התקרחות – הדרך הטבעית 

אלופסיה אראטה  ALOPSIA AREATA –

אלופסיה הינה פתולוגיה היוצרת התקרחות אזורית אך גם בגוף כולו .

המחלה מוגדרת כמחלה אוטואימונית מובהקת ובכך מערכת החיסון יוצרת נוגדנים אל רקמת גוף, ומתוך המערכת החיסונית אל רקמת הגוף כאל איום ותוקפת תגובה אוטואימונית זו גורמת לנזק ברקמה וזאת כנגד זקיקי השיער.

זקיק השיער שייך לעור. ותפקידו לייצר את השיער וזאת דרך תהליך של גדילה, סיום ומנוחה. בבסיס זקיק השיער נמצא שורש השערה המכונה פאפולה והוא מתחבר לבלוטת החלב. בלוטת החלב מכילה חומר ייחודי אשר תפקידו ליצור סיכוך.

אלופסיה הינה תופעה של אובדן שיער ועלולה להיות פרוגרסיבית תוך איבוד שיער בגוף כולו. המחלה מאופיינת על ידי הופעה פתאומית של משטחי עור חלקים משיער עגולים או אובליים תוך הפוגות אך גם החמרה קשה. לציין שאחוז ניכר 15%-20% עלולים לאבד את כל שיער ראשם, גופם וחלקם את כל שיער הגוף.

המחלה יוצרת סבל נפשי רב, דיכאון, חרדות, דכדוך ואי שקט, ובכך יוצרת בסיס להופעתן של מחלות נוספות.

אלופסיה – גורמים

אלופסיה הינה מחלה מולטיפקטוריאלית ובכך קיימים מספר גורמים להופעתה והחמרתה לכן חשוב לדעת לטפל בהם ולא ליצור דיכוי סטרודיאלי חיסוני.

  • גורם אוטואימוני
  • גורם זיהומי
  • תזונה לא מיטבית
  • העדר זרימת דם לשורש השיער

סטרס ואלופסיה

ללא ספק, מצבי לחץ וסטרס ותקופה של אי שקט ודיכאון מהווים גורם חשוב ולכן הסיוע הטבעי אכן יעניק לך כלים לשלווה פנימית.

הטיפול הרפואי והשילוב עם הסיוע הטבעי

הטיפול הסטרואידיאלי הינו בזריקות. הדרך הטבעית מהווה כלי חשוב ביותר לסיוע, הן במניעת המשך ההתקרחות אך גם בהחלמה מהמחלה וסיוע בכל התסמינים האחרים.

שיער (HAIR) – הסבר

השערה הינה גוף הבנוי משני חלקים. האחד הינו גוף השערה המהווה את החלק החיצוני והשני הינו שורש השערה המצוי בתוך העור. שורש השערה נמצא בין שכבת הדרמיס לבין השכבה התחתונה. השורש מוקף בתאים הנקראים אפיתל ומהווים מעין כיס אשר ממנו צומחת השערה. בשורש יש תאים חשובים (מטריקס). תאי המטריקס מצויים בבסיס השערה ומשמשים בית ייצור לשערה. תאי המטריקס מתחלקים במהירות והתאים הבשלים נדחקים לכיוון מעלה תוך תהליך התקרחות ומשמשים בסיס לבניית השערה. לזכור ששורש השיער ותאיו נמצאים עמוק בתוך הדרמיס. לכל זקיק שיער יש בלוטת חלב אשר נפתחת לתוכו תוך החדרת חומרי חלב שומניים אשר מופרשים ממנה.

צמיחת השיער מתרחשת תוך כדי תהליך מחזורי כאשר בכל שקיק שיער יש מחזור צמיחה המורכב משלושה שלבים.

  • שלב הצמיחה  תהליך שבו תאי המטריקס בונים את השערה בקצב קבוע (1 סמ”ר בחודש), אם כי יש גורמים המשפיעים על הקצב בדומה לתורשה, מין, גיל ואף טמפרטורה. תקופת שלב הצמיחה הינה אינדיבידואלית ונעה בין 15 חודשים למספר שנים.
  • שלב הביניים אורך כשבועיים ומהווה תחנת מעבר לשלב הבא.
  • שלב המנוחה לאחר הצמיחה מתרחשת תקופה של מנוחה עד לנשירת השיער. שלב המנוחה לפני הנשירה נעשה בין 3 ל- 5 חודשים.

אדם מבוגר יש כ- 100,000 עד 140,000 שערות בעור הראש. צפיפות השערה הינה בין 150 ל-300 שערות לסמ”ר. אל אף מחזור החיים הקבוע אין כל מתאם בין המחזורים של כל שערה ושערה.

המחזורים של צמיחת השיער קיימים באופן כזה שחלק מהשערות נמצא בשלבי הצמיחה וחלק אחר של תהליך הצמיחה בשלבים השונים מתוך כך אנו לומדים לדעת שיש נשירה תמידית של כ- 80 עד- 150 שערות ביום, אך יש גם צמיחה של 80 עד 150 שערות ביום.

השיער משמש מראה למצבו הבריאותי וגם הנפשי הכללי של האדם. וזה אכן כך, מצבו של השלם מהווה יסוד ברור לשינוי באיכות השיער או לבעיות נשירה ברמות שונות.

נשירת שיער מרוכזת אזורית

בין יתר המצבים של התקרחות קיימים שני מצבים עיקריים – נשירה אזורית ללא פגיעה בעור ונשירה הנובעת מפגיעה בעור.

  1. נשירה אזורית המוגדרת “ALOPECIA AREATA“- נשירת שיער זו לא מלווה בפגיעה בעור ומאופיינת באזור נשירה בצורה עגולה או אליפטית. הנשירה הממוקדת יכולה להופיע במקום אחד או במספר מוקדים. מבחינים בתופעה מגוונת היכולה להתבטא בראש, בגבות, בריסים ובפנים. הגורמים לבעיה אינם ברורים אך שכיחותה גבוהה ונוטים לראות בה מחלה אוטואימונית והכוונה ליצירת מערך של נוגדנים כנגד השיער. אין ספק, וזאת תוך מחקרים, שאחד הגורמים הוא מתח נפשי רב. יש לציין גם שהמחלה הינה ברת ריפוי.
  2. נשירת שיער אזורית המלווה בפגיעה בעור  מחלת עור יכולה לגרום לנשירת שיער בדומה לפטרייה. לציין שמחלות עור רבות משמשות יסוד להופעת ה”אלופסיה אראטה” ולעיתים נגלה שתופעה של נשירת שיער מתגלה במקביל לבעיית עור כמו פסוריאזיס.

סימפטומים לנשירת שיער

  1. קו שיער הנסוג ממצבו הטבעי
  2. כמות שיער הנהפכת לדלילה
  3. נשירה קבוצתית של שיער הגורמת להתקרחות חלקית או מלאה “ALOPECIA AREATA”

הגורמים לנשירת שיער

  1. היבטים תורשתיים
  2. העדר איזון הורמונאלי – בלוטות התריס
  3. סוגים של מחלות עור כמו פסוריאזיס
  4. מצבים של דחק ומתח נפשי
  5. תזונה לקויה וחסרים תזונתיים או דיאטה חריפה
  6. סירקולציה דמית לקויה באזור הקרקפת וזקיקי השיער
  7. היבטים מטבוליים לקויים
  8. בעיות עיכול
  9. מצבים של אנמיה
  10. עישון סיגריות
  11. מצבי לחץ
  12. העדר פעילות גופנית
  13. תזונה לא מיטבית
  14. עישון קנאביס

השערות בנויות מחומר הנקרא קרטין אשר צומח מתוך מבנה הנקרא זקיק השערה  HAIR FOLLICLE יסודותיו של זקיק השערה הינם תאי האפידרמיס אשר חדרו פנימה אל הדרמיס ומתוכם צומחת השערה לכיוון מעלה. כל זקיק שערה עובר מחזורים של מנוחה וצמיחה. לכל זקיק שערה מחוברת בלוטת חלב המשמנת בחומר שומני את השערה הצומחת. לציין שלכל שערה יש גם שריר קטן אשר בהתכווצותו גורם להזדקרות השערה. לזכור- זקיקי השיער הם אלו המייצרים את השיער וניזונים ממערכות הגוף וזרימת הדם לשם תפקודם הנכון. לפיכך מתוך מספר הגורמים המשמשים יסוד לבעיות שיער, זרימת הדם שמשמעותה הזנת זקיקי השיער חשובה מאוד לצמיחת השיער.

רובנו חווים נשירה מדי יום וזאת כחלק מתוך תהליך מחזורי של הגוף. השיער נתון למחזוריות של נשירת שיער וגדילתו. לעיתים קצב הנשירה גבוה מקצב גדילת השיער ולפיכך נגרם דילול ניכר בכמות השיער, דבר המכונה נשירה. תופעת נשירת השיער שכיחה יותר אצל גברים מאשר נשים. דפוס הידלדלות השיער מההיבט הנשי הינו המעטה של כמות השיער בראש ואיבוד שיער מתוך הקודקוד. נשירת שיער אצל נשים מתרחשת בין גילאי 20-40 במהלך גיל המעבר. קיימים גורמים רבים לנשירת שיער אצל נשים. אך ניתן להבין את הגורמים העיקרים המשפיעות על יכולת הזקיק לספק התחדשות של השערות.

יש לציין שמעבר לגוף ולהיבט הגנטי ניתן להצביע על גורמים הורמונאליים המשפיעים על השיער כמו כן יש גם גורמים פיזיולוגיים המעכבים צמיחת שיער כמו הצטברות רבה של חלב בבלוטת החלב דבר היוצר חסימה. זקיק השיער ואינו מאפשר לו תזונה נכונה. חוקרים רבים טוענים שחלק עקרי מבעית נשירת השיער הינו העדר הספקת דם אל הקרקפת. ודאי שמצבים נוספים ישפעו כמו, מתח נפשי, מחלות שונות, בעיות בבלוטת התריס מחלת עור ועוד. לעיתים אנו נתקלים בנשירת שיער הנובעת מהעדר רכיבי מזון וכן מוויטמינים, מינרלים וכדומה.

הדרך הטבעית המשלימה פונה אל בעיית נשירת השיער מתוך הגישה ההוליסטית ואינה רואה גורם כי אם בסביבתו ההוליסטית. לפיכך הדרך הטבעית חייבת להיות שלמה תוך התייחסות אל המכלול ולא לפרטים בלבד. אנו מאבדים כ 50-150 שערות מדי יום וזאת כחלק מתהליך טבעי. קצב הצמיחה של שערות הגוף בממוצע הוא כ 13 מ”מ בכל חודש. חשוב לציין שקצב כמות השיעור הינו בעל גוון עונתי שכן בקיץ וזאת מהטמפרטורה הגבוהה והחיכוך, קצב גדילת השיער רב יותר. וודאי שבחורף קצב הצמיחה קטן. החל מגיל 45 עולה קצב איבוד השיער אצל גברים ונשים. כאמור, נשירת שיער הינה תופעה טבעית ולא מטרידה אך היא גורמת לדילול ולא מטרידה אך כאשר היא גורמת לדילול בכמות השיעור ואף להתקרחות מהווה מטרד קשה מאוד. אין ספק שהדרך הטבעית מהווה אמצעי חשוב לעצירת נשירת השיער וזאת דרך סיוע הוליסטי לאיזון ומיגור הגורמים.

נשירת שיער – פירוט רחב של הגורמים

  • העדר איזון הורמונאלי – צמיחתו של השיער מושפעת מההיבט ההורמונאלי. נשים וגברים חשופים לשינויים הורמונאליים חדים העלולים להשפיע על צמיחה או נשירת השיער ופגיעה ביסודותיהן. האיזון ההורמונאלי משתנה ויוצר השפעה על מנגנון צמיחת השיעור. בגילאי 33 ומעלה יש הפחתה בהורמון הנשי ועליה בהורמון הגברי דבר היוצר השפעה גם על נזקי השיער, נשירה מוגברת לאחר לידה והפלה. לאחר הלידה מתקיימת ירידה בהורמונים, דבר הגורם גם הוא לנשירת שיער. לציין שמצב זה זמני אך כאשר הוא מלווה בהעדר איזון נוסף עלול ליצור סינרגיה התורמת לנשירה.
  • הצטברות רעלים
  • פעולות עיכוליות לקויות
  • ספיגה לקויה
  • עצירויות
  • כמות גדולה של חלב בקרקפת – רמה גבוהה של חלב מתגלה אצל מי שסובל מדילול שיעור. מצב זה קשור להגדלה של בלוטת החלב ובכן נגרמת עליה באנזים 5- אלפא- רדוקטאז ולסתימת הנקבוביות. הנשירה מתרחשת משום שבסתימת הנקבוביות נגרמת בעיה בהזנת שורשי השיער. פעולת יתר של ההורמון הזכרי DHT או זיהוי הידרוטסטוסטרון בזקיקי השיער, הורמון זה נובע מהורמון הטסטוסטרון ונוצר מפעילות האנזים המכונה 5- אלפא- רדוקטאז.
  • בעיה של סירקולציה דמית בעור הקרקפת – אספקת דם לעור הקרקפת חשובה מאוד בכל הקשור לחיי שיער. גורמים רבים מפריעים לזרימת דם בקרקפת בדומה למתחים, דאגות, לחצים כיסויי ראש מהודקים. בעיות בשרירי הגב והצוואר, איסוף שיער הדוק, חסימה בכלי דם ועוד. חשוב ליצור תהליך של הזרמת הדם דרך תכשירים מקומיים ופעילות גופנית.
  • בעיות עור – אזור הקרקפת חייב להיות בריא. כאשר האזור לקויי בדומה ליובש, עודף שומן, קשקשים, דלקת, פצעים, קליפות, הזעת יתר, סבוראה, זיהומים פטרייתיים וכדומה מתקיימת פגיעה אזורית .
  • דילול מאגרי ויטמינים בדומה לברזל, ויטמין, B סלניום ואבץ.
  • תזונה לקויה – תזונה לא מיטבית נטולת פירות וירקות דגנים וקטניות בצריכה סבירה ומושתת על פחמימות ריקות וג’אנק
  • לחץ דם נמוך מצב בו אספקת הדם אל הקרקפת נמוכה
  • מחלות כרוניות  אוטואימוניות
  • העדר פעילות גופנית נכונה

הדרך הטבעית המסייעת בנשירת שיער

הדרך הטבעית המשלימה והמסייעת לנשירת שיער יוצרים איזון כללי של מערכות הגוף וכן ויסות ואיזון של סביבת המחייה של השיער. חשוב לדעת ששיער בריא חייב להתקיים בקרקפת בריאה ולכן טיפול סביבת השיער הקרובה והרחוקה והרחקת כל הגורמים כפי שפורטו יממש את תכלית הסיוע. לציין גם שהאיזון ההורמונאלי משפיע על מצב השיער ולעיתים קרובות המנגנון ההורמונאלי מושפע מגורמים רבים בדומה לגיל מתקדם, תזונה לא נכונה, מתחים רבים, סירקולציה דמית לא מיטבית ועוד, ובכך משפיע על מנגנון צמיחת השיער בכל הגוף וגם בקרקפת. סיוע בדרך הטבעית יצור תהליך בו התועלת הספציפית הופכת לתועלת הוליסטית ובכך כל מערכות הגוף וחדוות החיים ישתפרו, חשוב לעיין בגורמים השונים ומתוך כך להבין את יעדי הדרך הטבעית וזאת דרך סיוע לאיזון, ניקוי ותפקוד נכון בעזרת מיצוי צמחים טבעיים ייחודיים לסיוע חיצוני ממוקד בשיער ובקרקפת.

הדרך הטבעית מנחה לנתיבים בהם הגוף ומערכותיו יכולים ליצור אבולוציה של סיוע והקלה על בעיות רבות בכל הקשור לנשירת שיער ושאר התסמינים.

התהליך הטבעי תומך, מעודד, מחזק ומנחה וזאת דרך זיהוי המכשולים השונים והסרתם ובכך ליצור סביבה פנימית וחיצונית טבעית התומכת בבריאות הגוף והנפש.

גופנו מתקיים דרך התהוות ויחסי גומלין בין כל מערכותיו. האדם הינו שלם וכל אברי גופו מתקיימים דרך תלות באיברים אחרים.

הדרך הטבעית אינה יוצרת רק תהליך של דיכוי התסמינים בלבד כי אם הבנה רבת משמעות של התנאים והגורמים המהווים את שורש הבעיה לנשירת שיער. הגוף חייב ליצור איזון נכון אך תהליך האיזון דורש מחויבויות לשינוי. הגוף יקבל את התמיכה הנכונה וזאת כדי שיוכל לסייע לו באופן טבעי. ניצור תהליך תזונה מיטבי וקל להגשמה וזאת בליווי מיצוי צמחים טבעיים ייחודיים, תוספי תזונה, סיוע בקליניקה, דיקור סיני, דרך טבעית מסורתית, תנועה והנחיה לפעילות גופנית, הנחיה לפעילות מנטאלית כבסיס לסיוע והמלצות קיומיות.

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית?
לשיחת ייעוץ טלפוני - השאירו פרטים, וניצור עמכם קשר מיידי!

לייעוץ טלפוני חינם עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן