צוואר, גב עליון וכתפיים

הטיפול הטבעי השלם – דיקור, מגע, שמנים, תנועה ויציבה

מיצוי צמחים טבעיים, ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן חיוניות, טיפול בקליניקה

בעיות בצוואר

בעיות בצוואר, ברובן, מאופיינות כבעיות מכאניות. כאבים בצוואר עלולים להיגרם מעומס יתר, מתח תנועות חדות, בעיות ריאומטיות, שחיקתיות, חבלות קשות, דלקת זיהומית, בלט או פריצת דיסק ועוד.

אבחון הבעיה: כאבים הנובעים ממהירות יתר, עומס יתר או פציעה.

להלן הסימפטומים:

  • כאבי צוואר
  • כאבי ראש סימטריים
  • סחרחורות
  • עווית שריר מפושטת או נקודתית
  • כאב הגובר בפעולה ונרגע בעת סיומה

הדרך הטבעית מהווה אמצעי אדיר להקלה והתמודדות עם כל סוגי הבעיות והכאבים.

בעיות באזורי הגב העליון והשכמות

הסיבות לכאבים ובעיות בשכמות ובגב העליון מגוונות וחלקם הרב זהה לבעיות הצוואר. כאבים באזור העליון של הגב נוצרים ממצבים של מתח רב, יציבה פגומה, חבלות, מתיחות של שרירים ורצועות, דלקות שונות ועוד.

נקודות להבנת הבעיה:

  • כאבים בשרירי השכמות והגב העליון  כאבים אלו יכולים לנבוע מחולשה עקב העדר פעילות גופנית, עומסי יתר, חבלות שונות, לחץ על האזורים הללו ועוד.
  • בלט או פריצת הדיסק הבין חולייתי  לציין שאזורים אלו בעלי שכיחות נמוכה לפגיעה מסוג זה אך כאשר זה קיים נגרמת הקרנה חזקה של כאב.
  • כאבים הנובעים מהקרנה באזור זה  לציין שבעיות צוואר עלולות להקרין כאבים אל אזורים אלו.

סטרס הינו גורם רב משמעות לכאבי שכמות וגב עליון.

מצבי לחץ מהווים גורם לעוויתות בשרירי השכמות והגב העליון והופכים להיות גם בעלי אופן כרוני.

כאבים הנובעים ממערכות פנימיות – בעיות שונות בדומה לליקויים במערכת העיכול, הריאות והלבלב עלולות ליצור תחושה של כאב באזורים אלו שהרי העצב המעצבב את החוליות באזורים הללו מהווה מוליך עצבי אל אזורי הגב העליון והשכמות.

בעיות וכאבים במרכז הגב – ראה הסבר בעיות בגב עליון – כאבי שרירים אזוריים או מפושטים, כאבים הנגרמים מבעיות מפרקים, כאבים הנובעים מחבלות או עומס יתר הנוצר מעבודה או יציבה פגומה, מצבי בלט, הקרנות, ובעיות באברים פנימיים.

בעיות של בלט או פריצת דיסק – התרחשות של שינויי מיקומו של הבלט הבן חולייתי, דבר היוצר לחץ על אחד העצבים היורדים במורד הזרוע. סימפטומים – כאבי צוואר, כאבים במורד היד, תחושות לא שגרתיות בכפות הידיים, תחושת חולשה בשרירי היד, כאבים חזקים בעת פעילות, כאבים עזים בשיעול, תחושה קשה של עווית שרירים אזורית, מקומית או מפושטת.

היצרות תעלת השדרה SPINAL STENOSIS

הסבר: חוט השדרה עובר בתוך תעלה וכן קבוצות העצבים היוצאים מבין החוליות. מצבים של היצרות התעלה עלולים לנבוע מהיבטים גנטיים, ניווניים, חבלה קשה ובכך לגרום ללחץ על חוט השדרה באזור חוליות הצוואר ולכאבים עזים.

 SPONDYLOLISTHESIS– תזוזת חוליות אל פנים תעלת השדרה, דבר הגורם ללחץ.

מצבים דלקתיים בפרקים כתוצאה ממצבים ריאומטיים ושחיקתיים

תופעה זו שכיחה בכך שהיא גורמת לשחיקה ובלאי של הסחוסים במפרקי השדרה. התופעה גורמת לכאבי צוואר, נוקשות ועיוות. לציין שמחקרים מסוימים טוענים שהכאב חולף בעת פעילות. דבר המעיד על החשיבות התרפויטיות של האימון הגופני. לציין שבמסגרת הטיפול ניתנת הנחיה כתובה ומצולמת להתעמלות מתקנת.

זיהוי של כאבים ובעיות בכתפיים

מורכבותו של מפרק הכתף מהווה בסיס לבעיות רבות. המפרק מורכב מארבע מפרקים שונים היוצרים סינרגיה פונקציונאלית. מפרק הכתף הינו מפרק פעיל מאוד ובעל טווחי תנועה מרשימים ומתוך כך קיים פוטנציאל גבוה לפגיעה שחיקתית, ניוונית וכתוצאה מחבלה.

נקודות לאבחון בעיות כתפיים

 BURSITIS– הבורסה הינה רקמה בדומה לשקית הנושאת נוזלים. הבורסה מפרידה בין סוגים שונים של רקמות או על מנת למנוע חיכוך בעת גירוי חוזר ונשנה ומעל סף מסוים. מצב זה גורם לעומס ולכאב מקומי ההופך לחזק וחד בעת הרמת הכתף וכן סימפטומים חיצוניים של אדמומיות ונפיחות. הכאב עלול להפריע גם במהלך שנת הלילה.

דלקות בגידי הכתף – כאבים מקומיים המלווים לעיתים בנפיחות ואדמומיות ומחמירים בעת פעילות גופנית. הכאב מפריע לעתים גם במהלך השינה.

שחיקה ניוונית – במהלך השנים נשחק הסחוס במפרקי הכתף ולפיכך נוצרים כאבים רבים ומוגבלות הכאבים יכולים גם לנבוע מהיבטים ריאומטיים.

כתף קפואה – סוג של עווית במעטפת הכתף, דבר הגורם למגבלות תנועה קשות. לציין שמעטפת הכתף עוטפת מפרק בעל טווח גדול ולכן נתונה לבעיות תוך יצירת כאבים ומגבלות בתנועה.

הדרך הטבעית המתמודדת עם הכאב בכתפיים מקלה עד כי לעיתים אין כל הכרח בהיבט הכירורגי והתרופתי.

מעבר לדיקור הסיני, המגע והאמצעים המסורתיים ניתנת הנחיה להתעמלות מתקנת, תזונה נכונה וטיפול פנימי.

לפגישת אבחון וייעוץ עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן