העדר פריון נשים וגברים

הדרך הטבעית מסייעת לפריון – הצלחות רבות של זוגות במהלך כל השנים

הדרך הטבעית נטולת תופעות לוואי, ייסורים וקשיים ומכין את הגוף לחודשי הריון בריאים ובטוחים.

העדר פריון הינו אי היכולת להגיע להתעברות על אף ניסיונות חוזרים ונשנים המלווים בקיום יחסי מין סדירים וזאת ללא אמצעי מניעה, במהלך כחצי שנה עד שנה. למרות היותה משימה פשוטה לכאורה, מתברר שההיריון הופך במהלך השנים האחרונות לתהליך קשה המלווה בבעיות רבות. במהלך 30 השנים האחרונות התגלתה עליה משמעותית בשכיחות בעיות הפוריות וזאת מתוך הערכה הקובעת ש- 25%-30 מכלל הזוגות חווים קשיים בהשגת הריון. מתוך כלל בעיות הפוריות מתברר ש- 40 -50% מהבעיות מתגלות בעיקר אצל נשים ונובעות בין היתר מתהליך הורמונאלי לקוי, בעיות ביוץ, בעיות באברי הרבייה, לחצים פנימיים, העדר איזון ואף סיבות אשר אינן ידועות.

הגישה הטבעית מהווה כיום בסיס חשוב לתהליך כניסה להריון וזאת דרך הבנה, תמיכה ומתן כיוון נכון לתהליכים הטבעיים במערכות הגוף הנשיות.

אצל הגברים מתגלים אחוזים הנעים בין 25%-40% המאופיינים בליקויים שונים במרכיבי הזרע, סטגנציות באזורי הרבייה, בעיות דלקתיות שונות, לחצים והפרעות בחדירת הזרע מבעד למעטה הקיים סביב תאי האשכים, ספירת זרע נמוכה ועוד מגוון בעיות הנובעות מהצטברות רעלים ואורח חיים קלוקל.

חשוב לדעת 

גם בעת הכרח הטיפול הקונבנציונאלי חשוב ליצור את תמיכת הדרך הטבעית להעצמת אחוזי ההצלחה ולסיוע בתופעות הלוואי.

צוף צמחים התהליך הטבעי להתעברות

הדרך הטבעית בצוף צמחים מתייחסת אל המערכת הנשית והגברית בראיה הוליסטית. קיימת הנחה שהגוף כפוף לכללי קיום טבעיים ולפיכך חייב לשמור עליהם. שמירה על חוקי הקיום הטבעיים תסייע ליעד הנכסף שהינו-התעברות. העדר שמירה על חוקי הבריאות הקיומיים ואי מתן בסיס טוב לצורכי הגוף אינו נכון.

הגוף חייב תזונה נכונה, ניקוי נכון מרעלים מצטברים, שינה בריאה, פעילות גופנית נכונה, איזון פנימי, שלווה ומנוחה נפשית והוספת מיצוי צמחים טבעיים ייחודיים.

לזכור – אין בעיית פוריות בודדת יש גוף אשר ניטלה ממנו הרמוניה ליסוד הפוריות.

מתוך כך יש ליצור אחריות רבה וזאת כדי לממש מסלול אשר לא רואה בכניסה להריון תהליך מכני בלבד כי אם דרך המבקשת התעמקות רבה, הנחיה בדרך הטבעית, יוזמה הדדית וכמובן עוז ומאמץ, וזאת כדי להביא את תהליך הכניסה להריון למצב בריא ולברוא עובר וילד בריא.

הדרך הטבעית המסייעת ורבת עוצמה

בעיות פוריות אצל הגבר – מבנה מערכת אברי המין הזכריים

אצל הגבר כרוכים אברי המין מההיבט האנטומי באברי השתן. בתוך כיס האשכים נמצאת בלוטת הרבייה. כל אחת מהן מוקפת בקופסית של רקמת חיבור. במהלך ההתבגרות נוצר גירוי מההיפופיזה אל האשכים לייצר טסטוסטרון ותאי זרע. תאי הזרע נוצרים בתוך צינוריות דקות, בכל אשך יש כאלף צינורות כאלה המרופדות בתאי אם אשר מתפתחים לתאי זרע.

הצינוריות מתחברות אל צינור המכונה עילית האשך (המפריש נוזל זרע) וממנו אל חלל הבטן.

מאחורי השלפוחית, מתחברת אל צינור עילית האשך שלפוחית הזרע אשר מספקת נוזל לזרע. צינור הזרע מתחבר אל הערמונית.

ההפרשה הסופית מתמקדת אם לנוזל הזרע אשר לו מייחסים את תפקיד ההמרצה של תנועות תאי הזרע בעת ההפריה.

השופכן, שלאורכו עוברים נוזלי הזרע והשתן, מוליך אל הפין, כאשר הפין בנוי משלושה גופים,  הבנויים מחללים קטנים המתמלאים בדם בעת הזקפה. בשלב השפיכה נוצרת היצרות של כלי הדם העורקיים והתרחבות של כלי הדם הוורידיים ובתוך כך מתרחש מעבר נוזל הזרע אל הערמונית ופליטתו דרך פתח השופכה אל מחוץ לאיבר המין. בכל פליטת זרע בנפח של 2-5 מ”ל יש 300 מיליון זרעים.

הגורמים לבעיות פוריות אצל גברים

באשכיו של הגבר מתקיים תהליך ייצור זרעים. התא הגולמי זקוק ל- 72 עד 76 יום על מנת להתפתח לתא זרע הבשל להפריה. כאמור, תאי הזרע יוצאים מהאשכים אל הצינור הנמצא מעל ומתחת לחלק האחורי של האשך. באזור זה הם יוצרים מאגר עד לפליטתו מאיבר המין.

במצב פוריות מאוזן יכול הגבר להעניק מנה מספקת של תאי זרע אל נרתיק האישה על מנת ליצור תהליך של הריון. אך יש גורמים העלולים ליצור ליקוי ומתוך כך לגרום לאי פוריות.

להלן הגורמים

  • לציין שהזרע זקוק לטמפרטורה נמוכה מטמפרטורת הגוף ולפיכך הוא קיים בשק האשכים החיצוני. כל עליה בחום עלולה לגרום לפגיעה וזאת מתוך בעיה דלקתית היוצרת עליה בחום.
  • אזוספרמיה – הפרעה קשה בשקי האשכים הנובעים מחסימה או העדר צינורות זרע, דבר הגורם להיעדר זרע
  • דליות באשכים – גושים של ורידים בשק האשכים הגורמים להיעדר ניקוז של דם מהאשכים ולפיכך יוצרים טמפרטורה גבוהה
  • זרימת הזרע בכיוון לא נכון – דבר הגורם להצטברות בתוך שלפוחית השתן
  • נזקים מולדים
  • הופעת קנדידה
  • תזונה לקויה ולפיכך העדר מרכיבי תזונה האמורים לתמוך בתקינות האיברים השונים
  • הצטברות רעלים במערכות השונות
  • מתח נפשי רב
  • חשיפה לחומרים רעלניים
  • פעילות גופנית לא נכונה או העדר פעילת
  • ליקויים הורמונאליים בדומה לחסרים או עודפים

חשוב לדעת ולטפל

הדרך הטבעית בבעיות פריון ותפקוד מיני אצל גברים הינה דרך חשובה ומסייעת.

חשוב ליצור תמיכה טבעית גם בעת ההכרח של הטיפול הרגיל.

מערכת הרבייה הנשית ובעיות פריון – אנטומיה

אברי הרבייה של הנשים מתחלקים לאברי מין חיצוניים ואברי מין פנימיים. אברי המין החיצוניים כוללים את השפתיים הגדולות, השפתיים הקטנות והדגדגן. מתחת לדגדגן נמצא פתח השופכה. בין השפתיים הקטנות לפתח השופכה, נמצא פרוזדור הנרתיק. הנרתיק הינו צינור באורך של 7-8 ס”מ המצופה ברירית וחובק בקצהו העליון את צוואר הרחם. אל תוך הנרתיק נפתחים צינורותיהן של מספר בלוטות בדומה ל BARTOLIN שתפקידן הפרשת נוזל לסיכוך הנרתיק בעת המשגל.

אברי המין הפנימיים כוללים את השחלה שהינה איבר זוגי וממוקמת בחלל הבטן, משני צידי הרחם. בתוך השחלה מצויים זקיקים ראשונים המכילים את תאי המין הנקביים. הרחם – הינו איבר שרירי וחלול המרופד מבפנים ברירית.

באופן רגיל משקלו כ- 50 גרם, אך במהלך ההיריון, בעת התפתחות העובר, משקלו יכול להגיע לקילו וזאת הודות לשגשוג הרקמה השרירית. אל הרחם, אחת מכל צד, מחוברות החצוצרות שהינן צינורות מרופדים. הקצה המורחב של כל חצוצרה מולבש על השחלה ושוליו גזורים בצורת אצבעות המכונות סיסי החצוצרה .

בעת הבשלתו ופרידתו של הזקיק נזרק תא ביצה של החצוצרה בקצה המורחב ונלכד ע”י סיסי החצוצרה ובכך מועבר אל תוכה. משלב זה נוצרים התכווצויות ובמהלך זה מגיע תא הביצית אל כיוון הרחם.

לאחר ההפריה, הנעשית בדרך כלל בשליש העליון של החצוצרה, מתחילה הביצית המופרית להתחלק וזאת דרך התקדמותה לאורך החצוצרה אל כיוון הרחם. בתוך כ 3-4 ימים מרגע ההפריה מתקבל כדור קטן של תאים המכונה מורולה .

בעת הגיעו לרחם, נוצר חלל במרכז המורולה, ובכך הוא הופך לבלסטוציטס אשר גודלו קטן מראש סיכה. בתוך הבלסטוציטס קיימת קבוצת תאים אשר עתידה לייצר את העובר. קבוצת התאים המקיפה את חלל הבלטוציטס מכונה טרופובלסט המייצר את מעטפת העובר ואת החלק העוברי של השלייה  .

תהליך זה הינו תחילת התפתחות העובר ומאופיין בתהליך המכונה קינון אשר במהלכו נשתל הבלסטוציטס ברירית הרחם ובתוך כך נוצרת הפרשה של אנזימים להמסת תאי הרחם תוך הפרשת הורמון המכונה גונדוטרופין אשר מונע את ניוון הגופיף הצהוב וזאת בניגוד למצב שהינו סוף מחזור הווסת. הגופיף מפריש הורמוני אסטרוגן ופרוגסטרון דבר הגורם להעדר ביוץ והעדר התפוררות רירית הרחם. בתהליך זה הופך הרחם לספוגי יותר ותאי הרירית התפוחים תופחים עוד ועוד ומתמלאים גליקוגן, דבר המוביל לתחילת הזנת העובר.

בעיות פריון במערכת הרבייה הנשית – בעיות בביוץ

ביוץ הינו שחרור של ביצית מהשחלה. חשוב לבדוק אם הביוץ אכן מתרחש וזאת דרך מדידה יומיומית של טמפרטורת הגוף הבסיסית. בעת שהביוץ מתקרב יורדת טמפרטורת הגוף ועליה קלה מעידה על כך שהביוץ התרחש. כמובן שיש שיטות נוספות בדומה לניטור באמצעות אולטרסאונד, ערכת ביוץ ואף דרך ביופסיה מרפידת הרחם. בעיות בביוץ מטופלות באמצעים תרופתיים בדומה לקלומיפן או ארגסט. הרפואה חוששת מהשימוש בקלומיפן שכן תרופה זו מגבירה את הסיכוי לסרטן השחלות ויוצרת גם תופעות לוואי בדומה לגלי חום, התנפחות הבטן, רגישות בחזה, בחילה, בעיות ראיה וכאבי ראש. לעיתים משתמשים גם בגונדוטרופינים היוצרים גם תופעות לוואי, לעיתים, חמורות מאוד.

בעיות בחצוצרות

גורמים רבים יכולים להוות בעיה בדומה לזיהומים, אנדומטריוזיס, חסימות כירורגיות, פגמים מולדים, דלקת באגן, הריון מחוץ לרחם ובעיות בתוספתן. הטיפולים בחצוצרות יכולים להיות תרופתיים וכירורגיים.

בעיות בצוואר הרחם

הרקמה הרירית בצוואר הרחם משמשת כמסנן ובכך מונעת כניסה של חיידקים מצוואר הרחם אל הרחם. הרירית גם מחזקת את כושר ההישרדות של הזרע. ריר זה עבה אך בעת הבשלת הביצית והזקיק עולה רמת ההורמון המכונה אסטרדיול ולפיכך הופך הריר לשקוף וגמיש ומאפשר לזרע לחדור דרכו אל הרחם והחצוצרה. יש פעמים שהריר עבה יותר או סמיך מידי ובכך אין הזרע יכול לחדור.

גורמים לא מזוהים

אכן כן, חלק ניכר מהסיבות לאי פריון מקורן בגורמים לא מזוהים. כאשר הגורם לא מזוהה ניתן לומר בוודאות שהבעיה מרובת גורמים ולכן הדרך הטבעית בצוף צמחים וזאת מתוך ניסיון קליני עשיר, עוזרת להתמודדות מול גורמים רבים המסייעים להגעה לפריון.

האסטרטגיה ההוליסטית בבעיות פריון מהווה יסוד לסיוע רב בבעיה אך גם לאיזון הגוף, חיזוקו ועמידותו.

צוף צמחים הדרך הטבעית – האסטרטגיה הטבעית לבעיות פריון

מתברר שמגוון הבעיות המשמשות יסוד לאי פריון מגוונות ובמקרים רבים לא ניתנות להבחנה.

חודשי הטיפול הקשים מסיטים את בני הזוג מתקווה לייאוש וכן הלאה. המתח הרגשי העצור הנובע מכך יוצר חרדות רבות, עייפות, קשיי שינה ואף נטל כספי רב. אפשר לעשות זאת אחרת גם באמצעות טיפול פרחי באך.

הדרך הטבעית בצוף צמחים הינה הוליסטית וזאת תוך שימוש באמצעים רבים אשר נחקרו והוכחו כיעילים.

הדרך הטבעית בצוף צמחים יוצרת התמקדות מקיפה ביותר בכל היסודות הקליניים והנסתרים בדומה לרעילות, זיהומים, העדר תודעה יציבה, לחץ נפשי, העדר איזון, תזונה לקויה ועוד.

אנו ניצור העצמה ותמיכה למערכת הטבעית של הגוף, אך זאת דרך מחויבות אישית לשינוי כחלק אינטגראלי מהתהליך הטבעי. הדרך הטבעית בצוף צמחים חווה הצלחות רבות באי פריון.

אל תתעלמו מההזדמנות להגעה לפריון בדרך הטבעית. חשוב לנסות, שהרי התוצאות מדהימות, וחשוב במקביל לטיפול הקונבנציונאלי וזאת כדי להעצים גם את אפקט הטיפול הרגיל ולהפחית תופעות לוואי הנובעות מכך.

לפגישת אבחון וייעוץ עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן