אנזימי כבד גבוהים וכבד שומני

 Non Alcoholic Fatty Liver Disease N.A.F.L.D

כבד שומני מוגדר כיום כמחלה. הגדרה זו מתייחסת גם למחלת כבד שמקורה אינו בצריכת אלכוהול. מחלת הכבד השומני הינה מחלה נפוצה בעיקר בעולם המערבי. במחלת כבד שומני לוקים יותר מכל מחלה ידועה אחרת וזאת בשיעור של כ 40%-60% וכן אנשים בעלי עודף משקל. שכיחות הכבד השומני הינה 50%-80%. מחלת הכבד השומני הפכה במהלך השנים למחלה המהווה בסיס לבעיות כבד קשות וסרטן כבד ומתוך כך כ 30% מהחולים בכבד שומני יפתחו מחלות כבד קשות.

בנוסף, כ 25% מהחולים במחלת כבד שומנית יפתחו שחמת כבד שהינה מחלת כבד אשר במהלכה נהרסת רקמת הכבד ומוחלפת ברקמה דלקתית ובכך נפגעת זרימת הדם בכבד. מצבים אלו של כבד שומני והמחלות הנובעות ממנו עלולים גם לגרום להשתלת כבד אך גם לעיתים קרובות הן בלתי הפיכות ומובילות לסרטן, נכות ומוות. כבד שומני מתפתח דרך הצטברות של שומן רב בתאי הכבד בערכים החורגים מהערך המומלץ שהינו 5% שומן. מתוך כך, כמות השומן המתחברת אל הכבד הופכת להיות רבה מהכמות הנפלטת ממנו. השומן העיקרי אשר מצטבר בכבד הינו טריגליצרידים שהינם תרכובת אורגנית המהווה צורה של אחסון ואנרגיה בגוף. שומנים אלו נדרשים בשעת רעב או בעת שמאגרי האנרגיה הזמינה אוזלים. מחלת הכבד השומנית הינה מחלה מצטברת, הווה אומר, נזק מצטבר והדרגתי הגורם להופעתה ולהחמרתה ההדרגתית ומכך לא רק למחלות קשות הקשורות לכבד כי אם למחלות נוספות ופגיעה באיכות החיים.

כבד שומני

הכבד השומני הינו תופעה בה מתרחשת הצטברות עודפי שומן (ליפידים) בתוך תאי הכבד. הסיבות לכבד השומני מגוונות. הגורמים אשר מהווים יסוד לבעיית כבד משמשים יסוד למחלות קשות ומסוכנות. הכבד השומני, במצבו הראשוני, אינו מתבטא בתסמינים. יש פעמים שהתופעה גורמת לצהבת, תחושה של הפרעה עיכולית בדומה לבחילות, הקאות, כאבי בטן ותחושה של בטן רכה מידי בעת מגע. הצטברות של שומן עודף בתאי הכבד אינו מהווה בתחילת התופעה בעיה חמורה ולפיכך יש להקפיד “לנקות” את הכבד מעודפי השומן. לציין שכאשר לא נעשות פעולות לסילוק עודפי השומן ועדיין קיימות הסיבות הנוספות להיווצרות כבד שומני, עלול הכבד להחמיר את מצבו ולהגיע למצב של אי ספיקה.

במצבים של כבד שומני ניתן להבחין בהצטברות שומנית בכבד המכונה סטטוהיפטיטיס אך כשלב לקראת כבד שומני בעל אפיוני דלקת המכונה סטטוהפטיטוס.

המעבר ממצב שומני למצב דלקתי עלול להוביל לשחמת כבד (צירוזיס) וכן לקרצינומה שהינה גידול ממאיר. כל מצב המוגדר ככבד שומני הינו פרוגרסיבי ובכך עלול להפוך בשלב מסוים לדלקת כבד. חשוב לטפל ויפה שעה אחת קודם.

תסמינים אופייניים למחלת כבד שומני 

  • עייפות מוגברת
  • אי נוחות כללית
  • כאבים בצד ימין של הבטן
  • תחושות מוזרות בצד ימין
  • עליה באנזימי כבד
  • מצבים של דכדוך
  • אי שקט
  • בעיות עיניים
  • חולשה חיסונית
  • בעיות במערכת העיכול
  • אי איזון עיכולי
  • בעיות אורולוגיות
  • הצטברות רעלנית
  • קשיי אנרגיה

אטיולוגיה (סיבות)  

  1. לחץ דם גבוה
  2. סוכרת סוג 2
  3. יתר שומנים בדם
  4. עודף משקל
  5. העדר פעילות גופנית נכונה
  6. תזונה לא מיטבית
  7. חוסרים תזונתיים (ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן חיוניות ואנטי אוקסידנטים)
  8. עצירויות
  9. בעיות ספיגה
  10. מחלות מעיים דלקתיות
  11. לחצי חיים
  12. נטילת תרופות
  13. חשיפה לרעלים
  14. תסמונת מטבולית

הדרך הטבעית בצוף צמחים מהווה אמצעי חשוב לסיוע ולהתמודדות עם כבד שומני.

תחתית הטופס

 הדרך הטבעית בכבד שומני

קיימות עדויות ממחקרים קליניים רבים על חשיבות הדרך הטבעית לסיוע בכבד שומני וזאת ע”י מיצויי צמחים טבעיים מושכלים ומותאמים, תוספי תזונה והנחיות מותאמות לאורח חיים בריא ונכון. חוקרים רבים מעידים על תרומה של הנחיה והתאמה של תוספי תזונה הכוללים ויטמינים, חומצות אמינו, חומצות שומן חיוניות ומיצוי צמחים טבעיים. המחקר קבע שהדרך הטבעית דרך מיצוי צמחים טבעיים הינו חשוב ומסייע ביותר לכבד שומני. מחקר רב היקף בחן את הקשר בין תזונה להתפתחות מחלת כבד שומנית וגילה מתאם ברור.

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית?
לשיחת ייעוץ טלפוני - השאירו פרטים, וניצור עמכם קשר מיידי!

לייעוץ טלפוני חינם עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן