ילפת שטוחה ליכן פלנוס – Lichen Planus pilaris

מחלת Lichen Planus pilaris מכונה גם ”ילפת שטוחה.”

זוהי מחלת עור כרונית לא שכיחה הפוגעת בעור ובריריות תוך תחושה של עקצוץ וגרד, לעיתים קשה ומעיק. המחלה מבטאת את עצמה גם בעור הקרקפת ובכך גורמת לעיתים לנשירת שיער רבה ולאלופסיה – התקרחות.

ההתקרחות הנובעת מילפת שטוחה מכונה התלקחות דלקתית וזאת דרך התכווצות הרקמה בעור הקרקפת ובכך נגרמת נשירה .Lichen Planus pilaris הינה מחלה מדורגת אך מהירה יחסית ומתבטאת ברבדים מפושטים ומגרדים ומלווים בסימנים של עקצוץ וגרד.

לעיתים המחלה חולפת מאליה בתוך שבועות אך גם עלולה להוות תהליך כרוני במהלך שנים רבות. לעיתים אחוז ניכר מהחולים חווה את מיגורה של המחלה (לפחות 65%) והקלה בתסמינים ובמופעים השונים אך דרך ייסורים קשים ומעיקים. אין ספק שהדרך הטבעית מהווה בסיס דרמטי לסיוע.

אפיוני מחלת ילפת שטוחה בהרחבה

במהלך המחלה מופיעים רבדים קטנים וקשקשים בצורה גיאומטרית באזורים שונים בגוף בדומה לגפיים אך גם בריריות הפה, בציפורניים ובקרקפת. לעיתים הגרד והעקצוץ מקדים את הפריחה והנשירה של השיער בקרקפת. חשוב לציין שילפת שטוחה מוגדרת כמחלה אוטואימונית בכך שמערכת החיסון מזהה את העור כבעיה מאיימת ולפיכך תוקפת אותו בעוצמה רבה.

הגורמים למחלה אוטואימונית בכלל וילפת שטוחה בפרט 

  • אי איזון כללי
  • חסרי תזונה
  • תזונה לקויה
  • העדר פעילות גופנית
  • אי איזון הורמונאלי
  • לחצים קשים
  • לחצי עבודה
  • השמנה
  • ערכי שומנים בדם
  • הצטברות רעלים
  • שינה לקויה
  • מצבי דכדוך ועקה

לסיכום

ילפת שטוחה הינה מחלה כרונית דלקתית ואוטואימונית בעלת מבנה מורכב הפוגעת בעור.

חשוב, ליצור דרך הרפואה הטבעית סיוע למחלה שהרי המחלה הינה פרוגרסיבית ומשנה את דרך כיוונה ואופייה.

חשוב לציין את הקורלציה בין לחצים נפשיים ו”ילפת שטוחה

חד משמעית!!! לחץ פוגע במערכת החיסון. לחץ פוגע בתפקוד החיסוני. לחצים אף מאטים את קצב ההחלמה של הגוף. ילדים החיים בלחץ מהווים קטגוריה של סיכון גבוה לפתח בעיות במערכת החיסון. יש קשר ישיר בין לחץ לתמותה. הלחץ גורם להיווצרותה של המחלה האוטואימונית. הלחץ יוצר תגובה אבולוציוניות בתאי הגוף בכך שכאשר אנו לחוצים הורמוני יותרת הכליה מייצרים הורמונים המכונים אדרנלין וקורטיזון. בסיסו של הלחץ
במוח באזור המכונה היפותלמוס
.

אזור זה אחראי על ויסות חום הגוף מערכת הנשימה, ויסות הרעב, מצבי שינה, תפקוד מיני, לחץ דם אך גם סוג של מערכת השומרת על הגוף מסכנות.

בעת לחץ נותן המוח הוראה ליותרת הכליה להציף את הדם באדרנלין ולהגביר את קצב הלב להזרמת חמצן נוסף למוח. הלחץ מציף גם את הגוף בהורמון לחץ המכונה קורטיזול החיוני להישרדותנו. שהינו סוג של תנועה הורמונאלית מוגברת (זוכרים? חלק מהגורמים למחלה הינו אי איזון הורמונאלי).

ההצפה החוזרת והנשנית בקורטיזון קשורה באופן ישיר לתגובת מערכת החיסון ובכך הופך הקורטיזון במצבו הכרוני למאיץ את מערכת החיסון. אכן כן, הקורטיזון בעוצמתו הלא מבוקרת והכרונית כתוצאה ממתח נפשי משפעל את כל תאי החיסון למלחמה וזאת דרך קשרי הלימפה. בעת לחץ כרוני גדל מספרם של תאי החיסון אך גם גדלה שחיקה מהירה של יכולת ההתבוננות הנכונה של מערכת זו. במצב זה מתעייפים ונשחקים תאי מערכת החיסון וגורמים להאטה חיסונית אךגם התגובה החיסונית משנה באופן טראגי ודרמתי את פעילות תאי T וגורמת ליציאה משליטה. אכן כן, אנשים לחוצים מגיעים לרמות גבוהות של ציטוקינים דלקתיים בדם ולשיבוש תקשורת תאי החיסון.

הסיוע בדרך הטבעית – ילפת שטוחה

הדרך הטבעית מהווה סיוע חשוב למצבים הכרוניים של המחלה האוטואימונית.
הדרך הטבעית מביטה בשלם תוך גישה תבונית לגורמים והתנאים אשר יצרו את הבעיה האוטואימונית בכלל וילפת שטוחה בפרט
.

חשוב לציין שמסגרות רפואיות המובילות בעולם בדומה להווארד, דיוק, ייל וסטנפורד פתחו מרכזים לרפואה טבעית בילפת שטוחה דרך תזונה, מיצוי צמחים טבעיים, פעילות גופנית, תוספי תזונה, שיטות הרפיה, דיקור סיני ומגע.

הדרך הטבעית רבת עוצמה לסיוע טבעי בילפת שטוחה.

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית?
לשיחת ייעוץ טלפוני - השאירו פרטים, וניצור עמכם קשר מיידי!

לייעוץ טלפוני חינם עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן