דלקת מפרקים פסוריאטית PSORIATIC ARTHRITIO – הדרך הטבעית המסייעת

פסוריאזיס (ספחת) הינה מחלת עור בעלת אופי דלקתי והיבטים כרוניים. פסוריאזיס הינה מחלה השייכת לקבוצת המחלות האוטואימוניות ומתוך כך חשוב מאוד להבין את הדרך הטבעית והשפעתה הדרמטית על מהלכי המחלה והעובדה החשובה שהדרך הטבעית מהווה את עמוד התווך לריפוי ומניעה.

אני מציין זאת שכן פסוריאזיס מהווה בסיס להתפרצויות אוטואימוניות נוספות ומחלות כרוניות רבות העלולות להפוך את החולה לנכה ולמוגבל. מתוך כך אין להתייחס למחלת הפסוריאזיס כמחלה בלבד כי אם כמחלה רב מערכתית.

החשיבות הרבה ביותר הינה טיפול בפסוריאזיס כמחלה רב מערכתית ובכך להבין את הפוטנציאל להתלקחותן של מחלות אוטואימוניות נוספות בדומה לדלקת מפרקים. פסוריאזיס הינה מחלה שכיחה בישראל ופוגעת בכ4.5% מהאוכלוסייה. מופעיה הקליניים הינם רובדים המתבטאים בהופעה של נגעים בעלי אפיונים מתוחמים. הרבדים הינם נגעים אדומים מעל לשכבת האפדרמיס תוך כיסוי קשקשי, לבן ולעיתים עבה וגס.

הנגעים נמצאים לעיתים קרובות באזורי המרפקים והברכיים וכן בגב ובקרקפת אך קיימים גם נגעים נוספים בדומה לאזורי גוף מכונסים (מקופלים) המכונים “פסוריאזיס אנברסה” או פסוריאזיס מוגבל לידיים והרגליים המכונה “פסוריאזיס פוסטולרי” או פסוריאזיס בצורה של טיפות המכונה ”פסוריאזיס גוטטה.

החשוב מכל הינה ההבנה שהמחלה לחלוטין לא מוגבלת לבעיות עור כי אם מחלה דלקתית הנובעת מתקיפה חיסונית ולכן הינה מחלה העלולה להוות בסיס למחלה רב מערכתית. מתוך כך פסוריאזיס הינה מחלה סיסטמית העלולה להתלקח למחלות אוטואימוניות רבות בדומה לדלקת מפרקים פסוריאטית ,טרשת נפוצה ,קרוהן ,קוליטיס ,לופוס ,השימוטו ועוד.

תחתית הטופס

דלקת מפרקים פסוריאטית

דלקת המפרקים הפסוריאטית מתחילה ממצבים פסוריאטים של חולי מחלת העור פסוריאזיס. הדלקת פרוגרסיבית ומהווה בסיס לכאבי גוף רבים בדומה לכאבים קשים במפרקי האגן, כאבי גב וכאבי גפיים. המחלה אינה מבטאת את עצמה באופנים אחידים ונהוג לחלקה למספר סוגים. הסוגים מתגלים דרך מספר נקודות בדומה למקומה של הדלקת בגוף, דרגות חומרתה ושלבי המחלה.
הסוגים:

  1. דלקת מפרקים פסוריאטית הממוקמת בפרקי אצבעות הידיים ובהונות הרגליים.
  2. דלקת מפרקים פסוריאטית לא סימטרית באזורי מפרקי הגפיים.
  3. דלקת מפרקים פסוריאטית סימטרית – דלקת זו תוקפת מספר רב של מפרקים בגוף ומגלה אפיונים ברורים של דלקת מפרקים שגרונית.
  4. דלקת מפרקים פסוריאטית קשה – דלקת זו קשה מאוד ואף יוצרת עיוות במפרקי הגוף.
  5. דלקת מפרקים פסוריאטית של מפרקי האגן ומפרקי עמוד השדרה.

חשוב לשים לב לנתון זה כ35% מחולי הפסוריאזיס יחלו גם בדלקת מפרקים פסוריאטית. דלקת המפרקים הפסוריאטית הינה דלקת מפרקים פריפרית תוך גורם ראומטי לא מאובחן. כאמור, לדלקת מספר אפיונים בכך שאינה חייבת להיות סימטרית ומערבת גם מפרק אחד בדומה לעמוד שדרה, אגן ועוד.

חשוב להבין את התנאים להיווצרותה של דלקת המפרקים הפסוריאטית;

  1. מחלת פסוריאזיס (גם ברמיסיה) אך גם בנקודה אחת.
  2. פסוריאזיס המתגלה בציפורן אחת או יותר.
  3. כאבי מפרקים ללא עדות דלקתית בבדיקות.
  4. נפיחות באצבעות וכאבים.
  5. שינויים מבניים של אחד המפרקים.

דלקת מפרקים פסוריאטית (תסמינים) רבת גוונים וזאת החל ממחלה בדרגת חומרה קלה תוך עירוב של מספר מפרקים ובהמשך דלקת מפרקים קשה המובילה לעיוות במפרקים ונכות קשה. בדלקת מפרקים פסוריאטית קיימת מעורבות של מפרקי אצבעות הידיים, מפרקי האגן ועמוד השדרה ואף בתופעה המכונה “קשיון שדרתי” הווה אומר, נוקשות קשה מאוד של עמוד השדרה, דבר הגורם לפגיעה ונכות קשה. קיימת גם תופעה של דקיטיליטיס שהינה נפיחות מפרקים קטנים ואנתזיטיס שהינה דלקת באזורי גידים בדומה לכאבי כפות הרגליים.

צוף צמחים כולל צוות מומחים של איתן טל CL.H לטיפול טבעי מסייע, רב היקף, יעיל בבעיות עור, מפרקים ומחלות אוטואימוניות.

רוצים לקבל מאיתנו מידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית?
לשיחת ייעוץ טלפוני - השאירו פרטים, וניצור עמכם קשר מיידי!

לייעוץ טלפוני חינם עם טל איתן CL.H
צרו קשר עכשיו!

חשוב לעיין!

ההסברים מסתמכים על גישות הרבליסטיות מסורתיות. להדגיש שהמידע המובא אינו המלצה רפואית מוסמכת ובכך אין אנו מנחים את הציבור לשימוש רפואי ואין אנו ממליצים או מנחים לשינוי או להעדר נטילה של תרופה מכל סוג.
ההסבר אינו תחליף לייעוץ רפואי אישי או אחר.
נשים בהיריון, נשים מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות, הנוטלים תרופות מרשם, מבוגרים וקשישים – חשוב להיוועץ ברופא לפני השימוש.

המונח “צמחי מרפא” באתר ובכל הסבר מתייחס אך ורק להגדרה הידועה והמקובלת ברפואת הצמחים המסורתית.
כל צמח מרפא חייב התייחסות קיומית רחבת היקף בדומה לתנועה, תזונה, שיטות ייצוב ועוד. מתוך כך, אין אנו משווקים בחנויות, פארמים או דרך חנויות אינטרנטיות, כי אם דרך הנחיה בקליניקה והבנת הבעיה כטיפול משלים וטבעי. 

לייעוץ טלפוני ומידע נוסף על אבחון וסיוע בדרך הטבעית
השאירו פרטים עכשיו - וניצור עמכם קשר מיידי!
קולגן פורטה פלוס
בשילוב עם חומצה היאלורונית וויטמין C
מבית היוצר של "צוף צמחים"
הימנעו מטיפולים וכדורי מרשם מסוכנים!
חיפוש
המלצות מלקוחות:
מאמרים ומוצרים אחרונים
גלילה לראש העמוד

פנו אלינו

דילוג לתוכן