הדרך הטבעית והמסייעת – תסמונת גיליאן ברה

G.B.S – GUILLAIN BARRE SYNDROME

תסמונת גיליאן ברה הינה מחלה דלקתית המערבת אזורי עצב רבים ומוגדרת קשה וחריפה. התסמונת הינה אוטואימונית, הווה אומר, מחלת חיסון עצמי ובכך תאי מערכת החיסון בדומה לנוגדנים ולימפוציטים מסוג T מאבדים את איזונם ותוקפים תאים ורקמות של הגוף עצמו.

אחד הביטויים האופייניים למחלות אוטואימוניות הינה פגיעה קשה בתאים ובכך הרס של רקמות בגוף באזורי גוף שונים. במקרה של גיליאן ברה נוצרת פגיעה במעטפת העצב שהינו המיאלין. המיאלין הינו מעטה של חומצות שומן העוטף את מרבית הסיבים העצביים. המיאלין משמש כמגביר בידוד חשמלי של סיב העצב ובכך מאפשר ליצור הולכה של דחף עצבי. הבעיה מתפתחת בדרך כלל בעת זיהום חיידקי או ויראלי המוביל לתגובה חיסונית חריפה.

גיליאן ברה פוגעת במערכת העצבית ההיקפי, הווה אומר תוקפת את העצבים הפריפריים ואת המוטורים אך גם השפעה על העצבים התחושתיים ברגליים. בזמנים רבים תיתכן גם פגיעה של המחלה במערכות עצב נוספות בדומה למערכת העצבים האוטואימונית ובכך סכנה קשה לנכות ומוות שהרי כך נוצרות בעיות בקצב הלב ולחץ הדם וכן שיתוק שרירי המשפיע על הנשימה.

גיליאן ברה – אטיולוגיה (סיבות)

  1. זיהומים ויראליים (בדומה להרפס זוסטר או אפשטיין בר)
  2. מחלת מעיים דלקתית
  3. ניתוחים שונים בדומה לניתוח לב
  4. חיסונים
  5. זיהומים במערכות קשת
  6. מערכת חיסון חלשה
  7. חסרים תזונתיים
  8. העדר פעילות גופנית
  9. לחץ, אי שקט והעדר שלווה
  10. תזונה לקויה
  11. הצטברות רעלים
  12. חולשה עצבית
  13. מצבי עקה ודיכאון
  14. מצב כרונולוגי
  15. חולשה כללית
  16. אי איזון הורמונאלי
  17. מצבים תורשתיים אוטואימוניים

בנוסף, בהיבט האטיולוגי, לעיתים נוצר דמיון ביולוגי ומולקולרי בין רכיבים שהינם מחוללי זיהום לבין רכיבים הממוקמים במיאלין. בגלל דמיון זה, מערכת החיסון תוקפת גם את המזהם וגם את המיאלין.

הרפואה הקונבנציונאלית אכן מעניקה מענה חשוב דרך טיפול תרופתי, הבחנות ומעקב. גיליאן ברה הינה מחלה אוטואימונית קשה ומסוכנת ובכך הדרך הטבעית מהווה כלי סיוע משלים רב חשיבות.

גיליאן ברה – תסמינים (קליניקה)

  • תחושת נימול
  • עקצוצים
  • זרמים
  • כאבי גפיים עליונות ותחתונות
  • תחושת בערה
  • תחושה נוירולוגית מפושטת ומתפשטת
  • התפשטות מהירה (לעיתים בשעות ודקות)
  • חולשה שרירית
  • שיתוק
  • גפיים שאינן נשמעות למוח
  • חולשת שרירי הנשימה
  • שיתוק הפנים
  • לציין ששיתוק בפנים מסוכן למוח
  • עלייה בלחץ הדם
  • שינוי קצב הלב
  • תחושת חולי
  • בלבול
  • מצבי לחץ ודיכאון
  • קהות תחושה
  • קשיי נשימה
  • קושי בהרמת העיניים
  • קושי בתנועות הפנים
  • קושי בדיבור, לעיסה ובליעה
  • קשי שליטה בשלפוחית שתן
  • קושי שליטה כללי

G.B.S הינה מחלה קשה וחריפה של מערכת העצבים ההיקפית אשר פוגעת קשה ביכולת המוטורית.

הדרך הטבעית בצוף צמחים מעניקה כוחות מסייעים ומשלימים. הדרך הטבעית מהווה גם אמצעי שיקום רב עוצמה לאזורים אשר נפגעו דרך מגע, תזונה, דיקור, מיצוי צמחים טבעים ועוד.

חשובה התייחסות הוליסטית של הבעיה שהרי הגדרות בדומה למחלה אדיופטית, לחלוטין מבססות את הגישה הרב מערכתית והדרך הטבעית. יש לציין שלעיתים המחלה תוקפת גם את רקמת המוח וסיכון רב יותר בגילאים מבוגרים. הסיכון להיפגע קשה יותר וזאת בעת מחלת רקע בדומה למחלת לב, בעיות מעיים לחץ דם ועוד.

הטיפול הקונבנציונאלי לגיליאן ברה

תחילה אציין עובדה חשובה: הרפואה הרגילה חשובה למחלה אוטואימונית בכלל גיליאן ברה בפרט והדרך הטבעית משלימה, מסייעת ורבת חשיבות.

האפשרות הטיפולית הקונבנציונאלית העומדת היום לרשות החולים בגיליאן ברה והמחלות האוטואימונית חשובות אך חשובה גם הדרך הנוספת והטבעית.

צוף צמחים – הדרך הטבעית

מחלות אוטואימוניות נגרמת מתוך היבטים מולטיפקטוריאלים (תסמינים הנובעים מסיבות רבות), לפיכך הדרך הטבעית בצוף צמחים נוקטת באסטרטגיה המסייעת ההוליסטית ובהתאמה אישית, לזכור שהמחלה נפוצה באזורי שפע ונדירה בחברה “פרימיטיבית”. המחלה התגלתה בארצות הברית באמצע המאה העשרים וזאת דרך עלייה רבה בצריכה המערבית הקלוקלת.

צוף צמחים – אסטרטגיה טבעית

קיים קשר הדוק בין תזונה לקויה העשירה בשומנים רווים, מזונות מעובדים ורכיבים לא טבעיים לבין מחלות אוטואימוניות כמו כן קיים קשר הדוק בין מצבים של אלרגיה למזון, רדיקלים חופשיים במזון, חסרים תזונתיים ואורח חיים לא בריא כמו עישון ואלכוהול לבין התפתחות המחלה האוטואימונית.

בהיבטים המנטאליים אנו נתקלים בקשר ישיר הנובע מקורלציה בין מתח נפשי וחוסר שקט פנימי לבין התפתחות המחלה. מתוך כך אנו מעניקים את נתיבי הסיוע הנכונים ביותר ובהתאמה אישית וזאת לשם ההתמודדות עם המחלה.

צוף צמחים לדרך הטבעית – אוטואימוניות

הדרך הטבעית בצוף צמחים מנחה לשיפור משמעותי בהיבט הפנימי ומחלות אוטואימוניות דרך מיצוי צמחים טבעים, סיוע תזונתי, תוספי תזונה ודיקור. הגישה ההוליסטית מהווה תמיכה סימפטומטית אך נוגעת גם ביסודות אשר גרמו להתפתחות המחלה. אין ספק שעמידה במטלות תגרום להקלה ומניעת מחלות אוטואימוניות שהרי השלכותיה חמורות ולכן יש למהר ולטפל (הדרך הטבעית נטולה כל תופעות לוואי ומסייעת למניעה הוליסטי). אנו מהווים דרך טבעית לסיוע רב עוצמה שהרי אין ספק שאורח חיים בריא מהווה עוצמה רבה.

בצוף צמחים מקפידים על מערך סיוע יסודי תוך מעקב, שינוי תזונתי, ייעוץ בלתי פוסק ופגישה שבועית עד להטבה.

G.B.S ולחץ נפשי

ניתן לסייע בכל מחלה אוטואימונית להגיע להפוגה רבת שנים בדרך הטבעית.

עצבים, דאגות, לחציים נפשיים ומחלה אוטואימונית בנושא זה הדרך הטבעית רבת משמעות.

חשוב לציין את הקורלציה בין לחצים נפשיים וגיליאן ברה.

חד משמעית!!! לחץ פוגע במערכת החיסון. לחץ פוגע בתפקוד החיסוני. לחצים אף מאיטים את קצב ההחלמה של הגוף. ילדים החיים בלחץ מהווים קטגוריה של סיכון גבוה לפתח בעיות במערכת החיסון. יש קשר ישיר בין לחץ לתמותה. הלחץ מהווה גורם דומיננטי להיווצרות של המחלה האוטואימונית. הלחץ יוצר תגובה אבולוציוניות בתאי הגוף בכך שכאשר אנו לחוצים הורמוני יותרת הכליה מייצרים הורמונים המכונים אדרנלין וקורטיזון. בסיסו של הלחץ במוח באזור המכונה היפותלמוס.

אזור זה אחראי על ויסות חום הגוף מערכת הנשימה, ויסות הרעב, מצבי שינה, תפקוד מיני, לחץ דם אך גם סוג של מערכת השומרת על הגוף מסכנות.

בעת לחץ נותן המוח הוראה ליותרת הכליה להציף את הדם באדרנלין ולהגביר את קצב הלב להזרמת חמצן נוסף למוח. הלחץ מציף גם את הגוף בהורמון לחץ המכונה קורטיזול החיוני להישרדותנו. שהינו סוג של תנועה הורמונאלית מוגברת (זוכרים? חלק מהגורמים למחלה הינו אי איזון הורמונאלי). ההצפה החוזרת והנשנית בקורטיזון קשורה באופן ישיר לתגובת מערכת החיסון ובכך הופך הקורטיזון במצבו הכרוני למאיץ את מערכת החיסון.

אכן כן, הקורטיזון בעוצמתו הלא מבוקרת והכרונית כתוצאה ממתח נפשי משפעל את כל תאי החיסון למלחמה וזאת דרך קשרי הלימפה. בעת לחץ כרוני גדל מספרם של תאי החיסון אך גם גדלה שחיקה מהירה של יכולת ההתבוננות הנכונה של מערכת זו.

במצב זה מתעייפים ונשחקים תאי מערכת החיסון וגורמים להאטה חיסונית אך גם התגובה החיסונית משנה באופן טראגי ודרמתי את פעילות תאי T וגורמת ליציאה משליטה. אכן כן, אנשים לחוצים מגיעים לרמות גבוהות של ציטוקינים דלקתיים בדם ולשיבוש תקשורת תאי החיסון.

הדרך הטבעית במחלות אוטואימוניות

הדרך הטבעית מהווה מענה חשוב להתמודדות במצבים הכרוניים של המחלה האוטואימונית. הדרך הטבעית מביטה בשלם תוך גישה תבונית לגורמים והתנאים אשר יצרו את הבעיה האוטואימונית.

חשוב לציין שמסגרות רפואיות המובילות בעולם בדומה להווארד, דיוק, ייל וסטנפורד פתחו מרכזים לרפואה טבעית לטיפול במחלה אוטואימונית דרך תזונה, מיצוי צמחים טבעים, פעילות גופנית, תוספי תזונה, שיטות הרפיה, דיקור סיני ומגע. גישתנו ההוליסטית לטיפול במחלה מהווה את הנתיב להקלה ומניעה.

אין ספק שמהלך המחלה ברור ומגלה החמרה והתלקחות. אין בי ספק בדבר היכולת ליצור סיוע נכון ומושכל וזאת לאחר עיון מעמיק בתכני פגישתנו. הגורמים והתנאים להיווצרותה והחרפתה של מחלה אוטואימונית גלויים וברורים ולכן האסטרטגיה הטבעית המשלימה נכונה ויכולה לסייע. נעשה זאת דרך קשר יומי והנחיות ברורות וקלות וכן נטילת כל התכשירים לסיוע פנימי וחיצוני. ניתן לסייע במחלה אוטואימונית. ניתן ליצור הפוגה. ניתן גם למנוע החרפה, התלקחות וגלישה קלינית לבעיות נוספות.

ניתן לציין שהקסם הטמון בדרך הטבעית הינה התועלת הרבה לגוף כולו.

חשוב ליצור סיוע עמוק תוך מניעת ההיבט הפרוגרסיבי של גיליאן ברה וזאת כדי להוביל לאיזון נכון, מניעה והפוגה.

למיצוי צמחים טבעים המיוצרים במעבדתנו השפעות חשובות על התפתחות המחלה. חשוב ליצור התאמה אינדיבידואלית שהרי הסיוע הצמחי בגיליאן ברה יהיה מותאם אישית ולכן ניצור סיוע בהתאם.

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית?
לשיחת ייעוץ טלפוני - השאירו פרטים, וניצור עמכם קשר מיידי!

לפגישת אבחון וייעוץ עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן