, צורת הנגע הפסוריאטי, מרקמו, ופיזורו בגוף. חשוב לנו בצוף צמחים להיעזר גם ברפואה הקונבנציונלית בכל הקשור לאבחון בדומה לביופסיה, בדיקת דם ועוד.

על פי אינדקס המחלה (p.a.s.i- psor asis area and severity index) נהוג לציין דרגות חומרה מ 50-0 שהינה המורה ביותר, אחוז העור הנגוע ומידת האודם, הקשקשת, הגרד, העובי של הנגע ועוד .דרגות התפשטות הפסוריאזיס בגוף:

  • פסוריאזיס קל – (mild) עד 5%
  • פסוריאזיס בינוני – (moderate) בין 6%-15%
  • פסוריאזיס קשה – (severe) מעל 15%

המענה קונבנציונלי

הדרך הטבעית ב”צוף צמחים” בשילוב הרפואה הקונבנציונלית מהווה אמצעי חשוב ומשולב להתמודדות עם המחלה.

לפגישת אבחון וייעוץ עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן