כאבי גב תחתון, חזה וידיים

הדרך הטבעית לבעיות גב תחתון, חזה וצלעות, מפרקים וידיים.

בעיות בגב התחתון והאגן

רבות סופר, מסופר ויסופר על בעיות גב ושכיחותן אצל 90% ויותר מהאוכלוסייה.

כאבי הגב מגוונים, מטרידים ולעיתים קשים מאוד ואף אקוטיים, דבר הדורש לעיתים התערבות כירורגית קשה. בעיות גב מהוות גורם כאב שכיח ומקור לבעיות שונות ואף מסוכנות. ההיבט הפרוגרסיבי בכל הקשור לגב מתעתע ולפעמים ההתדרדרות אשר החלה בכאבי גב מהירה מאוד ומסוכנת.

כאבי הגב נובעים בעיקר ממצבים מכאניים וזאת ממצבי עומס יתר, תנועות חדות, עבודה ממושכת, יציבה גרועה ואסימטריה של האברים הסמוכים לגב. גם מצבים דלקתיים קשים, ריאומטיים, שחיקתיים, ניווניים וזיהומיים יכולים להוות בסיס לכאבים ובעיות גב. מצבים של לחצים נפשיים גורמים גם הם לכאבים עזים העלולים להיגרר לבעיות אורגניות, אקוטיות וכרוניות. כאבי גב מהווים מטרד קצר אך לעיתים עלולים להימשך ימים רבים, שבועות, חודשים וגם שנים. הכאבים יכולים להיות ממוקמים בנקודה אזורית אך גם כאבים מקרינים לעכוז ולאורכם של הרגלים. לעיתים הכאבים מפושטים וחזקים וגורמים למיחושים שונים בדומה לנימול, חולשה, בעיות רפלקסיביות ועוד.

להלן סקירה וזיהוי של בעיות גב

כאבים ונזקים הנובעים מתנועה חדה ופציעה – כאבי הגב הללו, מקורם בנזקים בשרירים וברצועות בגב. מצבים של תנועה חזקה מידי, הרמה הגורמת לעומס רב מידי גורמים שכאבי גב כללי אך בעיקר בגב תחתון. כאבים אלו מאופיינים בעווית קשה של השרירים האזוריים או המפושטים. הכאב מחמיר בעת פעילות ונרגע כאשר האזור במנוחה.

מצבים של בלט ופריצת דיסק – הדיסק הבין חולייתי עלול לנוע ממקומו הטבעי ובכך ליצור לחץ של מגוון עצבים העוברים בסמוך אל הרגל. מצב זה גורם לכאבי גב תחתון, לעיתים עזים מאוד וכן כאבים לאורכה של הרגל או באזוריה המלווה לעיתים בחולשה, עווית קשה, וכן כאב המתחזק בעת פעולה. לעיתים הפגיעה והלחץ על העצב קשה ובכך תגרמנה בעיות קשות ביכולת השליטה על שלפוחית השתן ועוד. כאבי הגב במצבים אלו עלולים להיות חמורים מאוד הכאב הינו בלתי נסבל ודורש פניה מהירה לבית החולים.

הדרך הטבעית המשלימה בקליניקה שלנו מקלה באופן דרמטי גם במצבים של בלט או פריצת דיסק וזאת דרך טיפולים ייחודיים תוך הטבה דרמטית כבר לאחר שני טיפולים.

היצרות תעלת חוט השדרה – בתוך תעלת חוט השדרה עובר חוט השדרה ומגוון עצבים אשר יוצאים מבין החוליות בדרכם אל כל חלקי הגוף. במהלך השנים, בדרך כלל החל מגיל 35, קיימת נטייה גנטית אך גם כתוצאה מעומס לא מבוקר ויציבה לא נכונה, לניוון ולהיצרות התעלה ובכן נוצר לחץ בלתי נסבל על חוט השדרה והעצבים העוברים בסמוך לו. מצבים אלו גורמים לכאבים עזים בגב התחתון, ברגליים, עווית קשה והחרפה בעת פעילות.

כאבים בבית החזה והצלעות

אין ספק שכאבי חזה מהווים גורם לחשש וחרדה אף שבדרך כלל אין כאבי החזה נובעים מבעיות קרדיו וסקולרית (בעיות לב). חשוב תמיד להעניק תשומת לב מושכלת, עמוקה ורחבה לתסמינים באזורים אלו אך באופן מאוזן.

נקודות לאבחון בעיות בבית החזה והצלעות

  •  COSTOCHONDRITIS (דלקת בסחוסי הצלעות) דלקת זו נוצרת בין הצלעות בחלק החזיתי וגורמת לכאבים חזקים בחזה.
  • כאבי הצלעות יכולים גם להיגרם כתוצאה מפגיעה אזורית אך גם כתוצאה מהקרנה אשר מקורה בבית החזה.

בעיות וכאבים בזרועות

כאבים ובעיות בזרועות שכיחים ומקורם במגוון רב של גורמים ותנאים אך לעיתים רחוקות נובעים הם גם ממצבים של דחק קרדיו וסקולרי אשר יכול ליצור הקרנה קשה מאוד של כאב. עיקר הכאבים נובעים מדלקות שונות, בעיות עצביות וניווניות, בעיות מפרקים, כאבים שחיקתיים ועוד. בכל מה קשור לבעיות הנובעות מפגיעה בעצבים, חשוב לציין שמגוון שלוחות עצביות ממוקמות קרוב למרפק ולפיכך עלולות להוות סיבה לכאבי זרוע מפושטים.

לציין גם שעצבים המכונים “אולנר ורציקל” ממוקמים באזורי הזרוע ולכן בעיות לחץ, חבלה או דלקת עלולות ליצור הקרנה לאצבעות היד ולזרוע. גם שרירי הזרוע והגידים החווים תנועה רבה עלולים ליצור מצבים של מתיחה, קריעה ובלות ולפיכך לכאבים רבים. מפרק המרפק מהווה גם הוא יעד לבעיות רבות וזאת מעצם היותו מפרק פעיל הנתון לעומסים רבים אשר לעיתים אינם תואמים את יכולתו.

מצבים של שימוש יתר או חבלות שונות גורמים לדלקות רבות ובנוסף מצבים שחיקתיים וריאומטיים הגורמים גם הם לכאבים רבים. סביבת המרפק הינה סביבה מגוונת בדומה לשרירים, גידים, עצבים רבים וכן שקית המכונה “בורסיטיס”. הבורסיטיס שומרת על חיכוך המרפק. לציין שמורכבותו של המפרק מהווה יסוד לבעיות קשות יותר.

בעיות אפשריות במרפק

מרפק טניס – כאב ממוקד בנקודת חיבור של גיד המרפק. הכאב מחמיר במתיחת כף היד לאחור ובעת שהזרוע אוחזת.

מרפק גולף  מקור הבעיה והכאב בעת כיפוף כף היד לפנים או באחיזה.

דלקת בגיד הדו ראשי  מצבי עומס או מאמץ חד פעמי חזק גורמים לפגיעה בנקודת החיבור של השריר אל המפרק – הכאבים חזקים יותר בעת ביצוע תנועה אופקית כנגד התנגדות של שריר זה.

דלקת בגיד התלת ראשי  נקודת חיבור השריר הינה מאחורי המרפק והכאב חזק יותר בעת ביצוע פעולה כנגד התנגדות במסלול של שריר זה.

דלקת בבורסיטיס  הבורסה הינה שקית מלאה בנוזלים ותפקידה ליצור הפרדה המונעת חיכוך בין רקמה לרקמה. הפגיעה גורמת לכאב מקומי המלווה באדמומיות ונפיחות ומתחזקת במצבי הנעה של המפרק.

כאבים באמה  האמה מהווה גם אזור העלול להיפגע הן ככאב מקומי והן ככאב המוקרן אל האמה. פגיעה במפרק וכן בכף היד עלולה ליצור הקרנת כאב חד באמה.

פגיעות עצביות  בעצבים הנמצאים בסמוך למפרק כף היד והמרפק דבר העלול גם ליצור לחץ ומצבי דלקת הגורמים לכאבי אמה. גם שרירים וגידים השייכים אל האמה מהווים מקור פוטנציאלי לפגיעה וכן סדקים בעצם האמה מחבלות שונות .

זרוע ובעיות כף היד

תחתית הטופס

אין ספק שכפות הידיים מהוות גורם פוטנציאל נפוץ לכאבים, בעיות קשות ואי נוחות.

זיהוי בעיות אופייניות בכפות הידיים

תסמונת התעלה הקרפלית  סוג של לחץ על עצב המכונה ”מדיאן” אשר עובר בתעלה הנמצאת בשורש כף היד, דבר היוצר תחושה של הירדמות, נימול, חולשה וכאב בשרירי כף היד. תסמונת זו מתאימה לאנשים העוסקים בפעילות חד גונית בעזרת כף היד. משום מה השכיחות אצל נשים רבה יותר, אולי בגלל רקמות רגישות יותר. לציין שגם אי איזון הורמונאלי עלול לגרום לבעיה.

תסמונת תעלת הקוביטול  מצבים של לחץ על עצב ”האולנר” העובר בתעלה המכונה קוביטול אשר ממוקמת בחלקו האחורי של המרפק. מצב זה יכול להוביל ללחץ הגורם לכאבים באצבעות היד.

דלקת בגידי כף היד  גידי כף היד ממוקמים בתוך צינור או שרוול וכאשר נוצרת דלקת נגרמת התעבות הצינור הרקמתי והגיד שעובר בתוכו מתחכך וגורם לכאב. אחת הדלקות השכיחות ממוקמות בגיד המותח את האגודל. בדלקת הזו חשים כאבים עזים בבסיס האגודל ושורש כף היד.

אוסטוארטריטיס וראומטואיד ארטריטיס – דלקות מפרקים אלו ממקור שחיקתי, ניווני וריאומטי גורמות לכאבים עזים, נוקשות, מגבלת תנועה, נפיחות ואדמומיות. כל הטיפולים ובכל הבעיות יכולות להיות אלטרנטיבה אך גם משלימים לטיפול הרגיל.

הסיוע בקליניקה רב נתיבי תוך שימוש באמצעים רבים בדומה לעיסוי ומגע מיטבי, דיקור סיני רב מערכתי, טיפול בשמנים ייחודיים, חימום, מוקסה, איורוודה ועוד וכן טיפול פנימי אנטי דלקתי ומשכך כאב המלווה בהנחיות קיומיות תוך כדי תרגול בבית.

כל הטיפולים ובכל הבעיות יכולות להיות אלטרנטיבה אך גם משלימים לטיפול הרגיל.

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית?
לשיחת ייעוץ טלפוני - השאירו פרטים, וניצור עמכם קשר מיידי!

לייעוץ טלפוני חינם עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן