המעי הרגיז

תסמונת המעי הרגיז ודיספפסיה תפקודית –   IRRITABLE BOWEL SYNDROME

תסמונת המעי הרגיז הינה מחלה שכיחה המאופיינת בתפקוד לקוי של מערכת העיכול. בעת שהמערכת מתפקדת נכון קיימת התמרה של המזון וחומרי הפסולת שהינם תוצר הלוואי. הפסולת עוברת בדרכי העיכול דרך המעי אל פי הטבעת וזאת דרך כיווץ ריתמי של המעיים. בעת העיכול נוצרות התכווצויות אשר הופכות להיות חזקות מעבר למידה וכן תכופות וגורמות לקצב מהיר של מעבר המזון והצואה, דבר היוצר רגישות רבה, כאבים, שלשולים, צרבות קשות ועוד.

ההתכווצויות הבלתי סדירות הופכות את ניקוז הפסולת לתהליך לא צפוי ואף לעיתים קרובות סובלים הלוקים מכך מתסמינים של עצירות או שלשול הגורמים לכאבים ולאי סבילות למזון.

יש והפסולת (הצואה), כתוצאה מההתכווצויות, זורמת באופן מואץ ואף גורמת לקשיים ביכולת שליטה בהפרשות.

תסמונת המעי הרגיז הינה תופעה נפוצה אשר גורמת לתקופות ארוכות של אי נוחות ואף סבל רב.

אבחון תסמונת המעי הרגיז

הבחנה של  I.B.S הינה לעיתים קרובות קשה. רוב הלוקים בתופעה נראים בריאים, ובדיקה גופנית אינה מגלה דבר מלבד רגישות במעי הגס. ההבחנה לא קלה וזאת משום שהתופעה מגלה תסמינים רבים הדומים למחלות נוספות .

להלן רשימת המחלות אשר תסמיניהן דומים ל I.B.S.

  • מחלה דלקתית של המעי בדומה לקרוהן, או דלקת כיבית במעי הגס.
  • העדר סבילות ללקטוז שהנו סוכר חלב.
  • שימוש מרובה בתכשירים לאקסטיביים (משלשלים).
  • קנדידה.
  • כמות פחותה של צמיחת החיידקים הטובים במעיים.
  • העדר ספיגה טובה.
  • בעיות מטבוליות בדומה ליתר פעילות בלוטת התריס, סכרת ועוד.
  • בעיות מכאניות.
  • סרטן המעי הגס או סרטן פי הטבעת.
  • מחלות בדרכי המרה.
  • זיהום במערכת העיכול בדומה להימצאות טפילי אמבות או זיהומים.

חשוב לציין

תסמונת המעי הרגיז הינה מחלה פונקציונאלית ולא אורגנית אך לאחר תקופה כרונית ארוכה עלולה התסמונת ליצור בסיס למחלות מעיים וגוף קשות. כאמור, תסמונת המעי הרגיז (IBS) הינה תופעה המאופיינת בכאבי בטן כרוניים, העדר נוחות רבה במערכת העיכול תוך תחושה קשה של נפיחות ושינויים תכופים בהרגלי היציאה. התסמונת מוגדת כתוצאה פונקציונאלית בלבד ללא סימנים אורגנים בדומה למחלות מעיים דלקתיות, דלקת ברפידת הקיבה, מצבי כיב וכדומה.

תסמינים לתסמונת המעי הרגיז  – IRRITABLE BOWEL SYNDROME

בתסמונת המעי הרגיז קיימים שני סוגים המהווים את עיקר התסמינים.

הסוג הראשון מכונה תסמונת המעי הגס הספסטי או העוויתי. מצב זה מתעורר לעיתים קרובות לאחר אכילה ומאופיין בעצירות או שלשולים לסירוגין בתקופות שונות וכן מלווה בכאבים. לעיתים ההפרשה הצואתית מופיעה בליווי ריר והכאבים יכולים להיות עמומים, קצרים או ארוכים ומופעים בדרך כלל בחלק התחתון של הבטן. מתגלות גם תחושות של נפיחות רבה, הצטברות של גזים, בחילות, צרבות, כאבי ראש, עייפות, דיכאון, חרדה ואף קשיים בתפקוד המנטאלי.

הסוג השני מאופיין בשלשול או עצירות נטולי כאבים. מצבים אלו מופיעים באופן פתאומי, בדרך כלל, מיד לאחר הארוחה או לאחר שינה. בסוג זה יש לעיתים מצבים של אי שליטה ביציאת הצואה.

הסיבות לתסמונת המעי הרגיז

אין ספק שהסיבות אשר מהוות יסוד לתופעה מטרידה מעיקה ואף מסוכנת זו רבות. מגוון הסימפטומים רחב, ולעיתים קרובות מופיעים התסמינים כתגובה למצבי לחץ, תזונה לא נכונה או אי סבילות למזון.

להלן סיבות המהוות יסוד ברור לתסמונת זו:

  1. תזונה  התזונה המודרנית והמערבית מהווה יסוד מוצק להופעת התסמונת וזאת דרך אכילה לא מיטבית של מזונות מעובדים הקשים לעיכול וחוסר איזון מובהק בצריכה של חלבונים, שומנים ופחמימות. אכילה מרובה של מזונות בדומה לדברי מתיקה, סוגים של בשר, מטוגנים ועוד שורה של “ג’אנק פוד” יוצרים יסוד לתסמינים ולהחרפתם.
  2. לחץ  המערכת העצבית, בעת העדר איזון, גורמת לבעיות קשות במערכת העיכול ומהווה סיבה מסייעת ואף לעיתים עיקרית להופעת התסמונת.
  3. הצטברות של רעלים  במערכת העיכול והגוף. המעי הופך למחסן רעלים, פסולת וגזים וזאת גם עקב המבנה המפותל שלו. הפסולת תוססת ומרקיבה והופכת לבית גידול למיני חיידקים שליליים, טפילים ופטריות. אלו גורמים לבעיות עיכול רבות ונוספות. הצטברות רעלים בגוף הינה תופעה אשר קיימת בכולנו. חשוב ליצור תהליך טבעי של היפטרות מרעלים.
  4. דיסביוזה  העדר או חוסר בחיידקים חיוביים המשמשים כוח חיובי לתהליכי עיכול סדירים וניקוי הגוף מרעלים. ההיבט הפרוביוטי מהווה גם יעד לטיפול.
  5. ליקויים מבניים מצב של פגיעה בעצבים, דרכי העיכול או העדר יציבה פיזית.
  6. העדר פעילות גופנית סדירה ונכונה – פעיות גופנית תורמת לאיזון מערכת העיכול והזנתו בחמצן. העדר פעילות גופנית מיטבית מהווה גם גורם המסייע להתפתחות התסמינים.
  7. חסרים תזונתיים  בדומה לוויטמינים, מינרלים וחומצות שומן חיוניות
  8. מצבי דיספוריה ודיכאון
  9. פעילות מוטורית מוגברת באזור המעבר בין הרקטום למעי הגס וזאת תוך התכווצויות גבוהות יותר וזמן מעיים מהיר יותר.
  10. רגישות סנסורית רבה המתוות ע”י מערכת העצבים
  11. דיס רגולציה למערכת העצבים המרכזית בכך שאזורי מוח הופכים לאקטיביים יותר בתגובה לגורמי מערכת העיכול לעומת אנשים בריאים.
  12. מאפיינים פסיכולוגים לא מאוזנים בדומה לסטרס, לחצים ומצבים פוסט טראומטיים מחריפים את התסמונת.
  13. הפרשת סרוטונין גבוהה לאחר ארוחה, ומאחר שסרוטונין הינה בר משמעות לתפקוד תנועת המעיים, הפרשתו גורמת לכאבי בטן, נפיחות וכדומה.
  14. מצבים טוקסיים וזיהומים בדומה להצטברות רעלים, עישון, גורמים חיידקים.
  15. פעילות יתר במערכת העיכול של המערכת החיסונית.

הדרך הטבעית בתסמונת המעי הרגיז

מנקודת מבט של הדרך הטבעית, ניתן לסייע במחלה ואף ליצור בסיס טוב להקלה.

הטיפול חייב להיות אישי שהרי התופעה שונה בביטוייה מאדם לאדם.

צוף צמחים בדרך הטבעית עושה שימוש בנתיבים טבעיים בלבד שהינם נטולי תופעות לוואי. התהליך הטבעי מהווה תהליך שינוי משמעותי באיכות החיים וכן בהקלה בכל הקשור לסימפטומים נוספים.

בעיות במערכת העיכול יוצרות השלכה מעיקה ומעיבה על כל תחומי החיים ולכן חשוב לסייע בתופעה זו בדרך הטבעית.

תחתית הטופס

נתיבי הסיוע ב IBS

הסיוע הינו שימוש בדרך הטבעית דרך מספר נתיבים אסטרטגיים.

נתיב התזונה

תוכניית תזונה קלינית ולא מייסרת המורכבת משלושה שלבים. התזונה הינה אמצעי סיוע יעיל מאוד לתסמונת. תינתנה הנחיות מפורטות דרך תיק טיפול אישי להימנעות ממזונות אשר מגבירים את התופעה וצריכת מזונות המסייעים למניעת התופעה.

השלב הראשון הינו שלב של ניקוי רעלים האורך כשבוע עד שבועיים ימים. בשלב השני תינתן תוכנית לחודש ימים והשלב השלישי הינו שלב התחזוקה הקבועה. תינתן תוכנית תזונה המלווה במתכונים ותפריטים תוך מעכב וניתוחי תזונה במהלך כ 6 חודשים. התזונה תותאם גם לדרכי הסיוע.

נתיב מיצוי צמחים טבעיים ותוספי תזונה

פורמולות מיצוי צמחים טבעיים אורגניים המותאמים לכל אדם ומהווים יסוד חשוב לסיוע במחלה. הפורמולות יסייעו הן בתסמינים והן באי הישנות התסמינים. מיצוי צמחים טבעיים בעלי אפקט חשוב ויינתנו בצורה של מיצויי חליטות וכמוסות. הסיוע בפורמולות זמני. לציין שהשינוי החל לאחר צריכת הפורמולות יוצר כבר בימים הראשונים הקלה ניכרת בתסמינים.

אנו עושים שימוש בנתיבים נוספים, מודרניים ומסורתיים כאחד.

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית?
לשיחת ייעוץ טלפוני - השאירו פרטים, וניצור עמכם קשר מיידי!

לייעוץ טלפוני חינם עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן