הטיפול הטבעי בתסמונת קדם וסתית PMS 
ו
הטיפול הטבעי בהפרעה דיספורית קדם ויסתית – PMDD 

התסמונת הקדם ווסתית מהווה סימפטום מעיק,כואב ומגביל לאחוז ניכר של הנשים ( 70-80%) החוות מחזור חודשי. התסמונת מופיעה במהלך שבוע עד שבועיים לפני תחילת המחזור ומהווה קטגוריה של תסמינים רבים ומעיקים. במהלך ההסבר נפרט את התסמינים ואת היותם חלק ממספר קבוצות המאפיינות את התסמונת הקדם ווסתית.

חלוקה זו נעשית לשם הבנת התופעה ומקורותיה וזאת כדי ליצור את האסטרטגיה הטיפולית הטבעית הנכונה.

לציין שבכל חודש קיים תהליך הורמונאלי חיוני אך לעיתים מאבד תהליך זה מאיזונו ומתבטא בקיצוניות רבה. לפיכך, בגלל שינוי שיווי המשקל ההורמונאלי הנחוץ לוויסות תפקידים שונים בגוף מתגלים סימפטומים רבים הפוגעים באיכות החיים.

העדר איזון הורמונאלי הינו בעיה שכיחה ונובע בין היתר מעודף באסטרוגן ומחסור בפרוגסטרון או מהעדר מתאם נכון ולא מאוזן בין ההורמונים הללו. גם רמה גבוהה של פרולקטין ( הורמון בלוטת יותרת המוח) או חוסר בסרוטונין מהווים סיבה נוספת לתופעה. לעיתים נתקלים בהפרעה הנוצרת בתפקוד בלוטת יותרת הכליה ופעילות בלוטת התריס, אך אין ספק שבהיבט ההוליסטי, חלק ניכר מהתסמינים נובע מאורח חיים לקוי בדומה לתזונה, חסרים שונים, מתח, העדר פעילות גופנית, הצטברות רעלים ועוד. 

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית?
לשיחת ייעוץ טלפוני - השאירו פרטים, וניצור עמכם קשר מיידי!

תת הקבוצות של הסימפטומים הטרום וסתיים:

PMS-A

מצבי חרדה, רוגז, כעס, תוך תנודות רבות במצב הרוח ותחושה כללית מתוחה מאוד. לציין שתת קבוצה זו מהווה את הקבוצה בעלת השכיחות הגבוהה ביותר (65%-75%).בקבוצה זו קורולציה בכל הקשור לרמות גבוהות של אסטרוגן ומחסור בפרוגסטרון בתקופה הטרום ווסתית.לנשים בתת קבוצה זו יש רמה גבוהה של אדרנלין, נוראדרנלין וסרוטונין וכן רמות נמוכות של דופמין ופנילתילמין.

האדרנלין גורם לחרדה, נוראדרנלין לעוויתות, כעס ורוגז וסרוטונין עודף גורם למתח עצבי, נמנום, האצת דופק וחוסר ריכוז. הדופמין ברמות נמוכות גורם להגברת הדריכות הפנימית והיחס בין האסטרוגן והפרוגסטרון יוצר הפרעה לפעילות האנדורפינים המהווים גורם חשוב בכל הקשור למצב הרוח והקלת הכאב.

PMS-H

תת קבוצה זו מאופיינת בעליה במשקל ( כ-2 קילוגרם), תחושת נפיחות בבטן, אי נוחות, גודש בחזה ונפיחות בפנים, בידיים ובקרסוליים. כמו כן נוצר יסוד נפח נוזל מוגבר אשר מקורו בבלוטת יותרת המוח אשר מעוררת את ההפרשה של ההורמון האוגר את הנוזל.

PMS-C

תת קבוצה זו מאופיינת בהגברה משמעותית של התיאבון, מצבים של רצון עז למתוק, כאבי ראש, עייפות ודפיקות לב מואצות. יש גם עדויות על הפרשה מוגברת בזמן הטרום ווסתי של אינסולין בתגובה לצריכת סוכר ויכולת מוגברת של התאים לקשור את האינסולין. גם הנתרן ( מלח) יוצר עידוד תגובת אינסולין לצריכה של סוכר ואף רמות נמוכות של מגנזיום בלבלב גורמות אף הן להפרשה מוגברת של אינסולין בתגובה לסוכר.

PMS-D

תת קבוצה זו פחות שכיחה ומאופיינת בעצב ודיכאון. תחושות הקשורות לרמות נמוכות של מעבירים כימים בין עצביים בתקופה הטרום מחזורית ורמות נמוכות של אסטרוגן. כמו כן קיימים נדודי שינה ותחושה של העדר אנרגיה המלווים את התסמינים הנ”ל.

דרכי הטיפול הטבעי בתופעת תסמונת קדם וסתית PMS 

להלן רשימה סימפטומאטית – PMS המופיעים במשך כשבוע עד שבועיים לפני המחזור החודשי.

  • המימד ההתנהגותי – עצבנות, חרדה, כעס, שינוי מצב רוח, תנודות אישיותיות, עייפות ודיכאון.
  • המימד העיכולי – נפיחות בבטן, שלשול, עצירות, שינוי תיאבון והשתוקקות למתוק.
  • המימד הנשי – רגישות רבה בחזה, עוויתות ברחם, שינוי בתשוקה המינית.
  • מימד כללי – כאבי ראש, כאבי גב, חטטת, בצקות באצבעות וכפות הרגליים

אסטרטגיה טיפולית בבעיות מחזור

הרפואה הטבעית מתבוננת בשלם וזאת מתוך ראייה הוליסטית ונוקטת באסטרטגיה טבעית נטולת תופעות לוואי לטיפול יסודי ולא רק סימפטומאטי. לציין שהטיפול הרפואי הרגיל לתסמונת קדם וסתית מהווה בסיס לתופעות לוואי רבות אשר אין כל ספק ביחס לחומרתן וזאת דרך מחקרים בני זמננו. 

דרך הטיפול הטבעית מהווה נתיב אסטרטגי הוליסטי לטיפול עמוק בבעיות המחזור החודשי.

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית?
לשיחת ייעוץ טלפוני - השאירו פרטים, וניצור עמכם קשר מיידי!

הטיפול הטבעי בהפרעה דיספורית קדם ויסתית – PMDD

מצבי נפש קשים בעת טרום מחזור P.M.S ובעת מחזור – Premenstrual Dysphoric Disorder

PMDD הינו מצב של חוסר איזון פנימי המכונה דיספוריה אשר נובע ממצבים של אי איזון הורמונלי בכלל ותסמינים קדם ויסתיים בפרט. PMDD הינה תופעה קשה הנובעת ממצבים הורמונליים ומכך יוצרת מכלול של תחושות נפש, לעיתים בעוצמה רבה וקשה, תחושות של חרדות קשות, דיכאון, סערות נפש, מצוקה רגשית קשה, אי שקט, עצבנות, חוסר סבלנות, חוסר ריכוז והעדר שלווה, מצבי בכי, תסכול, כעסים, חוסר סבלנות, פגיעה קיומית ועוד.

PMDD הינה דיספוריה (מצב נפשי קשה) המופיעה במהלך תקופה שלפני המחזור החודשי ולעיתים עוצמתה באה לידי ביטי לאחר הביוץ אך גם במהלך המחזור. הבעיה נובעת מסף גירוי נמוך לאותם שינויים הורמונליים המתרחשים בהורמוני המין הנשיים בדומה לפרוגסטרון והאסטרוגן. וודאי שבדרך כלל, זו לא גזירת גורל שהרי רובן של הנשים חשות תסמינים טרום מחזוריים בדומה לאי נוחות, לעיתים קשה אך לעיתים גם מתונה.

ב PMDD הופכים להיות הימים הטרום מחזוריים, אך גם בעת המחזור לקשים מאוד, חריפים מאוד וסוערים בכל הקשור להיבט הנפשי

מתוך כך מכנים זאת הפרעת דיספוריה קדם ויסתית (PMDD).

לרפואה הרגילה אין כיום כלים מובהקים לאבחן PMDD ומתוך כך קיים רק כלי אבחון התסמינים ומתן תרופות פסיכיאטריות בדומה לציפרלקס ואלפריד ותרופות הורמונליות. PMDD תתקוף גם נשים לקראת ובעת גיל המעבר (מנופאוזה)

הרפואה הטבעית בצוף צמחים תעניק חירות מתופעה זו.
ניתן למגר את הסבל הנובע מ PMDD.

PMDD – הפרעת דיספוריה קדם מחזורית

התסמינים

  • עצבנות קשה
  • מתח נפשי
  • דכדוך
  • דיכאון
  • שינויים במצב הרוח
  • אי שקט
  • חרדה
  • עצבות וייאוש
  • התקפי בכי
  • התקפי זעם
  • הפרעות קוגניטיביות
  • שינויים בתאבון
  • בעיות שינה
  • חוסר תפקוד
  • בעיות עיכול
  • רגישות בחזה
  • נפיחות
  • חולשה קשה
  • מצבים דו קוטביים
  • סחרחורת
  • כאבי ראש
  • כאבים מפושטים

הסיבות להפרעת דיספוריה קדם וסתית

וודאי שPMDD נובעת עקב פגיעה, שיבוש והפרעה של אותם מוליכים עצביים בדומה לסרוטונין וגאבא הנגרמים ממצבים של תגובה משובשת לשינויים הורמונליים (אסטרוגן ופרוגסטרון) אם כי הגורמים הנוספים הינם כבדי משקל וכוונתי לחוסר איזון הורמונלי, תזונה לקויה, חסרים, בעיות רקע, שינה לא תקינה, העדר פעילות גופנית, לחצי קיום ועבודה, הצטברות רעלים, עיכול פגום, מצבי טרום מנופאוזה ועוד ועוד.

הטיפול הקונבנציונלי

הטיפול הקונבנציונאלי כולל:

  • תרופות פסיכיאטריות קשות.
  • תרופות הורמונליות עתירות תופעות לוואי.

השימוש שהינו “יד קלה על ההדק” של הרופאים דרך תרופות פסיכיאטריות והורמונים סינטטיים גורם לבעיות קשות, להתמכרויות, לסכנה לממאירויות ולחזון רווי בכאבי נפש וגוף. הרפואה הטבעית הינה התהליך רב המשמעות והחשוב מכל.

הטיפול הטבעי בהפרעות קדם וסתיות, הינו הדרך החשובה מכל להיפטר לחלוטין מאי האיזון ההורמונלי המתאים ל PMDD.

גם במהלך טיפול קצר בדומה לחודש או חודשיים ניתן להיפטר מהתופעה הזו ולחזור לחדווה קיומית.

חשוב להגיע לפגישת אבחון וייעוץ במרפאה.

לפגישת אבחון וייעוץ עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן